• Sun 28 Mar 2021 20:02
    122268 visningar
    2612 svar
    2612
    122268

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Sun 4 Apr 2021 10:40
    #71
    Kallamakka skrev 2021-04-04 08:34:06 följande:

    God morgon alla nyblivna morgon människor!

    Jag har tyvärr börjat blöda igen igår, med lite kramper och en del koagulerat härliga klumpar av blod. Med fem missfall i bagaget känns det inte alls positivt och väldigt bekant. Numera kommer bara färskt blod och inte i samma mängd och det gör inte ont längre. Dagens test är fortfarande väldigt starkt men svagare. Psykologiskt försvann alla symtom i och med blödningen, även om brösten gör ont så gör det inte det i mitt huvud längre. Så så var det nog åt skogen med den här graviditeten också. Tänker jag. Kommer fortsätta ta tester för att bekräfta det jag redan känner.

    På tisdag ringer jag IVF kliniken och hör med dem hur vi går vidare eftersom vi inte kan försöka naturligt. Om det ens är lönt att fortsätta stoppa in befruktade ägg i mig eller om vi ska tänka om och kanske använda någon annans gener. Vad vet jag. Missfallsutredning är gjort utan fynd för längesen, med hysteroskopi utan fynd och inga genetiska deffekter på oss eller autoimmuna sjukdomar. Så här står vi nu, fem år senare och med fler frågor än svar. Är så fruktansvärt besviken på det här nu. Nästan så jag inte vill ha barn längre.

    Är ändå glad för att jag vågade gå med här då jag inte kunnat vid de tidigare graviditeterna för att det är svårt att alltid vara den som blir det dåliga exemplet, det är svårt att tro att man ska slippa bli det. Men men, hoppet är det sista som överger en säger dem och jag omfamnar alla gånger jag vågar vara positiv. Jag vet att det ordnar sig och vi repar oss alltid men första dagen av insikt är alltid tuff. Men sen kommer vi igen.

    Tack för mig och lycka till ni andra!


    Men nää vad jag blir ledsen för din och er skull. Det var fint att ha dig med här i tråden och jag tycker du var så jävla bra som gick med och kan se på det hela på det sätt du gör. Det är ju alltid en risk men man kan få så mycket bra stöd, och vi hejar alla på er och att det ska funka nästa gång. Vi är din eviga hejarklack! Glad

    All lycka till och jag hoppas ni får exemplarisk hjälp från IVF-kliniken! Hjärta
  • Sun 4 Apr 2021 10:41
    #72
    Kallamakka skrev 2021-04-04 08:34:06 följande:

    God morgon alla nyblivna morgon människor!

    Jag har tyvärr börjat blöda igen igår, med lite kramper och en del koagulerat härliga klumpar av blod. Med fem missfall i bagaget känns det inte alls positivt och väldigt bekant. Numera kommer bara färskt blod och inte i samma mängd och det gör inte ont längre. Dagens test är fortfarande väldigt starkt men svagare. Psykologiskt försvann alla symtom i och med blödningen, även om brösten gör ont så gör det inte det i mitt huvud längre. Så så var det nog åt skogen med den här graviditeten också. Tänker jag. Kommer fortsätta ta tester för att bekräfta det jag redan känner.

    På tisdag ringer jag IVF kliniken och hör med dem hur vi går vidare eftersom vi inte kan försöka naturligt. Om det ens är lönt att fortsätta stoppa in befruktade ägg i mig eller om vi ska tänka om och kanske använda någon annans gener. Vad vet jag. Missfallsutredning är gjort utan fynd för längesen, med hysteroskopi utan fynd och inga genetiska deffekter på oss eller autoimmuna sjukdomar. Så här står vi nu, fem år senare och med fler frågor än svar. Är så fruktansvärt besviken på det här nu. Nästan så jag inte vill ha barn längre.

    Är ändå glad för att jag vågade gå med här då jag inte kunnat vid de tidigare graviditeterna för att det är svårt att alltid vara den som blir det dåliga exemplet, det är svårt att tro att man ska slippa bli det. Men men, hoppet är det sista som överger en säger dem och jag omfamnar alla gånger jag vågar vara positiv. Jag vet att det ordnar sig och vi repar oss alltid men första dagen av insikt är alltid tuff. Men sen kommer vi igen.

    Tack för mig och lycka till ni andra!


