• Anonym (Kaffedraken)

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Bebis2021 skrev 2021-11-09 15:51:27 följande:

    Helt i chock fick jag se ett foster med hjärtslag idag på vul, alltså jag hade totalt räknat bort denna graviditet, i bilen påväg till vul ringde jag sambon och kollade så han kunde komma hem (bortrest i jobb) så att jag kan påbörja behandling för avbrytande, så min hjärna är i chock nu. Men så jäkla glad, men enligt vul är jag alltså i v8+0 så enligt mina beräkningar utifrån mensen osv borde jag vara 8+5 ungefär, men jag tänker inte oroa mig för de nu, nu tänker jag fokusera på att jag är gravid här och nu, man vet aldrig vad som sker, men nu jäklar ska jag fasiken glädjas!

    Kände att jag behövde skriva av mig detta


    Jättestort grattis! Vilka underbara nyheter att läsa :D Förstår att du är i chock när du var så inställd på hur du trodde det skulle bli. Hoppas du får många koller nu och kan börja slappna av. Jag blev flyttat 6 dagar med min son och 5 dagar denna graviditet så det är inget ovanligt alls! Även om du har stenkoll på när äl var så vet du inte exakt när ägget fäste och det är väl först då kroppen börjar producera gravidhormon så det ska du inte alls tänka på. Jag både känner en och har läst om flera som blivit flyttade upp till 2 veckor och det har inte varit någon fara :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    melle90 skrev 2021-11-02 16:44:56 följande:

    Jag har plussat! Går in i vecka 7 imorgon. Tog 4 månader efter mitt MA. Hoppas nu detta går vägen ?


    Stort grattis! Hur har det gått hittills, börjar du känna av något? :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    hurtänktedunu skrev 2021-11-10 12:27:56 följande:

    Ja jag gjorde ett vul 3 november som såg jätte bra ut. Sen ett nu 15 november och sen nipt 8 december så det känns bra. Nej två graviditeter tidigare som blev till snabbt och löpte på utan problem. Så det i somras var mitt första missfall. Men det var läkaren som föreslog det. Inget jag hade tänkt på alls utan han sa att han brukar göra det om man haft ett eller fler missfall. Ja nu är det helt klart vår tur.


    Okej men de va ju bra skadar ju inte å pröva med de
  • Anonym (Kaffedraken)
    September1518 skrev 2021-11-10 13:02:02 följande:

    Jättestort grattis! Vilka underbara nyheter att läsa :D Förstår att du är i chock när du var så inställd på hur du trodde det skulle bli. Hoppas du får många koller nu och kan börja slappna av. Jag blev flyttat 6 dagar med min son och 5 dagar denna graviditet så det är inget ovanligt alls! Även om du har stenkoll på när äl var så vet du inte exakt när ägget fäste och det är väl först då kroppen börjar producera gravidhormon så det ska du inte alls tänka på. Jag både känner en och har läst om flera som blivit flyttade upp till 2 veckor och det har inte varit någon fara :)


    Tack så mkt <3 ja de var verkligen underbart! Okej, ja alltså man har ju hört att folk blir flyttade å de blev jag även med mitt första barn så ja hoppas å tänker att de inte är nå att oroa sig för, försöker va glad nu å tänka positivt om de händer något tar ja hellre smällen då och har njutit så länge ja inte vetat annat än att "gå runt å vänta missfall" liksom. Hur går de för dig, tyckte mig läsa någonstans att du var gravid?
  • Anonym (Kaffedraken)
    September1518 skrev 2021-11-10 12:59:18 följande:

    Stort grattis till graviditeten! :D Går du på ultraljud privat eller får du via mödravården? Skönt att veta hur det ser ut där inne. Hoppas tiden går snabbt för dig nu :) De säger ju att illamående är tecken på en frisk graviditet, lyssna på kroppen och vila så gott du kan.


    Tack så mycket. Känns bra. Men lite oroligt så klart. Jag går privat. Har ett nyöppnat ställe i stan som har regionsavtal så betalar bara 400 kr per ultraljud. Superbra. Håller tummarna att det går vägen nu
  • Anonym (Kaffedraken)
    Bebis2021 skrev 2021-11-10 14:10:39 följande:

    Okej men de va ju bra skadar ju inte å pröva med de


    Nej det var så han sa också. Men som sagt med tanke på hur jag mår så känns det bättre
  • Anonym (Kaffedraken)
    Bebis2021 skrev 2021-11-10 14:13:30 följande:
    Tack så mkt <3 ja de var verkligen underbart! Okej, ja alltså man har ju hört att folk blir flyttade å de blev jag även med mitt första barn så ja hoppas å tänker att de inte är nå att oroa sig för, försöker va glad nu å tänka positivt om de händer något tar ja hellre smällen då och har njutit så länge ja inte vetat annat än att "gå runt å vänta missfall" liksom. Hur går de för dig, tyckte mig läsa någonstans att du var gravid?
    Helt rätt inställning! Njut så gott du kan, det kommer säkert gå jättebra och när du sitter där med din bebis vill du inte ångra att du inte njöt i början Solig

    Ja precis, fick missfall i vecka 12 i mars och nu är jag gravid i vecka 30+, känns underbart! Börjar kännas tungt och tuffare men har haft det riktigt lätt ändå. Nu börjar bebisen sparka rejält och hårt, är så nyfiken vem som är där inne Skrattande
  • Anonym (Kaffedraken)
    hurtänktedunu skrev 2021-11-10 14:43:15 följande:
    Tack så mycket. Känns bra. Men lite oroligt så klart. Jag går privat. Har ett nyöppnat ställe i stan som har regionsavtal så betalar bara 400 kr per ultraljud. Superbra. Håller tummarna att det går vägen nu
    Förstår det verkligen. Jag hade inga symptom alls i graviditeten som slutade i missfall, mådde inte så illa i början av denna graviditet heller men spydde dagligen, försökte ta tröst i det haha. Vad skönt att det finns! Så värt de pengarna. Jag åkte till grannstaden till privat ul i början av denna graviditet eftersom jag fick en blödning, otroligt tacksamt att få se att allt såg bra ut då. Det var troligtvis en tvilling som inte klarade sig. Blödde mer eller mindre i typ 6 veckor har jag för mig, och en rejäl blödning med klumpar men är nu i vecka 30, så jäkla lycklig!
  • Anonym (Kaffedraken)
    September1518 skrev 2021-11-10 12:53:17 följande:
    Jag har kollat in här ibland men inte tagit mig tid att svar. Tiden går så snabbt nu, skönt det! Hur har det gått för dig denna månad? Jätteskönt att du känner mer lugn, du har blivit gravid en gång så du kommer bli det igen men som du säger kan det ta lite tid.

    Det går bra, humöret känns mer stadigt även om det fortfarande går upp och ner. Bäcken gör ont, jag har svårt att sova, ofta ont i magen och bebisen sparkar hårt och ofta. Men så skönt att känna bebisen tydligt varje dag. Det ger mig ett lugn :)
    Vad kul att det känns som att det gått fort för dig :) Och skönt med sparkar som bekräftelse, speciellt när man haft mf innan! 

    Vi har inte fått plus än, men det känns helt okej fortfarande. Det är försök fem nu och nästa vecka är äl-vecka. Jag har börjat få lite bättre koll på cykeln (plussade direkt efter p-pillerstopp tidigare, så jag hade inte haft mens på många år innan), och det känns bra. Skönt att känna att kroppen är okej och så. 

    Jag tycker det är så mysigt med vintern i Sverige och min man också. Han är inte från Sverige och detta är bara hans andra vinter här (vi har bott utomlands tidigare och han är från södra USA där det typ inte är kallt och mörkt alls på vintern). Så vi ser fram emot en mysig november och december. Kanske är det den här gången det funkar :) 
  • Anonym (Kaffedraken)
    September1518 skrev 2021-11-10 14:54:21 följande:

    Helt rätt inställning! Njut så gott du kan, det kommer säkert gå jättebra och när du sitter där med din bebis vill du inte ångra att du inte njöt i början 

    Ja precis, fick missfall i vecka 12 i mars och nu är jag gravid i vecka 30+, känns underbart! Börjar kännas tungt och tuffare men har haft det riktigt lätt ändå. Nu börjar bebisen sparka rejält och hårt, är så nyfiken vem som är där inne 


    Ja precis jag tänker också så

    Okej, så roligt då är de ju verkligen inte mkt kvar för dig nu då ) spännande å tryggt också när man börjar känna bebis, förstår de så spännande väntan
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?