• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-10-06 13:03:45 följande:

    Ja alltså jag är osäker på exakt när bim är så endera fredag eller söndag. Men min egen gissning är fredag.

    Jag försöker hålla mig så sysselsatt som det bara går. Då hinner man inte tänka. Det är nog bästa grejen nu. Ställde mig och bakade i helgen. Det kändes bra och rensade huvudet lite. Sen spelar jag padel flera dagar i veckan och det rensar verkligen huvudet.


    Okej, jo man får verkligen se till att ha fullt upp med annat
  • hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-10-06 20:05:56 följande:

    Okej, jo man får verkligen se till att ha fullt upp med annat


    Haha ja man får ju det. Men förhoppningsvis går det snabbt. När jag var gravid i somras var det sjukt jobbigt. Aldrig vart så psykiskt påfrestande att vara gravid förut
  • Bebis2021
    melle90 skrev 2021-11-02 16:44:56 följande:

    Jag har plussat! Går in i vecka 7 imorgon. Tog 4 månader efter mitt MA. Hoppas nu detta går vägen ?


    Så härligt stort grattis till dig håller tummarna för att de går bra!
  • hurtänktedunu
    melle90 skrev 2021-11-02 16:44:56 följande:

    Jag har plussat! Går in i vecka 7 imorgon. Tog 4 månader efter mitt MA. Hoppas nu detta går vägen ?


    Gud vad roligt. Grattis.
  • hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-11-02 21:48:18 följande:

    Så härligt stort grattis till dig håller tummarna för att de går bra!


    Hur går det för dig med allt nu? Vilken vecka är du I?
  • Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-11-03 08:21:11 följande:

    Hur går det för dig med allt nu? Vilken vecka är du I?


    Jag har gjort vul för 1,5 vecka sen, borde varit typ 6+5, men man såg bara liten fosterstruktur som inte stämde med veckan, så måste vänta två veckor för ett vul igen, så misstänkt är de ju ett missfall , men dom ville ändå vänta utifall att de diffar några dagar osv å de skulle va en frisk graviditet. Inte något jag själv tror, känns som de då borde visat friskt foster med hjärtslag vid den tidpunkten då men bara vänta helt enkelt
  • hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-11-03 22:35:41 följande:

    Jag har gjort vul för 1,5 vecka sen, borde varit typ 6+5, men man såg bara liten fosterstruktur som inte stämde med veckan, så måste vänta två veckor för ett vul igen, så misstänkt är de ju ett missfall , men dom ville ändå vänta utifall att de diffar några dagar osv å de skulle va en frisk graviditet. Inte något jag själv tror, känns som de då borde visat friskt foster med hjärtslag vid den tidpunkten då men bara vänta helt enkelt


    Så tråkigt. Förstår det känns hopplöst. Men vi får hoppas på det bästa. Jag håller tummarna för er.
  • Emmissss
    Bebis2021 skrev 2021-11-03 22:35:41 följande:

    Jag har gjort vul för 1,5 vecka sen, borde varit typ 6+5, men man såg bara liten fosterstruktur som inte stämde med veckan, så måste vänta två veckor för ett vul igen, så misstänkt är de ju ett missfall , men dom ville ändå vänta utifall att de diffar några dagar osv å de skulle va en frisk graviditet. Inte något jag själv tror, känns som de då borde visat friskt foster med hjärtslag vid den tidpunkten då men bara vänta helt enkelt


    Men gud vilken jobbig väntan, håller alla tummar att det går vägen för dig/er! <3
  • Emmissss

    Hej tjejer! Nu har vi bestämt oss för att börja försöka med syskon igen! Min cykel blev regelbunden direkt efter första mensen men har blivit kortare (27 dagar) är det någon som känner igen detta?

    Nu har jag precis haft äl men jätte besviken för vi fick inte till det på dem dagarna.

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?