• Freddie K

    Varför är så många så taskiga på FL?

    Hej!

    Ja, det är något som jag undrar över.

    Hur kommer det sig att så många slänger ur sig taskiga kommentarer och är rent allmänt elaka?

    Bara för att man sitter framför en skärm och är anonym så behöver man väl inte vara elak, eller?

    Mer kärlek åt folket!

    Haters gonna hate!


    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Svar på tråden Varför är så många så taskiga på FL?
  • SweeneyToad
    Freddie K skrev 2021-03-28 11:40:59 följande:
    Hej!

    Ja, det är något som jag undrar över.

    Hur kommer det sig att så många slänger ur sig taskiga kommentarer och är rent allmänt elaka?

    Bara för att man sitter framför en skärm och är anonym så behöver man väl inte vara elak, eller?

    Mer kärlek åt folket!

    Haters gonna hate!
    Jag undrar samma sak. 

    Bra skrivet Freddie K! 
  • moaguuun

    Troligtvis för att de inte får ut sin inre vrede i det normala livet. De vågar inte gå fram och säga elaka saker till någon på stan eller jobbet. Då passar de på här. Fegt 

  • Värphönan

    Undrar samma sak..

    Väldigt många som verkar tro att det är bot de skriver till och inte verkliga personer med känslor. Att deras ord inte får konsekvenser bara för att det är digitalt. Tröttsamt och man kan vara hoppas att nästa generation har mer vett.

  • Aikido

    Jag har ett ondskefullt drag och trots uppbådande av all min viljestyrka kan jag ibland helt enkelt inte stå emot.

  • Freddie K
    SweeneyToad skrev 2021-03-28 12:31:54 följande:
    Jag undrar samma sak. 

    Bra skrivet Freddie K! 
    Tack! .

    Jag tror att världen skulle vara ett bättre ställe om alla var lite snällare och visade varandra lite hänsyn och respekt!
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Jagäterkeso

    Det är det jag gillar med internet. Man ser vad olika typer egentligen tycker. Öga mot öga blir det tillrättalagt av respekt, uppfostran, omtanke eller konflikträdsla. Spelar ingen roll, tillrättalagt oavsett. Bakom ett användarnamn eller ännu mer anonymt blir det ärligt.  

  • Freddie K
    Jagäterkeso skrev 2021-03-28 13:20:57 följande:

    Det är det jag gillar med internet. Man ser vad olika typer egentligen tycker. Öga mot öga blir det tillrättalagt av respekt, uppfostran, omtanke eller konflikträdsla. Spelar ingen roll, tillrättalagt oavsett. Bakom ett användarnamn eller ännu mer anonymt blir det ärligt.  


    Jag är i alla fall samma person irl som på internet. Försöker att bemöta andra så som jag själv vill bli bemött. Ingen idé att vara taskig.
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • moaguuun
    Jagäterkeso skrev 2021-03-28 13:20:57 följande:

    Det är det jag gillar med internet. Man ser vad olika typer egentligen tycker. Öga mot öga blir det tillrättalagt av respekt, uppfostran, omtanke eller konflikträdsla. Spelar ingen roll, tillrättalagt oavsett. Bakom ett användarnamn eller ännu mer anonymt blir det ärligt.  


    Nja. Om en person skriver om att de tex har fobi mot något. Och en anonym person säger åt denne att den tex är löjlig och bara behöver skärpa sig . Då är det skadligt att vara ?ärlig?. 
  • Relaxa75

    Jag tror att vissa på något märkligt sätt frigör sin frustration på internet. Man behöver inte ta hänsyn till vanliga sociala normer på samma sätt som i verkligheten.

    Sen är det väl även så att majoriteten ändå bestämt sig för vart man står i en viss fråga och då kan det i vissa fall bli slag under bältet och personangrepp om det går för långt. Trist, men så är det.

  • hawthorne

    Det består av flera olika saker men den största orsaken är att modereringen är obefintlig idag.
    Hela familjeliv är övergivet av sajtägarna, jag menar med alla error 503 blir det uppenbart att de skiter i hur forumet är så länge som det driver in annonspengar.

    Det andra är att folk inte fattat skillnaden mellan åsikt och fakta eller sak och person. Det här för med sig att eftersom man har en åsikt om något så har man också rätt att uttrycka den oavsett hur mottagaren tar det.

    För det tredje har väldigt många stora brister i empatin. De är söndecurlade sedan vaggan och kan helt enkelt inte tänka på någon annan än sig själv. Just det här märks otroligt tydligt i trådarna för väldigt många visar mycket tydligt att de inte har någon empatisk förmåga alls. Vi har helt enkelt en hel generation av psykopater och det syns i forumen.

Svar på tråden Varför är så många så taskiga på FL?