• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18930 visningar
    1001 svar
    1001
    18930

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wed 4 Aug 2021 21:37
    September1518 skrev 2021-08-04 21:23:15 följande:

    Ja det har du rätt, längtar till halvvägs och sen vecka 22 när bebisen kan överleva om den föds :)

    Förstår det, tiden går så långsamt. Tror särskilt för oss som fått missfall och man är ständigt medveten om risken på ett helt annat sätt än innan man upplevde missfallet.

    Jag har mått bra, spytt en del vilket har känts skönt då det är ett tydligt symptom. Förra graviditeten hade jag inga som helst symptom på alla 12 veckor fram till missfallet. Men i övrigt har jag inte känt något och jag har hela tiden försökt avskärma mig utifall att så vet inte om jag riktigt greppat att jag är gravid än. Ibland kommer jag nästan på det i vissa situationer ?juste jag kan inte dricka på festen på lördag, jag är ju gravid!? Sen nästan känslan av ett litet ?eller??. Längtar till RUL då jag får se bebisen igen! Nu känns det nästan overkligt faktiskt (:


    Ja, jag tror absolut att man får en liten annan syn på en graviditet efter ett missfall..

    Haha, gud kan verkligen tänka mig att det är så! Jag kommer nog inte fatta att jag är gravid på ett tag.. Jag längtar efter att få lite symtom! Nu är jag mest trött, lite ont i magen, väldigt hungrig :)

    Så häftigt att få se bebisen!
  • Thu 5 Aug 2021 11:18
    Salladen skrev 2021-08-04 20:36:11 följande:
    Ja okej, men det är i vart fall på rätt håll att det blir svagare hela tiden. Och skönt att höra att du också mår bättre rent pysslat också, tycker det bådar gott! Du är säkert på banan snart igen! :)

    Så småningom om så löser det nog sig förmoda alla hoppas jag, håller me dig att man får lite hopp i denna tråden :)
    Ja, det känns bra att det verkar gå neråt i alla fall. Jag har massor av test från testlagret kvar sen tidigare, så tänkte ta då och då (och ta ett foto), för att ha något att jämföra med senare. 

    Känner verkligen en extrem lättnad att själva behandlingen gick så pass bra. Det  största traumat för mig var egentligen kombinationen av att få beskedet på VUL och att det på BM där och då lät som att det enda alternativet var att ta cytotek hemma, vilket jag var rädd för (lite i onödan inser jag i efterhand). Sedan ordnade det sig så att jag kunde få ligga inne på sjukhuset i alla fall, och det blev heller inte en så farlig process som man kan läsa om på nätet, så det blev bra. Kände att jag kom på banan fysiskt rätt snabbt, och psyket börjar som sagt fungera rätt bra igen nu med. 
    September1518 skrev 2021-08-04 21:32:19 följande:
    Kul att ni vill försöka snabbt igen :)

    Förstår att det är mycket oro, men försök ta det lugnt så kommer allt ordna sig tillslut. Jag fick missfall i vecka 12. Ganska säker på att bebisen dött många veckor tidigare. Gyn sa åt mig att ta test 4,5 veckor efter missfallet startade, det visade positivt, ringde igen, de sa också att ev rester kommer ut med mensen och bad mig ta nytt test 1,5 veckor senare. Fick mensen bara någon dag efter samtalet och testade sedan negativt efter mens. Med vanligt test.

    Ångrade att jag inte tog ett testa tidigt test! För ett par veckor efter mensen började jag drömma mycket, må illa och blev knasig i magen. 3 veckor efter mensens första dag tog jag ett testa tidigt som visade svagt positivt. Men jag visste inte om det fortfarande var utslag efter missfallet eftersom jag aldrig testade med tidigt då. Vågade inte lita på någonting och tog flera test med osäkerhet. En vecka efter första tog jag ett digitalt som visade 1-2 veckor och då kändes det mer tillförlitligt. Nu är jag i vecka 16 :)

    Så kul att höra att det går bra för dig, och att det kan komma på rätt köl så pass fort! Det är så lurigt ändå att kroppen kan "missa" att graviditeten stannat. Jag hade ju minst tre-fyra veckor jag gick med MA:t innan jag fick veta, och då upptäcktes det på UL.  


    Bra poäng med testa tidigt! Ska köpa ett par sådana med och kolla, dels efter att jag tar sjukvårdens och dels efter mens, när den nu behagar komma.


    Grattis igen till den nya graviditeten!  


  • Thu 5 Aug 2021 11:36

    Här kom första mensen efter min medicinska abort (ma). Om 2 dagar startar jag letrozol och hoppas på en fin ägglossning och ett plus snart igen. Tur att jag efter snart 2 år av försökande (och 2 ma) fortfarande är peppad att försöka, även om man stundtals vill ge upp.

  • Thu 5 Aug 2021 16:20
    Steeph skrev 2021-08-05 11:36:54 följande:

    Här kom första mensen efter min medicinska abort (ma). Om 2 dagar startar jag letrozol och hoppas på en fin ägglossning och ett plus snart igen. Tur att jag efter snart 2 år av försökande (och 2 ma) fortfarande är peppad att försöka, även om man stundtals vill ge upp.


    Hur lång tid tog det innan mensen kom tillbaka? Har gått 3,5 vecka sedan mitt avbrytande i vecka 19 och blöder fortfarande lite. Vill att det ska sluta så kroppen ska få komma igång igen.
  • Thu 5 Aug 2021 18:53
    Semlan3 skrev 2021-08-05 16:20:43 följande:

    Hur lång tid tog det innan mensen kom tillbaka? Har gått 3,5 vecka sedan mitt avbrytande i vecka 19 och blöder fortfarande lite. Vill att det ska sluta så kroppen ska få komma igång igen.


    Åh jag beklagar, vilken sorg <3

    Ägglossning kom exakt 3,5 vecka sedan cytotec och mensen kom 5,5 vecka efter. Tog gravtest för att följa hcg och ägglossningen kom 3 dagar efter helt negativt gravtest.
  • Thu 5 Aug 2021 20:09
    Steeph skrev 2021-08-05 18:53:26 följande:

    Åh jag beklagar, vilken sorg <3

    Ägglossning kom exakt 3,5 vecka sedan cytotec och mensen kom 5,5 vecka efter. Tog gravtest för att följa hcg och ägglossningen kom 3 dagar efter helt negativt gravtest.


    Tack för svar! Ja tänker att ägglossningen kanske kommer igång trots att jag blöder lite. Jag testade efter 10 dagar och då var testet helt negativt. Så hcg har varit ute ur kroppen ett tag men tänker att det säkert är andra hormoner som spökar än.
  • Sat 7 Aug 2021 06:13

    Igårkväll började jag få lite mörka, vattniga flytningar som så småningom blev mer blodiga. Har nu fortsatt mörka flytningar under morgonen. Blir så otroligt ledsen, känns exakt som när jah fick missfall förra gången. Smärtan i magen har även förändrats från molande till mer "ont i magen".

    Det känns som att jag aldrig kommer lyckas. Hur ska man någonsin orka genomgå detta igen och igen?? :'(

  • Sat 7 Aug 2021 09:06
    Syren93 skrev 2021-08-07 06:13:01 följande:

    Igårkväll började jag få lite mörka, vattniga flytningar som så småningom blev mer blodiga. Har nu fortsatt mörka flytningar under morgonen. Blir så otroligt ledsen, känns exakt som när jah fick missfall förra gången. Smärtan i magen har även förändrats från molande till mer "ont i magen".

    Det känns som att jag aldrig kommer lyckas. Hur ska man någonsin orka genomgå detta igen och igen?? :'(


    Nej, vad tungt om det är så :( Men är det verkligen säkert? Jag har i och för sig inte mycket erfarenhet, men har förstått att det kan vara normalt att blöda en del under tidig graviditet utan att det är någon fara. <3
  • Sat 7 Aug 2021 12:15
    Wave Mother skrev 2021-08-07 09:06:23 följande:

    Nej, vad tungt om det är så :( Men är det verkligen säkert? Jag har i och för sig inte mycket erfarenhet, men har förstått att det kan vara normalt att blöda en del under tidig graviditet utan att det är någon fara. <3


    Jag kan ju såklart inte veta till 100 %, men det är väldigt likt mitt missfall i april.. Känns så hopplöst också för gyn / gynakuten vill inte ens undersöka här eftersom det är så tidigt.. Så det är ju bara att vänta och se om det kommer igång mer :(
  • Sat 7 Aug 2021 12:41
    Syren93 skrev 2021-08-07 12:15:52 följande:

    Jag kan ju såklart inte veta till 100 %, men det är väldigt likt mitt missfall i april.. Känns så hopplöst också för gyn / gynakuten vill inte ens undersöka här eftersom det är så tidigt.. Så det är ju bara att vänta och se om det kommer igång mer :(


    Lider med dig. Ovissheten är så hemsk.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?