• Sun 28 Mar 2021 20:02
    121768 visningar
    2612 svar
    2612
    121768

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Wed 7 Apr 2021 15:55
    Sellerin skrev 2021-04-07 12:32:49 följande:

    Hur går det för er? :) Har ni som började längta efter illamåendet börjat uppleva det ännu? :D

    Här går det lite fram och tillbaka. Ibland väldigt ont i magen, ibland lite illamående, ibland som att det hela är ett skämt och att jag inte alls är gravid! Kanske att jag i och för sig börjar känna mig lite svullen i nedre delen av magen, jämfört med för någon vecka sedan.

    Håller också på att byta tjänst på jobbet. Känns ju som taskigt tajming... men vad ska man göra? Man vet ju ännu inte hur det ska gå och jag kan ju inte låta bli att söka en tjänst som jag vill ha, bara för att jag troligtvis ska gå på föräldraledighet i vinter. :-/


    Jag har inte känt av något vidare illamående än. Har däremot en del molvärk till och från. Det drar även i ljumskarna. Sen har jag varit extremt törstig, men tycker det börjar lägga sig lite nu.

    Det har precis kommit ut en tjänst på mitt jobb som jag tänker söka. Tänker också att det blir taskig tajming, men samtidigt vill man ju inte låta bli att söka om man verkligen vill ha tjänsten. Skulle något gå fel så känns det ju dumt om man inte har sökt heller. Vet inte hur ärlig man ska vara där?
  • Wed 7 Apr 2021 16:00
    bananmilkshake skrev 2021-04-07 14:28:12 följande:
    Hej! Vad kul att se dig här <3
    Detsamma! :) Håller tummarna för att allt går bra för dig. Läste att du var orolig. <3
  • Wed 7 Apr 2021 16:02
    neongirl skrev 2021-04-07 16:00:44 följande:
    Detsamma! :) Håller tummarna för att allt går bra för dig. Läste att du var orolig. <3
    Åh, tack! Håller mina för dig också. <3 
  • Wed 7 Apr 2021 16:04

    Känner lite i magen ibland samt märker att jag bör dricka mer vatten men än så länge är det lugnt förövrigt :)

    Lite orolig angående kvicksilver dock då jag har hanterat det i jobbet... Förmodligen är det inget jag bör oroa mig för men nu är man ju orolig för allt hehe.. Vet inte om man kan ta nått test och se ifall man har för höga halter i kroppen? :/

  • Wed 7 Apr 2021 16:10

    Alltså inget jag hanterat på daglig basis men har hänt att jag haft kontakt med det dom senaste veckorna i flytande form i kall temperatur, dvs det blir som droppar som faller till marken, i gas form är det mycket farligare.. Vet inte hur mycket man kan få i sig ifall man får kontakt med huden. Googlat sönder men kommer inte fram till så mycket mer. :/

  • Wed 7 Apr 2021 16:13

    Har inte så mycket symtom, lite illamående av och till, växtvärk i livmodern, trötthet, ibland mer kissnödig än vanligt. Haft lite ljusrosa/bruna flytningar, men det har inte blivit något mer av det. Var på VUL igår, v. 6+2 och fick se en hinnsäck och gulkropp i rätt storlek för tiden. Hon anade hjärtaktivitet men kunde inte säga något säkert. Men skönt att se att graviditeten satt i livmodern och var i rätt storlek iaf, sen får vi se hur det går i slutändan. :)

    Jag blir också påverkad av jobb-byte, känns sisådär. Min tjänst går ut i augusti, så söker nya jobb nu men blir ju svårt om man nu rekommenderar grav-penning från v. 20 inom utsatta yrken (jobbar inom vården). I så fall kommer jag behöva börja min nya tjänst med ev. gravpenning.. Är dessutom så fruktansvärt osugen på att gå hemma i 20 veckor, kommer vara ett enda långt lidande i så fall.. Håller tummarna för att det inte ska behövas. Jag har valt att inte berätta om min graviditet för min nuvarande chef och inte heller vid rekrytering, för även om de inte har rätt att diskriminera gravida så tror jag absolut att det händer... Vill inte ta den risken.

  • Wed 7 Apr 2021 16:33
    neongirl skrev 2021-04-07 15:45:29 följande:

    Känner igen den känslan helt. Har inte ens vågat skriva in mig hos BM än, men tänkte ringa i början på nästa vecka om allt fortfarande är okej då. Så hoppas jag att man snart vågar tro på det. :)


    Jag blev typ dumförklarad när jag ringde men fick en tid i alla fall. Och jag är glad att jag ringde då det var väldigt få tider kvar i april.. Jag hade inte velat vänta ända in i maj.. I och med att det blev MF sist så känns det skönt att ha ett tidigt UL.
  • Wed 7 Apr 2021 16:46
    KNAS2 skrev 2021-04-07 16:33:23 följande:
    Jag blev typ dumförklarad när jag ringde men fick en tid i alla fall. Och jag är glad att jag ringde då det var väldigt få tider kvar i april.. Jag hade inte velat vänta ända in i maj.. I och med att det blev MF sist så känns det skönt att ha ett tidigt UL.
    Ja, jag kommer nog också bli dumförklarad med tanke på det bemötande jag fick efter missfallet. Men ska ringa nästa vecka och kolla ändå. Skadar ju inte att fråga.
  • Wed 7 Apr 2021 19:50
    neongirl skrev 2021-04-07 16:46:11 följande:

    Ja, jag kommer nog också bli dumförklarad med tanke på det bemötande jag fick efter missfallet. Men ska ringa nästa vecka och kolla ändå. Skadar ju inte att fråga.


    Nej, det är lika bra att fråga!

    Det är ju inte svårare att boka av om något skulle hända tänker jag :)
  • Wed 7 Apr 2021 20:52
    Sellerin skrev 2021-04-07 12:32:49 följande:

    Hur går det för er? :) Har ni som började längta efter illamåendet börjat uppleva det ännu? :D

    Här går det lite fram och tillbaka. Ibland väldigt ont i magen, ibland lite illamående, ibland som att det hela är ett skämt och att jag inte alls är gravid! Kanske att jag i och för sig börjar känna mig lite svullen i nedre delen av magen, jämfört med för någon vecka sedan.

    Håller också på att byta tjänst på jobbet. Känns ju som taskigt tajming... men vad ska man göra? Man vet ju ännu inte hur det ska gå och jag kan ju inte låta bli att söka en tjänst som jag vill ha, bara för att jag troligtvis ska gå på föräldraledighet i vinter. :-/


    Hej Sellerin!


    Jodå! Inne på 5+5 och mitt illamående har börjat ganska regelbundet nu men kommer och går, och är värst när jag precis vaknat. Både natten till igår och natten till idag sov jag fruktansvärt dåligt och det känns ganska direkt att jag blir mycket mer sliten och trött än i vanliga fall. Brösten är superömma här och känner mig svullen.


    Tror ändå att man ska gå på magkänsla och söka om man gärna vill ha tjänsten oavsett. Men jag fattar att det kan kännas lite dubbelt...Spännande med ny tjänst iaf! :)

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET