• Sat 27 Mar 2021 14:38
    657 visningar
    7 svar
    7
    657

    Hur steker man kyckling?

    Hej, jag kan inte tillaga kyckling ????

    Jag har kyckling innelårfileer som jag ska steka. Men varje gång jag steker kycklingbitar så steker jag över 30-45 min tills de nästan blir brända bara för att försäkra mig om att de är helt tillagade. För mig spelar de ingen roll, men inte så trevligt att bjuda andra på bränd kyckling ???? när jag ser på matlagningsprogram så tar de typ 15 min och så är de klart.

    Så, hur länge steker ni kyckling och på vilken värme på spisen?

  • Svar på tråden Hur steker man kyckling?
  • Anonym (Kock)
    Sat 27 Mar 2021 15:00
    #1
    +1

    Bryn snabbt i panna och kör färdigt i ugn. Klar över 65°C, men du kan ta 70°C. Köttsaften skall vara klar, inte rosa. Fem minuter i pannan, en kvart i ugnen, typ.

  • Anonym (Sara)
    Sat 27 Mar 2021 15:04
    #2
    +1

    Jag är ingen matlagningsexpert men när jag steker kyckling brukar jag när den blivit vit och vattnet försvunnit, skära itu den största delen för att se att den är färdig inuti.

  • Sat 27 Mar 2021 15:18
    #3

    Innerfiléer använder jag uteslutande om jag ska ha dem i någon slags sås eller så, och då bryner jag bara på dem så går de klart i såsen sen.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (Uggla­n)
    Sat 27 Mar 2021 15:44
    #4
    +1

    Man skär ett litet snitt i dem och ser att köttsaften är klar bara. Inga problem.

  • Sat 3 Apr 2021 14:00
    #6

    Jag steker kyckling i ugnen för det mesta.

    Lägg kycklingfiléerna i ett ugnssäkert fat som de har hällt olja i. Häll olja på kycklingen också. Salta och ta på någon örtkrydda typ timjan. In i ugnen i 20-30 min. Serveras med kokt ris.

  • Tue 6 Apr 2021 07:38
    #7

    En innerlårfilé tar den typ 2 minuter på var sida?
    Då den är galet liten bit och genomstekt mycket snabbt.

    Annars är en termometer en bra verktyg om man är osäker, så man inte översteker sin kyckling.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hur steker man kyckling?