    Jag blir så ledsen av att läsa vad du behövt gå igenom! Vilken stark person du verkar vara, som levt i detta i så många år. Måste vara otroligt tufft att inte få något svar på varför det blir missfall. Detta som du upplever nu är då kanske det sjätte missfallet efter IVF?

    Hur nära inpå kan man göra nya IVF-försök och brukar vården ha någon gräns för när de inte längre vill assistera en med det...? Mår du bra i övrigt, fysiskt och psykiskt så att det inte är något där som spökar hos dig? Läst att vissa som tränar mycket kan få missfall, exempelvis. Det där med fertilitet verkar ju också kunna kunna och gå i perioder..

    Min text ovan hjälper ju inte dig ett dugg, det förstår jag, men jag önskar dig genuint lycka till och vill att det ska gå vägen för dig förr eller senare, och vill sända massa extra styrkekramar till dig. <3
  • Sun 4 Apr 2021 10:43
    #73
    Emjol skrev 2021-04-04 10:12:42 följande:

    Hej!

    Väntar första barnet, 25år med min pojkvän som är 28år. Bf 15 december.

    Så vecka 3+3 ännu bara.


    Välkommen in i tråden och hoppas allt ska gå bra för dig! :)
  • Sun 4 Apr 2021 10:45
    #74
    Sellerin skrev 2021-04-04 10:43:34 följande:

    Välkommen in i tråden och hoppas allt ska gå bra för dig! :)


    KNAS2 skrev 2021-04-04 10:35:59 följande:

    Välkommen! Spännande! Hoppas att allt går vägen för er <3


    Tack :) spännande och läskigt haha ;)
  • Sun 4 Apr 2021 10:51
    #75
    Kallamakka skrev 2021-04-04 08:34:06 följande:

    God morgon alla nyblivna morgon människor!

    Jag har tyvärr börjat blöda igen igår, med lite kramper och en del koagulerat härliga klumpar av blod. Med fem missfall i bagaget känns det inte alls positivt och väldigt bekant. Numera kommer bara färskt blod och inte i samma mängd och det gör inte ont längre. Dagens test är fortfarande väldigt starkt men svagare. Psykologiskt försvann alla symtom i och med blödningen, även om brösten gör ont så gör det inte det i mitt huvud längre. Så så var det nog åt skogen med den här graviditeten också. Tänker jag. Kommer fortsätta ta tester för att bekräfta det jag redan känner.

    På tisdag ringer jag IVF kliniken och hör med dem hur vi går vidare eftersom vi inte kan försöka naturligt. Om det ens är lönt att fortsätta stoppa in befruktade ägg i mig eller om vi ska tänka om och kanske använda någon annans gener. Vad vet jag. Missfallsutredning är gjort utan fynd för längesen, med hysteroskopi utan fynd och inga genetiska deffekter på oss eller autoimmuna sjukdomar. Så här står vi nu, fem år senare och med fler frågor än svar. Är så fruktansvärt besviken på det här nu. Nästan så jag inte vill ha barn längre.

    Är ändå glad för att jag vågade gå med här då jag inte kunnat vid de tidigare graviditeterna för att det är svårt att alltid vara den som blir det dåliga exemplet, det är svårt att tro att man ska slippa bli det. Men men, hoppet är det sista som överger en säger dem och jag omfamnar alla gånger jag vågar vara positiv. Jag vet att det ordnar sig och vi repar oss alltid men första dagen av insikt är alltid tuff. Men sen kommer vi igen.

    Tack för mig och lycka till ni andra!


    Åh bryt ihop och kom igen (lättare sagt än gjort).

    Kom ihåg att du är stark och modig.

    Lycka till med allt framöver <3
  • Sun 4 Apr 2021 12:34
    #76
    Sellerin skrev 2021-04-04 10:41:22 följande:

    Jag blir så ledsen av att läsa vad du behövt gå igenom! Vilken stark person du verkar vara, som levt i detta i så många år. Måste vara otroligt tufft att inte få något svar på varför det blir missfall. Detta som du upplever nu är då kanske det sjätte missfallet efter IVF?

    Hur nära inpå kan man göra nya IVF-försök och brukar vården ha någon gräns för när de inte längre vill assistera en med det...? Mår du bra i övrigt, fysiskt och psykiskt så att det inte är något där som spökar hos dig? Läst att vissa som tränar mycket kan få missfall, exempelvis. Det där med fertilitet verkar ju också kunna kunna och gå i perioder..

    Min text ovan hjälper ju inte dig ett dugg, det förstår jag, men jag önskar dig genuint lycka till och vill att det ska gå vägen för dig förr eller senare, och vill sända massa extra styrkekramar till dig. <3


    Ja precis. Vi kan inte naturligt bli gravida. Så jag är evigt tacksam för att IVF finns, även om det hittills lett till sex missfall. Om detta också är ett då hela IVF biten är fullt accepterad och även om tidsaspekten är sjukt lång så är det också okej. Missfallen är svårare att acceptera dock. Så vi mår oftast bra psykiskt, tills jag blir gravid då x)

    Jag får göra en ny insättning av ett befruktat ägg efter två cykler, har fyra ägg i frysen på labbet som väntar. Det lär bli en ny chans i maj men just nu känns det onödigt att använda dem, ska som sagt höra med dem om de inte kan göra nåt mer för mig innan.

    Man får göra tre IVF försök landstingsfinansierat, och det har vi gjort nu under de här fem åren. Så snart om inte de fyra äggen skulle funka så får vi bekosta det själva.
  • Sun 4 Apr 2021 12:35
    #77
    bananmilkshake skrev 2021-04-04 10:40:50 följande:

    Men nää vad jag blir ledsen för din och er skull. Det var fint att ha dig med här i tråden och jag tycker du var så jävla bra som gick med och kan se på det hela på det sätt du gör. Det är ju alltid en risk men man kan få så mycket bra stöd, och vi hejar alla på er och att det ska funka nästa gång. Vi är din eviga hejarklack! 

    All lycka till och jag hoppas ni får exemplarisk hjälp från IVF-kliniken! 


    Tack för peppen!
  • Sun 4 Apr 2021 12:36
    #78
    KNAS2 skrev 2021-04-04 10:51:29 följande:

    Åh bryt ihop och kom igen (lättare sagt än gjort).

    Kom ihåg att du är stark och modig.

    Lycka till med allt framöver <3


    Tack! All lycka till dig med!
  • Sun 4 Apr 2021 12:50
    #79

    Hej! Så kul att få dela denna resa med er <3

    Känns så kul att få vara med i en gravidtråd, surrealistiskt då jag aldrig varit gravid innan :) är snart 26 år och fästmannen året äldre.

    Testade igår på eftermiddagen på BIM-5, bara fick ett infall när jag var halvvägs sittandes ner på toaletten. Gick iväg från testet och förberedde påskfirande och kom tillbaka kanske 25 minuter senare och såg ett andra streck! Chock! Fästmannen såg också trots att det var svagt, urinen stod kvar på vasken så jag testade igen, tänkte att det var spök då det gått för lång tid, fick åter två streck inom rätt tid denna gång men ännu svagare. Vi var skakiga av chock men vågade inte tro då det var svagt, testade igen imorse och ett tydligt streck syntes!! Fantastiskt! Vi har ju planer hela helgen med våra föräldrar men egentligen vill man bara skrika ut sin lycka! Tittar på varandra med sån lycka när ingen ser...förlåt för allt babbel man har ju ingen att dela det med just nu!! Vecka 3+4 idag tydligen enligt appen jag genast laddade ner. Bf 14/12 om allt går vägen <3

  • Sun 4 Apr 2021 15:06
    #80
    Kallamakka skrev 2021-04-04 12:34:36 följande:

    Ja precis. Vi kan inte naturligt bli gravida. Så jag är evigt tacksam för att IVF finns, även om det hittills lett till sex missfall. Om detta också är ett då hela IVF biten är fullt accepterad och även om tidsaspekten är sjukt lång så är det också okej. Missfallen är svårare att acceptera dock. Så vi mår oftast bra psykiskt, tills jag blir gravid då x)

    Jag får göra en ny insättning av ett befruktat ägg efter två cykler, har fyra ägg i frysen på labbet som väntar. Det lär bli en ny chans i maj men just nu känns det onödigt att använda dem, ska som sagt höra med dem om de inte kan göra nåt mer för mig innan.

    Man får göra tre IVF försök landstingsfinansierat, och det har vi gjort nu under de här fem åren. Så snart om inte de fyra äggen skulle funka så får vi bekosta det själva.


    Från en kvinna till en annan önskar jag dig allt gott och att det kommer en dag när det lilla kommer att stanna hos dig! STOR KRAM!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET