• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wave Mother
    Syren93 skrev 2021-08-07 12:15:52 följande:
    Jag kan ju såklart inte veta till 100 %, men det är väldigt likt mitt missfall i april.. Känns så hopplöst också för gyn / gynakuten vill inte ens undersöka här eftersom det är så tidigt.. Så det är ju bara att vänta och se om det kommer igång mer :(
    Ja, det låter hemskt att gå runt och vänta på det :( Håller tummarna här i alla fall!
  • September1518
    Syren93 skrev 2021-08-07 06:13:01 följande:

    Igårkväll började jag få lite mörka, vattniga flytningar som så småningom blev mer blodiga. Har nu fortsatt mörka flytningar under morgonen. Blir så otroligt ledsen, känns exakt som när jah fick missfall förra gången. Smärtan i magen har även förändrats från molande till mer "ont i magen".

    Det känns som att jag aldrig kommer lyckas. Hur ska man någonsin orka genomgå detta igen och igen?? :'(


    Åh nej vad hemskt!!! Jag har haft massa småblödningar och en rejäl blödning med klumpar denna graviditet. I början var jag absolut helt övertygad om missfall igen, kände mig förtvivlad. Men än sålänge inget missfall, vecka 17 nu och jag har sett levande bebis flera gånger. Hoppas hoppas det inte är missfall igen!!<3

    Om det skulle vara det tror jag du kan behöva prata med en barnmorska eller läkare om vad ni kan göra i framtiden. Tror inte de utreder förrän efter 3 missfall men kan vara skönt att ha en plan redan innan. Men de säger väl att 2 missfall i rad är ovanligt och ett tredje väldigt ovanligt.
  • Syren93
    September1518 skrev 2021-08-07 13:57:07 följande:

    Åh nej vad hemskt!!! Jag har haft massa småblödningar och en rejäl blödning med klumpar denna graviditet. I början var jag absolut helt övertygad om missfall igen, kände mig förtvivlad. Men än sålänge inget missfall, vecka 17 nu och jag har sett levande bebis flera gånger. Hoppas hoppas det inte är missfall igen!!<3

    Om det skulle vara det tror jag du kan behöva prata med en barnmorska eller läkare om vad ni kan göra i framtiden. Tror inte de utreder förrän efter 3 missfall men kan vara skönt att ha en plan redan innan. Men de säger väl att 2 missfall i rad är ovanligt och ett tredje väldigt ovanligt.


    Ja det känns super jobbigt. Hade du färsk blod då? Jag har bara mörka flytningar, vilket jag inbillar mig är värre, för då täbker jag att fostret redan är dött och ligger där och blöder ut gammalt blod....

    Jag får väl avvakta och se..

    Och vad härligt att det gått bra för dig :)
  • Emmissss
    Syren93 skrev 2021-08-07 15:51:40 följande:

    Ja det känns super jobbigt. Hade du färsk blod då? Jag har bara mörka flytningar, vilket jag inbillar mig är värre, för då täbker jag att fostret redan är dött och ligger där och blöder ut gammalt blod....

    Jag får väl avvakta och se..

    Och vad härligt att det gått bra för dig :)


    Jag hade endast färskt blod vid mitt missfall i juni & inga klumpar alls. Har precis fått tillbaka min första mens. Håller tummarna att det inte är ett missfall för dig, blödde även vid min första graviditet och då va det lite mörkt blod så trodde jag fått mensen första dagen men sen var jag gravid.
  • September1518
    Syren93 skrev 2021-08-07 15:51:40 följande:

    Ja det känns super jobbigt. Hade du färsk blod då? Jag har bara mörka flytningar, vilket jag inbillar mig är värre, för då täbker jag att fostret redan är dött och ligger där och blöder ut gammalt blod....

    Jag får väl avvakta och se..

    Och vad härligt att det gått bra för dig :)


    Det har varit klarrött, brunaktigt, mörkrött, rosa, orange, riklig blödning i över tre timmar med klumpar, blodfärgade slemtrådar och Gud vet vad! Började i vecka 9, stora blödningen i vecka 10. Fortsätter än men mycket mindre. Så jag har gått igenom alla möjliga varianter på 7-8 veckor nånting.

    Hoppas det går bra för dig med! Finns så mycket anledningar till varför det blöder i graviditeten. Bara jättetråkigt att du inte får komma in och titta. Kanske är för tidigt för att se något. Får du inte komma till gynakuten heller?
  • Syren93
    September1518 skrev 2021-08-07 20:16:30 följande:

    Det har varit klarrött, brunaktigt, mörkrött, rosa, orange, riklig blödning i över tre timmar med klumpar, blodfärgade slemtrådar och Gud vet vad! Började i vecka 9, stora blödningen i vecka 10. Fortsätter än men mycket mindre. Så jag har gått igenom alla möjliga varianter på 7-8 veckor nånting.

    Hoppas det går bra för dig med! Finns så mycket anledningar till varför det blöder i graviditeten. Bara jättetråkigt att du inte får komma in och titta. Kanske är för tidigt för att se något. Får du inte komma till gynakuten heller?


    Oj, okej, det låter verkligen jobbigt, men vad skönt att allt gått bra ändå! Vet dom inte varför det har blött?

    Jag har inte försökt. Men vid mitt senaste missfall hade jag jätte svårt att få hjälp.. Jag tyckte då att det kändes överdrivet att åka till gynakuten, men gynmottagningen "bokar inte in planerade undersökningar"?? Super konstigt enligt mig.. Så när jag väl åkte till gynakuten var gravtestet negativt, men hade fortfarande ont, men då gjorde dom inget (ca 6 veckor efter missfallet).

    Ja jag antar att det är för tidigt för att kunna se något, är bara i v. 4+5. Så får väl vänta och se.
  • Wave Mother

    Hur har ni det allihop? Jag har varit på semester och det har varit stiltje med utveckligen annars med, förutom att jag tagit mitt test för efterkontroll efter cytotec-behandlingen, som skönt nog var negativt.

    Så nu väntar jag bara på att något ska hända (mens är väl nästa steg, antar jag). På sjukhuset sa de att man vanligen kunde vänta sig mens ca 4-6 veckor efter behandlingen, så det borde bli nästa vecka eller veckan därefter. Har dock i vanliga fall en rätt så kort cykel, tror jag, så kanske förr snarare än senare.

    Hur går det för er andra?

  • Salladen
    Wave Mother skrev 2021-08-13 16:27:51 följande:

    Hur har ni det allihop? Jag har varit på semester och det har varit stiltje med utveckligen annars med, förutom att jag tagit mitt test för efterkontroll efter cytotec-behandlingen, som skönt nog var negativt.

    Så nu väntar jag bara på att något ska hända (mens är väl nästa steg, antar jag). På sjukhuset sa de att man vanligen kunde vänta sig mens ca 4-6 veckor efter behandlingen, så det borde bli nästa vecka eller veckan därefter. Har dock i vanliga fall en rätt så kort cykel, tror jag, så kanske förr snarare än senare.

    Hur går det för er andra?


    Vad skönt att du fått negativt test, hoppas mensen kommer snart också så ni kan försöka igen!

    Här har jag nog ägglossning till helgen. Har tagit digitala ÄL-test denna gången men det är mest för att jag inte hade någon aning om hur min cykel skulle bli efter missfallet. Fick blinkade gubbe i onsdags och har det fortfarande, och det är vad jag förväntat mig. Tror det blir fast gubbe lördag eller söndag

    Innebär BIM ca 30/8 så lite väntetid till ;)
  • Wave Mother
    Salladen skrev 2021-08-13 18:14:55 följande:
    Vad skönt att du fått negativt test, hoppas mensen kommer snart också så ni kan försöka igen!

    Här har jag nog ägglossning till helgen. Har tagit digitala ÄL-test denna gången men det är mest för att jag inte hade någon aning om hur min cykel skulle bli efter missfallet. Fick blinkade gubbe i onsdags och har det fortfarande, och det är vad jag förväntat mig. Tror det blir fast gubbe lördag eller söndag

    Innebär BIM ca 30/8 så lite väntetid till ;)

    Ja, det var toppen! Jag tänkte testa med ett testa-tidigt-test om ett par dagar för att vara säker på att det gått ner helt. Det var någon i tråden som tipsade om det, men minns inte vem! 

    Skönt med tecken på äl! Det låter spännande och hoppfullt, och två veckor är ju rätt så lite!

    Vi har börjat försöka igen, men det är ju lite i blindo i och med att jag inte har någon aning om när det är dags för äl. (Jag har provat lite med teststickor, men inget tydligt utslag ännu ... 

  • Salladen
    Wave Mother skrev 2021-08-13 19:47:31 följande:

    Ja, det var toppen! Jag tänkte testa med ett testa-tidigt-test om ett par dagar för att vara säker på att det gått ner helt. Det var någon i tråden som tipsade om det, men minns inte vem! 

    Skönt med tecken på äl! Det låter spännande och hoppfullt, och två veckor är ju rätt så lite!

    Vi har börjat försöka igen, men det är ju lite i blindo i och med att jag inte har någon aning om när det är dags för äl. (Jag har provat lite med teststickor, men inget tydligt utslag ännu ... 


    Ja det kan ju nog vara en bra idé! Hoppas det också är negativt :)

    Så kände jag också, hade noll koll på äl. Men jag kände att händer det så händer det! På ett sätt så ville jag nästan få mensen för att jag ville veta att allt ?satts igång? igen som det skulle. Konstigt det där eftersom jag gärna vill plussa haha

    Ska du fortsätta testa med äl-stickorna?
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?