• Sun 28 Mar 2021 20:02
    121783 visningar
    2612 svar
    2612
    121783

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Mon 29 Mar 2021 12:32
    #11
    Kallamakka skrev 2021-03-29 12:21:22 följande:

    Tack, mer envis än kämpe kanske haha. Ingenting är omöjligt. Jag ställer in mig på missfall men ser fram emot att bli positivt överraskad om det är så hittills har graviditetstesten ökat den blödningen. Och molvärken är kvar. Ska kolla ikväll igen för att se hur det ser ut.


    Åh vad jag hoppas det går bra den här gången!! <3
  • Mon 29 Mar 2021 14:14
    #12
    bananmilkshake skrev 2021-03-29 12:00:45 följande:

    Samma här! Har du också molvärk? Jag har lite som kommer och går.


    Molvärk som kommer och går och vääääldigt ömma bröst :)
  • Mon 29 Mar 2021 14:56
    #13
    KNAS2 skrev 2021-03-29 14:14:25 följande:

    Molvärk som kommer och går och vääääldigt ömma bröst :)


    Samma här, det var brösten som fick mig att testa faktiskt. :D
  • Tue 30 Mar 2021 11:01
    #14

    Vid mitt förra MF så blev jag tillsagd att höra av mig tidigt nästa gång jag plussar så att vi kan göra ett tidigt ultraljud för att se så att det ser bra ut.

    Sagt och gjort, jag ringde kvinnokliniken idag för att boka en tid. Möttes av en person inte typ inte alls förstod varför jag ringde så här pass tidigt eftersom jag knappt har missat en mens. Kände mig otroligt dum men jag gjorde ju bara som jag blev tillsagd? Konstigt. Höll knappt på o få en tid i april heller då det var superuppbokat, men tillslut hittade dem en lucka till mig. Jisses.

    Vet ju att det är tidigt men det är väl lika bra att boka in, sen får jag ju boka om i fall graviditeten avslutas unna.

    Hur tänker ni andra? När kommer ni höra av er gällande inskrivning?

  • Tue 30 Mar 2021 11:13
    #15
    KNAS2 skrev 2021-03-30 11:01:02 följande:

    Vid mitt förra MF så blev jag tillsagd att höra av mig tidigt nästa gång jag plussar så att vi kan göra ett tidigt ultraljud för att se så att det ser bra ut.

    Sagt och gjort, jag ringde kvinnokliniken idag för att boka en tid. Möttes av en person inte typ inte alls förstod varför jag ringde så här pass tidigt eftersom jag knappt har missat en mens. Kände mig otroligt dum men jag gjorde ju bara som jag blev tillsagd? Konstigt. Höll knappt på o få en tid i april heller då det var superuppbokat, men tillslut hittade dem en lucka till mig. Jisses.

    Vet ju att det är tidigt men det är väl lika bra att boka in, sen får jag ju boka om i fall graviditeten avslutas unna.

    Hur tänker ni andra? När kommer ni höra av er gällande inskrivning?


    Jag är i samma dilemma nu. Vi har en bokad tid för upprepade missfall i slutet av april, men det är så dags då att kolla, tänker jag nu. Jag ska ringa dom i veckan och fråga hur jag ska göra, om det finns NÅT sätt att få göra blodprov innan medan det finns en chans att rätta till det. Räknar kallt med att det inte kommer gå, då provar jag med någon privat. Kommer be om tidigt VUL också så fort det är garanterat att man ska se ett hjärta, så typ v.8. :) 

    Inskrivning väntar jag med tills man sett hjärtslag, just pga dom tråkiga erfarenheterna med att behöva ringa och boka av. 
  • Tue 30 Mar 2021 11:42
    #16
    bananmilkshake skrev 2021-03-30 11:13:10 följande:

    Jag är i samma dilemma nu. Vi har en bokad tid för upprepade missfall i slutet av april, men det är så dags då att kolla, tänker jag nu. Jag ska ringa dom i veckan och fråga hur jag ska göra, om det finns NÅT sätt att få göra blodprov innan medan det finns en chans att rätta till det. Räknar kallt med att det inte kommer gå, då provar jag med någon privat. Kommer be om tidigt VUL också så fort det är garanterat att man ska se ett hjärta, så typ v.8. :) 

    Inskrivning väntar jag med tills man sett hjärtslag, just pga dom tråkiga erfarenheterna med att behöva ringa och boka av. 


    Min tid blev i vecka 8 så förhoppningsvis kan man förhoppningsvis se hjärtat då. Men om jag inte ringt typ nu hade jag kanske inte fått en tidig tid då det knappt fanns några tider kvar i april. Så jag är glad att jag ringde o fick tid. Blev bara irriterad på att hon fick mig att känna mig dum när jag gjorde precis som de sagt åt mig.

    Jaja. Idag är i alla fall en enklare dag. Igår fick jag typ ingenting gjort på jobbet... Mina tankar var överallt annars men inte på jobbet. Känns skönt att kunna få lite gjort och inte bara tänka på om graviditeten ska lyckas eller int är :)
  • Tue 30 Mar 2021 14:12
    #17
    KNAS2 skrev 2021-03-30 11:42:02 följande:

    Min tid blev i vecka 8 så förhoppningsvis kan man förhoppningsvis se hjärtat då. Men om jag inte ringt typ nu hade jag kanske inte fått en tidig tid då det knappt fanns några tider kvar i april. Så jag är glad att jag ringde o fick tid. Blev bara irriterad på att hon fick mig att känna mig dum när jag gjorde precis som de sagt åt mig.

    Jaja. Idag är i alla fall en enklare dag. Igår fick jag typ ingenting gjort på jobbet... Mina tankar var överallt annars men inte på jobbet. Känns skönt att kunna få lite gjort och inte bara tänka på om graviditeten ska lyckas eller int är :)


    Åh vad irriterande, att bli ifrågasatt så där! Usch. Men vilken tur att det fanns en tid till dig iaf! Bor du i en storstad?

    Ja det är ju verkligen det enda man tänker på nu xD
  • Tue 30 Mar 2021 17:41
    #18
    KNAS2 skrev 2021-03-30 11:01:02 följande:

    Hur tänker ni andra? När kommer ni höra av er gällande inskrivning?


    Vilket konstigt bemötande du fick. Ibland är fel personer på fel ställen helt enkelt!!

    Jag ringde barnmorskan och berättade om min "mens" och starkare graviditetstest. Hon var ledsen för min skull. Så jag sa istället att jag hör av mig igen och skriver in mig om det gått bra. Blev lagom besviken på henne. Hon vet dessutom om mina tidigare missfall.

    Imorgon ska jag ringa IVF kliniken(de är skyldiga till alla mina graviditeter) haha. De brukar ge ultraljud i vecka 8 men jag vet inte hur de resonerar nu när jag inte vet vad jag är. :-P skulle vilja kontrollera graviditeten med HCG blodprov. Tror inte jag får igenom det dock.
  • Tue 30 Mar 2021 21:53
    #19

    Lista:

    Sellerin, 32 år, BF 16/11

    Grapefrukt89, 31år, BF 1/12.

    Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

    Kallamakka, 29 år, BF 2/12

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Bananmilkshake, 35 år, BF 8/12

  • Tue 30 Mar 2021 21:58
    #20

    Hej på er!

    Jag har som ni ser inte BF i december, men har ju följts åt med några av er i ett antal månader i tidigare trådar (senast i BIM mars 2021 - första barnet), och efter förslag i den tråden känns det kul att fortsätta följas åt här :) Tack KNAS och Bananmilkshake för initiativet :)

    Jag är i vecka 7 nu. Har i ca en veckas tid fått väldigt ont i magen - tarmarna och magsäcken känns det som. Kommer mest på kvällarna. Min ena syster sa att hon hade samma sak i början av hennes graviditet och att det höll i sig några veckor. Hon påstod det var när livmodern växer och försöker ta plats. Vad vet jag! Men väldigt otrevlig känsla, hoppas det ska släppa snart! Annars ömma bröst till och från och ibland lite illamående. :)

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET