• Sun 28 Mar 2021 20:02
    122298 visningar
    2612 svar
    2612
    122298

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Mon 5 Apr 2021 06:10
    #91
    Sellerin skrev 2021-04-04 22:17:23 följande:

    Jag är heller inte särskilt extra kissnödig! Inte noterat det alls, förrän jag behövde gå upp nu mitt i natten lör-sön för att kissa. Det gör jag i stort sett aldrig annars.

    Det är skönt att veta man inte är ensam om att dela en liten oro, kombinerat med lycka såklart! Samtidigt kan vi ju i stort sett inte påverka detta. Det är inte vårt fel ifall något gått fel under dessa första veckor. Tkr det är skönt att skriva lite här så att min sambo inte ska behöva ta alla mina tankar! Det är ju verkligen inte samma upplevelse för våra respektive i nuläget, det är ju vi som går runt och känner massa olika saker!

    Jag tror det blir skönt för min del att börja jobba på tisdag igen och köra på lite utan att tänka på graviditeten var och varannan minut, hihi!


    Det är verkligen så som du säger - vi kan inte påverka detta. Vill våra små frön stanna så gör dem det.

    Min sambo är så otroligt glad men samtidigt vågar jag inte vara så superglad om något händer, önskar jag vore mer som han som kan glädjas och samtidigt bli ledsen men sen lägga det bakom sig (om det tråkiga skulle hända), men alla är vi olika :)

    Jag är i alla fall glad att man kan skriva ut sin oro och få lite medhpll och pepp här! Tack! :)
  • Mon 5 Apr 2021 06:13
    #92
    bananmilkshake skrev 2021-04-04 21:45:54 följande:

    Ja, vill också sova bort tiden! Varje dag går så sakta. Är extremt nojig just nu. :( Ska försöka att inte smitta av mig här i tråden dock. Jag tycker jag är mindre kissnödig än vanligt, haha.


    Känns skönt att veta att jag inte är själv med att vara nojig! Kissnödigheteb kommer väl som ett brev på posten bara för att vi skriver det här ;)
  • Wed 7 Apr 2021 12:32
    #93

    Hur går det för er? :) Har ni som började längta efter illamåendet börjat uppleva det ännu? :D

    Här går det lite fram och tillbaka. Ibland väldigt ont i magen, ibland lite illamående, ibland som att det hela är ett skämt och att jag inte alls är gravid! Kanske att jag i och för sig börjar känna mig lite svullen i nedre delen av magen, jämfört med för någon vecka sedan.

    Håller också på att byta tjänst på jobbet. Känns ju som taskigt tajming... men vad ska man göra? Man vet ju ännu inte hur det ska gå och jag kan ju inte låta bli att söka en tjänst som jag vill ha, bara för att jag troligtvis ska gå på föräldraledighet i vinter. :-/

  • Wed 7 Apr 2021 13:11
    #94

    Hej Sellerin! Här är det tufft. Börjar oroa mig för att det blir ett tredje MA. Jag ska till barnmorska imorgon och försöka övertala till att få ta hcg så jag har nåt att klamra mig fast vid till vul om 2 veckor. Men jag ska inte deppa ner hela tråden nu, jag kanske inte kommer vara så aktiv här tills dess men jag hoppas alla ni andra mår bra! <3

  • Wed 7 Apr 2021 13:18
    #95
    Sellerin skrev 2021-04-07 12:32:49 följande:

    Hur går det för er? :) Har ni som började längta efter illamåendet börjat uppleva det ännu? :D

    Här går det lite fram och tillbaka. Ibland väldigt ont i magen, ibland lite illamående, ibland som att det hela är ett skämt och att jag inte alls är gravid! Kanske att jag i och för sig börjar känna mig lite svullen i nedre delen av magen, jämfört med för någon vecka sedan.

    Håller också på att byta tjänst på jobbet. Känns ju som taskigt tajming... men vad ska man göra? Man vet ju ännu inte hur det ska gå och jag kan ju inte låta bli att söka en tjänst som jag vill ha, bara för att jag troligtvis ska gå på föräldraledighet i vinter. :-/


    bananmilkshake skrev 2021-04-07 13:11:53 följande:

    Hej Sellerin! Här är det tufft. Börjar oroa mig för att det blir ett tredje MA. Jag ska till barnmorska imorgon och försöka övertala till att få ta hcg så jag har nåt att klamra mig fast vid till vul om 2 veckor. Men jag ska inte deppa ner hela tråden nu, jag kanske inte kommer vara så aktiv här tills dess men jag hoppas alla ni andra mår bra! <3


    Jag mår fint men känner knappt av någonting. Mina bröst är aningen ömma men börjar tro att jag inbillar mig en graviditet fastän jag gått positivt gravtest och enligt app är i v 5+2 idag.. Har inbokat tidigt ultraljud den 22 april. Får väl hålla ut tills dess.. Jag trodde att jag skulle känna någonting mer nu men det kommer säkert till vecka 7!

