• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • KNAS2

    Åh vad svårt det är att tänka på annat...

    Har varit ute hela dagen, allt för att skingra tankarna.

    Sen landar man hemma och tankeverkstaden är I full gång igen :)

  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-04-02 17:53:11 följande:

    Åh vad svårt det är att tänka på annat...

    Har varit ute hela dagen, allt för att skingra tankarna.

    Sen landar man hemma och tankeverkstaden är I full gång igen :)


    Alltså jag är heeelt besatt. Skrattande Skönt att inte vara ensam. 
    Hur har det gått för dig? 
  • Grapefrukt89
    KNAS2 skrev 2021-04-02 17:53:11 följande:

    Åh vad svårt det är att tänka på annat...

    Har varit ute hela dagen, allt för att skingra tankarna.

    Sen landar man hemma och tankeverkstaden är I full gång igen :)


    Eller hur... Vet ej riktigt hur man ska stänga av den hjärnverksamheten...


    Hoppas att det gått bra för dig? <3

  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-04-02 17:58:06 följande:

    Alltså jag är heeelt besatt.  Skönt att inte vara ensam. 

    Hur har det gått för dig? 


    Grapefrukt89 skrev 2021-04-02 18:03:07 följande:

    Eller hur... Vet ej riktigt hur man ska stänga av den hjärnverksamheten...

    Hoppas att det gått bra för dig? <3


    Inga mer blödningar sedan då för någon dag sen då kom det en väldigt liten och ljusrosa blödning när jag torkade mig efter att ha kissat.

    Har inte alls lika spända bröst längre, men de ser lite annorlunda ut.. Tycker jag i alla fall. Har känt mig lite konstig i kroppen som om något håller på att hända.. Och det gör det ju faktiskt :)

    Hur mår ni?
  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-04-02 18:20:06 följande:
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-02 18:03:07 följande:

    Eller hur... Vet ej riktigt hur man ska stänga av den hjärnverksamheten...

    Hoppas att det gått bra för dig? <3


    Inga mer blödningar sedan då för någon dag sen då kom det en väldigt liten och ljusrosa blödning när jag torkade mig efter att ha kissat.

    Har inte alls lika spända bröst längre, men de ser lite annorlunda ut.. Tycker jag i alla fall. Har känt mig lite konstig i kroppen som om något håller på att hända.. Och det gör det ju faktiskt :)

    Hur mår ni?
    Åh men så bra! Hoppas det håller sig så, och slutar helt förstås. Men det låter inte alls som att du behöver vara orolig. :) 

    Jag mår ganska likt som du. Konstig i kroppen. Som ett obehag liksom, nästan som innan man blir sjuk. Har ganska ont i ryggen och blir fort trött. Mina bröst blev mycket mindre ömma bara några dagar efter plusset. Kan få världens lättaste illamående efter jag ätit men extremt svagt. Vågar man säga att man längtar efter att börja kräkas? Oskyldig
  • Grapefrukt89
    KNAS2 skrev 2021-04-02 18:20:06 följande:
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-02 18:03:07 följande:

    Eller hur... Vet ej riktigt hur man ska stänga av den hjärnverksamheten...

    Hoppas att det gått bra för dig? <3


    Inga mer blödningar sedan då för någon dag sen då kom det en väldigt liten och ljusrosa blödning när jag torkade mig efter att ha kissat.

    Har inte alls lika spända bröst längre, men de ser lite annorlunda ut.. Tycker jag i alla fall. Har känt mig lite konstig i kroppen som om något håller på att hända.. Och det gör det ju faktiskt :)

    Hur mår ni?

     


    Va bra! Hoppas det fortsätter vara så stabilt som det verkar vara nu för dig :)


    Gick in i vecka 6 idag (5+0) och mitt illamående har börjat nu. Är också väldigt trött, mina bröst är ömma (var mindre ömma några dagar sen) och har molvärk till o från.


    Vill snabbspola tiden lite nu och känner mig lite knäpp/otålig :P Känns som att det är en evig väntan nu att få veta om pyret mår bra där inne.


    Annars kan jag inte klaga! Är ju tacksam för denna upplevelsen som den är nu. Sen får man ju se vad som händer i framtiden :)

  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-04-02 20:02:15 följande:

    Åh men så bra! Hoppas det håller sig så, och slutar helt förstås. Men det låter inte alls som att du behöver vara orolig. :) 

    Jag mår ganska likt som du. Konstig i kroppen. Som ett obehag liksom, nästan som innan man blir sjuk. Har ganska ont i ryggen och blir fort trött. Mina bröst blev mycket mindre ömma bara några dagar efter plusset. Kan få världens lättaste illamående efter jag ätit men extremt svagt. Vågar man säga att man längtar efter att börja kräkas? 


    Jag längtar också lite, mer för då blir det som att få ett kvitto på graviditeten :)

    Vaknade inatt och kunde inte sova, låg vaken mellan 3.30-4.30 ungefär, jag brukar aldrig ha problem att sova hela natten. Kanske har det något med att något händer i kroppen :)
  • KNAS2
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-02 21:47:19 följande:

     

    Va bra! Hoppas det fortsätter vara så stabilt som det verkar vara nu för dig :)

    Gick in i vecka 6 idag (5+0) och mitt illamående har börjat nu. Är också väldigt trött, mina bröst är ömma (var mindre ömma några dagar sen) och har molvärk till o från.

    Vill snabbspola tiden lite nu och känner mig lite knäpp/otålig :P Känns som att det är en evig väntan nu att få veta om pyret mår bra där inne.

    Annars kan jag inte klaga! Är ju tacksam för denna upplevelsen som den är nu. Sen får man ju se vad som händer i framtiden :)


    Du är klok som en bok, man borde bara anamma resan för tänk om det faktiskt går och man missar glädjen i början. Jag borde slappna av och faktiskt vara glad.

    Tittar på mina bröst varje gång jag är på toa i hopp om att se förändringar :) man är ju knäpp! Haha!
  • Kallamakka
    KNAS2 skrev 2021-04-02 22:18:26 följande:

    Jag längtar också lite, mer för då blir det som att få ett kvitto på graviditeten :)

    Vaknade inatt och kunde inte sova, låg vaken mellan 3.30-4.30 ungefär, jag brukar aldrig ha problem att sova hela natten. Kanske har det något med att något händer i kroppen :)


    Här har du en till med sömnsvårigheter. Har vaknat mellan 04-05 varje natt sedan en vecka tillbaks lite drygt. Vet inte varför det blir så? Det symtomet har alltid varit det första tecknet på graviditet för mig i alla fall
  • KNAS2
    Kallamakka skrev 2021-04-03 06:19:39 följande:

    Här har du en till med sömnsvårigheter. Har vaknat mellan 04-05 varje natt sedan en vecka tillbaks lite drygt. Vet inte varför det blir så? Det symtomet har alltid varit det första tecknet på graviditet för mig i alla fall


    Samma sak inatt. 04.30 slog jag upp ögonen, pigg. Tack o lov kunde jag somna om efter en stund :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET