• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18617 visningar
    1001 svar
    1001
    18617

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wed 6 Oct 2021 09:17
    Wave Mother skrev 2021-10-06 09:14:25 följande:

    Så himla kul, stort grattis! 


    Tack!! Försöker ta det lugnt bara.
  • Wed 6 Oct 2021 11:16
    hurtänktedunu skrev 2021-10-06 08:02:03 följande:

    Ska ju ha mens endera fredag eller söndag. svårt att veta så här efter missfall. Tog ett test i måndags som var tokblankt. Inte ens en tillstymmelse till streck. Kände inga symtom alls vilket jag brukar göra. Det jag hade känt var lite ont till och från i bröstvårtorna som jag aldrig haft och sen i fredags typ vibrerade det i höger ljumske och har kanske vart lite illamående när jag vart hungrig. Men tog ett test idag i alla fall och vet ni vad? Det var ett streck där. Jag vart helt chockad. Och det var inte ens så att jag behövde anstränga mig för att se det utan det var tydligt. Så öppnad dom digitala och tog ett sånt direkt. Och det stod gravid 1-2. Helt galet. Blev på första riktiga försöket. Känns helt galet. Nu ska jag bara passera bim också. Men tänker vänta en bebis inte ett missfall. I värsta fall är man glad i onödan och det gör ju inget.

    18 juni blir det då. Har redan en 23 juni. Så hoppas dom tar varsin dag men jag har alltid fött en vecka innan.


    Men vad kul! Grattis!
  • Wed 6 Oct 2021 11:32

    Hej på er, har precis plussat och är på bim-1 idag, känt lite molvärk eventuellt lite trött osv men inte mer än så. Har mf och ma I bagaget. Så tyvärr har man lite svårt att glädjas även om jag försöker intala mig att vara glad och njuta tills något annat bevisas så att säga, men jag hade läkarbesök igår (egentligen pga min menscykel som förändrats efter senaste mf) men eftersom jag har plussat så blev de såklart lite ändrat fokus, läkaren gjorde ett vul och såg en förtjockad slemhinna och hon kunde ana en uppklarning i livmodern men inget mer, hon menade att de var så tidigt så de går inte att se så mkt, fick ny tid om två veckor, men nu är man ju då ändå orolig såklart å ja funderar på om de verkligen kommer bli något av detta :( blir en olidlig väntan i två veckor nu... men senaste mf var en ofostrig graviditet så man såg aldrig något foster bara hinnsäck osv, den gången fick jag även väldigt sakta ökat plus..tog ett gravtest igår bim-2 och de var ju ett plus men de var ju inte jättetydligt... känns så trist att man inte kan slappna av och vara glad :(

  • Wed 6 Oct 2021 12:01
    Hallonglass91 skrev 2021-10-06 11:16:43 följande:

    Men vad kul! Grattis!


    Tack så mycket. Känns super men så klart lite nervöst och oroligt.
  • Wed 6 Oct 2021 12:03
    Bebis2021 skrev 2021-10-06 11:32:45 följande:

    Hej på er, har precis plussat och är på bim-1 idag, känt lite molvärk eventuellt lite trött osv men inte mer än så. Har mf och ma I bagaget. Så tyvärr har man lite svårt att glädjas även om jag försöker intala mig att vara glad och njuta tills något annat bevisas så att säga, men jag hade läkarbesök igår (egentligen pga min menscykel som förändrats efter senaste mf) men eftersom jag har plussat så blev de såklart lite ändrat fokus, läkaren gjorde ett vul och såg en förtjockad slemhinna och hon kunde ana en uppklarning i livmodern men inget mer, hon menade att de var så tidigt så de går inte att se så mkt, fick ny tid om två veckor, men nu är man ju då ändå orolig såklart å ja funderar på om de verkligen kommer bli något av detta :( blir en olidlig väntan i två veckor nu... men senaste mf var en ofostrig graviditet så man såg aldrig något foster bara hinnsäck osv, den gången fick jag även väldigt sakta ökat plus..tog ett gravtest igår bim-2 och de var ju ett plus men de var ju inte jättetydligt... känns så trist att man inte kan slappna av och vara glad :(


    Förstår att det är svårt med det du vart med om. Och förstår att veckorna kommer vara jobbiga nu men vad bra att du skulle få komma tillbaka.

    Känner också en oro helt klart då vi fick avbryta i v11 då bebis slutat växa i v8. Men man får försöka tänka positivt.
  • Wed 6 Oct 2021 12:54
    hurtänktedunu skrev 2021-10-06 12:03:27 följande:

    Förstår att det är svårt med det du vart med om. Och förstår att veckorna kommer vara jobbiga nu men vad bra att du skulle få komma tillbaka.

    Känner också en oro helt klart då vi fick avbryta i v11 då bebis slutat växa i v8. Men man får försöka tänka positivt.


    Tack<3 Beklagar de du fått gå igenom, håller tummarna att de går bra nu, läste lite snabbt ovanför, hade du bim nu här i dagarna?

    Jo jag känner de också att man måste försöka vara positiv, får som kämpa lite med det, tjänar ju inget till å tro de ena eller andra, ska ställa in mig på att nu är ja gravid å hoppas allt går bra sen kan allt hända de vet man ju
  • Wed 6 Oct 2021 13:03
    Bebis2021 skrev 2021-10-06 12:54:14 följande:

    Tack<3 Beklagar de du fått gå igenom, håller tummarna att de går bra nu, läste lite snabbt ovanför, hade du bim nu här i dagarna?

    Jo jag känner de också att man måste försöka vara positiv, får som kämpa lite med det, tjänar ju inget till å tro de ena eller andra, ska ställa in mig på att nu är ja gravid å hoppas allt går bra sen kan allt hända de vet man ju


    Ja alltså jag är osäker på exakt när bim är så endera fredag eller söndag. Men min egen gissning är fredag.

    Jag försöker hålla mig så sysselsatt som det bara går. Då hinner man inte tänka. Det är nog bästa grejen nu. Ställde mig och bakade i helgen. Det kändes bra och rensade huvudet lite. Sen spelar jag padel flera dagar i veckan och det rensar verkligen huvudet.
  • Wed 6 Oct 2021 15:40

    Grattis till de nya graviditeterna! Nu ska det gå vägen för Er! <3

  • Wed 6 Oct 2021 16:51

    Är det någon här som drabbats av utomkvedshavandeskap? :( känner mig så ensam som går igenom detta just nu

  • Wed 6 Oct 2021 18:00
    Chilins skrev 2021-10-06 16:51:07 följande:

    Är det någon här som drabbats av utomkvedshavandeskap? :( känner mig så ensam som går igenom detta just nu


    Inte jag, men jag kan tänka mig att det är en rätt så liknande upplevelse som andra avbrutna graviditeter på flera sätt, så jag hoppas att du kan känna stöttning i tråden även om de flesta haft mf/ma och inte utomkveds <3
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?