    Jag är ändå lugnare än vad jag trodde att jag skulle vara.. :) Kul med nu tjänst Sellerin, klart du skulle hoppa på det tåget!

    Vilka veckor är ni i nu?
  • Wed 7 Apr 2021 14:06
    #96
    KNAS2 skrev 2021-04-07 13:18:16 följande:
    bananmilkshake skrev 2021-04-07 13:11:53 följande:

    Hej Sellerin! Här är det tufft. Börjar oroa mig för att det blir ett tredje MA. Jag ska till barnmorska imorgon och försöka övertala till att få ta hcg så jag har nåt att klamra mig fast vid till vul om 2 veckor. Men jag ska inte deppa ner hela tråden nu, jag kanske inte kommer vara så aktiv här tills dess men jag hoppas alla ni andra mår bra! <3


    Jag mår fint men känner knappt av någonting. Mina bröst är aningen ömma men börjar tro att jag inbillar mig en graviditet fastän jag gått positivt gravtest och enligt app är i v 5+2 idag.. Har inbokat tidigt ultraljud den 22 april. Får väl hålla ut tills dess.. Jag trodde att jag skulle känna någonting mer nu men det kommer säkert till vecka 7!

    Jag är ändå lugnare än vad jag trodde att jag skulle vara.. :) Kul med nu tjänst Sellerin, klart du skulle hoppa på det tåget!

    Vilka veckor är ni i nu?
    Åh du ska på ul dagen innan mig! Vad spännande. :) Jag är i 4+6! 
  • Wed 7 Apr 2021 14:15
    #97

    Hej! Hoppar in här. :) Känner igen en del av er från tidigare trådar så kul att följas åt även här. Har smygföljt tråden lite och velat om jag vågar hoppa in redan eller inte, men känner igen mig så mycket i det ni skriver så nu kan jag inte motstå längre. Jag har ett missfall i bagaget vilket gör mig lite extra orolig. :( Hoppas verkligen att alla våra frön stannar kvar! <3

    Laddade också ner en app som visar att jag är i vecka 5 (4+4). Beräknad BF är 10/12 om allt går som det ska.

  • Wed 7 Apr 2021 14:28
    #98
    +1
    neongirl skrev 2021-04-07 14:15:30 följande:

    Hej! Hoppar in här. :) Känner igen en del av er från tidigare trådar så kul att följas åt även här. Har smygföljt tråden lite och velat om jag vågar hoppa in redan eller inte, men känner igen mig så mycket i det ni skriver så nu kan jag inte motstå längre. Jag har ett missfall i bagaget vilket gör mig lite extra orolig. :( Hoppas verkligen att alla våra frön stannar kvar! <3

    Laddade också ner en app som visar att jag är i vecka 5 (4+4). Beräknad BF är 10/12 om allt går som det ska.


    Hej! Vad kul att se dig här <3
  • Wed 7 Apr 2021 14:47
    #99
    neongirl skrev 2021-04-07 14:15:30 följande:

    Hej! Hoppar in här. :) Känner igen en del av er från tidigare trådar så kul att följas åt även här. Har smygföljt tråden lite och velat om jag vågar hoppa in redan eller inte, men känner igen mig så mycket i det ni skriver så nu kan jag inte motstå längre. Jag har ett missfall i bagaget vilket gör mig lite extra orolig. :( Hoppas verkligen att alla våra frön stannar kvar! <3

    Laddade också ner en app som visar att jag är i vecka 5 (4+4). Beräknad BF är 10/12 om allt går som det ska.


    Kul att du vågade hoppa med. Jag har också ett MF i bagaget och jag tror att jag ska börja blöda varje gång jag är på toaletten. Vet inte när man kommer slappna av och faktiskt våga tro på det :)
  • Wed 7 Apr 2021 15:45
    KNAS2 skrev 2021-04-07 14:47:23 följande:
    Kul att du vågade hoppa med. Jag har också ett MF i bagaget och jag tror att jag ska börja blöda varje gång jag är på toaletten. Vet inte när man kommer slappna av och faktiskt våga tro på det :)
    Känner igen den känslan helt. Har inte ens vågat skriva in mig hos BM än, men tänkte ringa i början på nästa vecka om allt fortfarande är okej då. Så hoppas jag att man snart vågar tro på det. :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET