• Sun 28 Mar 2021 20:02
    121777 visningar
    2612 svar
    2612
    121777

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Wed 7 Apr 2021 20:53
    neongirl skrev 2021-04-07 14:15:30 följande:

    Hej! Hoppar in här. :) Känner igen en del av er från tidigare trådar så kul att följas åt även här. Har smygföljt tråden lite och velat om jag vågar hoppa in redan eller inte, men känner igen mig så mycket i det ni skriver så nu kan jag inte motstå längre. Jag har ett missfall i bagaget vilket gör mig lite extra orolig. :( Hoppas verkligen att alla våra frön stannar kvar! <3

    Laddade också ner en app som visar att jag är i vecka 5 (4+4). Beräknad BF är 10/12 om allt går som det ska.


    Ja! Kul att se dig här :D
  • Thu 8 Apr 2021 05:49

    Har lugnat ner mig lite nu haha ;)

    Antagligen ingen fara men jobbigt att man ska bli så orolig...

    Vecka 5+0 idag iallafall :)

  • Thu 8 Apr 2021 06:27

    Var lite trött, V 4+0 givetvis ;)

  • Thu 8 Apr 2021 07:13
    bananmilkshake skrev 2021-04-07 13:11:53 följande:

    Hej Sellerin! Här är det tufft. Börjar oroa mig för att det blir ett tredje MA. Jag ska till barnmorska imorgon och försöka övertala till att få ta hcg så jag har nåt att klamra mig fast vid till vul om 2 veckor. Men jag ska inte deppa ner hela tråden nu, jag kanske inte kommer vara så aktiv här tills dess men jag hoppas alla ni andra mår bra! <3


    Hoppas du kan få ta HCG så det kan kännas lite bättre för dig fram tills VUL <3
  • Thu 8 Apr 2021 07:16
    KNAS2 skrev 2021-04-07 13:18:16 följande:

    Jag mår fint men känner knappt av någonting. Mina bröst är aningen ömma men börjar tro att jag inbillar mig en graviditet fastän jag gått positivt gravtest och enligt app är i v 5+2 idag.. Har inbokat tidigt ultraljud den 22 april. Får väl hålla ut tills dess.. Jag trodde att jag skulle känna någonting mer nu men det kommer säkert till vecka 7!

    Jag är ändå lugnare än vad jag trodde att jag skulle vara.. :) Kul med nu tjänst Sellerin, klart du skulle hoppa på det tåget!

    Vilka veckor är ni i nu?


    Det kanske bara är så att vissa inte känner så mkt! Jag har mått väldigt bra senaste dagarna, det känns så konstigt att göra det! Hade lite oro igårkväll igen och fick prata igenom det med sambon, det var ett bra snack :)

    Idag är jag 8+1!

    Angående tjänsten så tänker jag att det är väl bara att köra på då! Tänk så blir det inget med graviditeten OCH så skippade jag att ta tjänsten. Då skulle det bli dubbeldåligt!
  • Thu 8 Apr 2021 07:22
    neongirl skrev 2021-04-07 15:55:39 följande:

    Jag har inte känt av något vidare illamående än. Har däremot en del molvärk till och från. Det drar även i ljumskarna. Sen har jag varit extremt törstig, men tycker det börjar lägga sig lite nu.

    Det har precis kommit ut en tjänst på mitt jobb som jag tänker söka. Tänker också att det blir taskig tajming, men samtidigt vill man ju inte låta bli att söka om man verkligen vill ha tjänsten. Skulle något gå fel så känns det ju dumt om man inte har sökt heller. Vet inte hur ärlig man ska vara där?


    Kul att se dig här Neongirl! :)

    De första veckorna hade jag också molvärken och någon konstig dragning som jag inte kunde sätta fingret på riktigt!

    Jag har inte sagt ett pip. För mig personligen känns det för tidigt att berätta på jobbet (v.8+1 idag), jag har inte ens sagt till alla mina närstående ännu. Så jag är med i rekryteringen utan att nämna det. Det kommer kännas dumt om det kmr en dag där jag ska berätta det, nästan lite som att jag hade skämts lite. Och det är tråkigt att känna så, för det vet jag ju att jag absolut inte ska! Men jag försöker också sätta mig in i hur det hade varit på den rekryterande sidan. Samtidigt är man kvinna i fertil ålder. Det kan inte komma som en fullständig förvåning att man kanske vill ha barn.
  • Thu 8 Apr 2021 07:24
    Emjol skrev 2021-04-07 16:10:58 följande:

    Alltså inget jag hanterat på daglig basis men har hänt att jag haft kontakt med det dom senaste veckorna i flytande form i kall temperatur, dvs det blir som droppar som faller till marken, i gas form är det mycket farligare.. Vet inte hur mycket man kan få i sig ifall man får kontakt med huden. Googlat sönder men kommer inte fram till så mycket mer. :/


    Åh jag tror inte du ska vara orolig <3 men förstår samtidigt din känsla!
  • Thu 8 Apr 2021 07:28
    Hjzxmjyr skrev 2021-04-07 16:13:03 följande:

    Har inte så mycket symtom, lite illamående av och till, växtvärk i livmodern, trötthet, ibland mer kissnödig än vanligt. Haft lite ljusrosa/bruna flytningar, men det har inte blivit något mer av det. Var på VUL igår, v. 6+2 och fick se en hinnsäck och gulkropp i rätt storlek för tiden. Hon anade hjärtaktivitet men kunde inte säga något säkert. Men skönt att se att graviditeten satt i livmodern och var i rätt storlek iaf, sen får vi se hur det går i slutändan. :)

    Jag blir också påverkad av jobb-byte, känns sisådär. Min tjänst går ut i augusti, så söker nya jobb nu men blir ju svårt om man nu rekommenderar grav-penning från v. 20 inom utsatta yrken (jobbar inom vården). I så fall kommer jag behöva börja min nya tjänst med ev. gravpenning.. Är dessutom så fruktansvärt osugen på att gå hemma i 20 veckor, kommer vara ett enda långt lidande i så fall.. Håller tummarna för att det inte ska behövas. Jag har valt att inte berätta om min graviditet för min nuvarande chef och inte heller vid rekrytering, för även om de inte har rätt att diskriminera gravida så tror jag absolut att det händer... Vill inte ta den risken.


    Så kul att du varit på VUL och sett ett litet liv :)

    Håller med dig om det du skriver om jobb. När min BM nämnde att rekommendationen var hemmajobb (hon sa från vecka 22) så kom det spontant ur mig att nä det känns inte aktuellt för min del! Hihi, tänker kanske annorlunda sedan! Du är ju lite mer utsatt i vården så nog bäst för dig att vara hemma, men kan relatera till tristessen!
  • Thu 8 Apr 2021 07:31
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-07 20:52:01 följande:

    Hej Sellerin!

    Jodå! Inne på 5+5 och mitt illamående har börjat ganska regelbundet nu men kommer och går, och är värst när jag precis vaknat. Både natten till igår och natten till idag sov jag fruktansvärt dåligt och det känns ganska direkt att jag blir mycket mer sliten och trött än i vanliga fall. Brösten är superömma här och känner mig svullen.

    Tror ändå att man ska gå på magkänsla och söka om man gärna vill ha tjänsten oavsett. Men jag fattar att det kan kännas lite dubbelt...Spännande med ny tjänst iaf! :)


    Mitt illamående var också värst när jag precis vaknat i vecka 6-7! Nu kan det komma lite när som, men är lite mer milt! Sover också fortsatt dåligt, och har börjat drömma väldigt mkt. Antagligen för att man sover dåligt och inte så djupt?

    Ja det känns spännande, jag hoppas det blir bra med nya tjänsten och att man inte ska shame:as för mycket för det sen.. :)
  • Thu 8 Apr 2021 07:57
    Sellerin skrev 2021-04-08 07:16:59 följande:

    Det kanske bara är så att vissa inte känner så mkt! Jag har mått väldigt bra senaste dagarna, det känns så konstigt att göra det! Hade lite oro igårkväll igen och fick prata igenom det med sambon, det var ett bra snack :)

    Idag är jag 8+1!

    Angående tjänsten så tänker jag att det är väl bara att köra på då! Tänk så blir det inget med graviditeten OCH så skippade jag att ta tjänsten. Då skulle det bli dubbeldåligt!


    Ja visst är det säkert så att vissa inte känner så mycket. Dock måste jag erkänna att jag beställde nytt gravtest idag bara för att få det svart på vitt igen. Herregud så trög man är ibland alltså.. Haha!

    Ja kör så det ryker! En graviditet ska inte stoppa dig! Har två kompisar som skrev på nya jobb och sedan fick de berätta att de var gravida veckan efter ungefär.. Så de jobbade inte länge innan de gick hem på FL. Livet händer ju och det är inget man kan göra åt det :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET