• RenLuft

    Fick hjälp med installation om annonsblockering - Men nu verkar annonser vara tillbaak?

    Hej, en vän till mig hjälpte mig att installera annonsblockering. Jag vart så glad, speciellt p.g.a Youtube annonser som störde en mitt i musikspelning och så.

    Varför har annonserna kommit tillbaka? Hur kan jag blockera igen?

    Självklart kommer jag kontakta min vän igen, men jag tänker först se om jag kan göra detta självmant, utan att någon behöver komma hem till mig och knappa in på min dator.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Fick hjälp med installation om annonsblockering - Men nu verkar annonser vara tillbaak?
  • RenLuft
    Mortiscia80 skrev 2021-03-27 07:32:57 följande:

    Har du testat AdBlock? Ska finnas till både Firefox och Chrome.


    Saken är att det var min kompis som fixade den här annonsblockeringen och jag vart så glad. Jag tror att det heter Adblock. Men kan sådant komma bort?


     


    För plötsligt så började jag få annonser på Youtube. Men nu får jag plötsligt inte det. Eller jag har i alla fall inte fått det på ett tag.


     


    Är det enkelt, det här med Adblock?

  • bananmilkshake

    För att blockera en annons med Adblock, så högerklickar du på annonsen. Då kommer Adblock fram i listan och så går du vidare till "blockera den här annonsen". Då kommer ett skjutreglage fram där du själv kan välja hur mycket du vill blockera. 

  • Mortiscia80
    RenLuft skrev 2021-03-27 10:33:13 följande:

    Saken är att det var min kompis som fixade den här annonsblockeringen och jag vart så glad. Jag tror att det heter Adblock. Men kan sådant komma bort?


    För plötsligt så började jag få annonser på Youtube. Men nu får jag plötsligt inte det. Eller jag har i alla fall inte fått det på ett tag.


    Är det enkelt, det här med Adblock?


    Det ska fungera väldigt bra, det finns dessutom flera olika med liknande namn. Det är enkelt att installera, du kan be din kompis om hjälp eller bara söka själv online efter olika sorter. Min heter förresten AdBlock Plus och jag är nöjd med den. Alla de där är väldigt enkla, för det mesta bara installera och surfa men som bananmilkshake säger kan man också högerklicka osv om det ändå dyker upp reklambilder.
  • Aniiee
    RenLuft skrev 2021-03-27 20:14:36 följande:

    Ser ut som om jag har ublock orgin. Men det finns fortfarande annonser på Youtube t.ex.


    Byt till adblock plus, den funkar bättre i min erfarenhet.

    adblockplus.org/
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
Svar på tråden Fick hjälp med installation om annonsblockering - Men nu verkar annonser vara tillbaak?