• Sun 28 Mar 2021 20:02
    122284 visningar
    2612 svar
    2612
    122284

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Sun 11 Apr 2021 20:11
    Vicki89 skrev 2021-04-11 09:57:59 följande:

    Vad tror ni om den här stegringen? Hade missfall i december och är så orolig. Ser de här så starka ut som de ska eller borde det vara starkare nu på BIM+4? Ökar de som de ska tror ni?

    Ovanifrån: BIM-2, BIM, BIM+2, BIM+4


    Tycker också de ser fina ut! :) När jag fick missfall i september blev strecken bara svagare. Är också orolig och vill bara att veckorna ska gå så man kommer in i en lite säkrare period. Brukar tycka att tiden går fort men nu går den plötsligt väldigt långsamt. ;)
  • Sun 11 Apr 2021 21:18
    Sellerin skrev 2021-04-11 16:06:20 följande:
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-10 09:58:03 följande:

    Väldigt likt min vanliga pms som växlat mellan att ibland vara illamående, ömma bröst, sjuk-känsla, sömnproblem molvärk, dålig i magen, dåligt humör/kort stubin etc. till att bara vara lite öm i brösten, lite molvärk och trött.


    Denna gången fick jag den lätta version av allt med "bara" ömma bröst, trötthet, molvärk i början av graviditeten.

    Är dock inne i vecka 7 (6+1) och har nu illamående sen 1,5 vecka tillbaka. Känns som att jag är bakis hela tiden (ingen spykänsla, men jobbigt dygnet runt), där ingen bakispizza i världen kan få mig att må bra igen. Liiiite surt. Goare att va bakis, för då finns ett slut på eländet iaf. Solig Flört hahahah!


    Hur länge kan detta hålla på tro? Vad har ni andra hört om illamående?



    För mig kom det som en chock att jag faktiskt var gravid. Fick kraftiga humörsvängningar och skällde ut min sambo för ingenting dagen innan BIM. Fick skylla på PMS och att jag kände hur mensen skulle komma när som, jag kände precis samma känsla som inför när mensen ska dyka upp. Men sen gick det ett par dagar och ingen mens kom. BIM+2 kände jag mig tvungen att ta ett test för vi skulle till fjällen med vänner senare den dagen. Då var där ju ett plus Hjärta Kände inget speciellt den första veckan efter konstaterat plus, lite dragningar kanske i nedre delen av magen.


    Hade inbillat mig att det skulle kännas helt annorlunda när jag väl var gravid, men det var alltså precis samma känsla som inför mensen =) 


    Känner mig också bakfull emellanåt.. Som att allmäntillståndet är konstant sänkt. Illamående som kommer och går men inget extremt. vecka 9 nu för mig. Har hört att illamåendet kan hålla på till v12-15 oftast. Sen blir det bättre för de flesta. Är verkligen helt fascinerad över att få vara med om en graviditet. Känns så speciellt, men så är det ändå något som de flesta kvinnor är med om. hahaha! 


    Känner likadant! Även om jag är lite allmänt otillfreds och låg pga illamåendet så är det en superhäftig grej att vara med om! Försöker tänka på det lite grann när jag är illamående eller orolig för missfall. Lite med inställningen; "det som är menat att hända kommer att hända". Inte för att jag är nå vidare religiös eller så, men det känns ganska skönt att tänka på det sättet för min egen del. Att jag då får chansen att mer njuta i stunden av att det faktiskt gick med att få en graviditet samtidigt som man är medveten om att det ändå inte finns nåt man kan göra åt saken om det skulle "gå snett" nu.


    Vi får hoppas på det bästa!Solig


    Har du hunnit skriva in dig än Sellerin?

  • Sun 11 Apr 2021 21:18
    KNAS2 skrev 2021-04-11 16:20:06 följande:
    Jo men lite härligt var det faktiskt, men mest konstigt :)

    Börjar bli piggare men ännu är jag inte helt återställd. Byter gärna ut covid symtom mot gravoditetssymtom :)
    Krya på dig! <3
  • jksk
    Mon 12 Apr 2021 16:07

    Hej, 
    Tänkte hoppa med i tråden här om det går bra, smygläst lite och känns så skönt att man inte är ensam i dessa tankar, funderingar och mående.

    34år BF 7/12. 

    Har en enorm trötthet för tillfället och molande värk, är orolig typ varje gång jag går på toa.. försöker släppa och njuta av att det är ett liv som växer inom mig.. men svårt ibland.. 

    Någon som har lite svajningar i humöret, från glatt till tårar typ, haha Oskyldig

  • Mon 12 Apr 2021 16:52
    jksk skrev 2021-04-12 16:07:44 följande:

    Hej, 

    Tänkte hoppa med i tråden här om det går bra, smygläst lite och känns så skönt att man inte är ensam i dessa tankar, funderingar och mående.

    34år BF 7/12. 

    Har en enorm trötthet för tillfället och molande värk, är orolig typ varje gång jag går på toa.. försöker släppa och njuta av att det är ett liv som växer inom mig.. men svårt ibland.. 

    Någon som har lite svajningar i humöret, från glatt till tårar typ, haha 


    Relaterar!

    Grät när jag tittade på Robinson innan.. Väldigt oklart :) Har idag också börjat märka av tröttheten, var tvungen att vila en stund efter lunch för at orka med hela jobbdagen.
  • Mon 12 Apr 2021 17:12

    Hej,

    Jag väntar mitt första barn den 16/12. Har ett tidigare missfall i bagaget och fick i samband med första graviditeten reda på att jag har under produkt i sköldkörteln så just nu äter jag levaxin.

    Jag har inte varit medlem här innan så jag tycker det ska bli kul att följas åt här och läsa om varandras erfarenheter och stötta varandra genom detta.

    Är 34 år.

  • Mon 12 Apr 2021 17:17
    Hatamig skrev 2021-04-12 17:12:41 följande:

    Hej,

    Jag väntar mitt första barn den 16/12. Har ett tidigare missfall i bagaget och fick i samband med första graviditeten reda på att jag har under produkt i sköldkörteln så just nu äter jag levaxin.

    Jag har inte varit medlem här innan så jag tycker det ska bli kul att följas åt här och läsa om varandras erfarenheter och stötta varandra genom detta.

    Är 34 år.


    Du är mer än välkommen! :)
  • Mon 12 Apr 2021 17:28

    Var på gyn idag. Försenad mens så dom gjorde ett test för att se varför. Jag skulle börja en utredning då jag inte lyckats bli gravid, så det var ju lägligt just idag att passa på tänkte jag innan att snåla mig till ett test. Var övertygad om att mensen var sen bara.

    Hoppar upp i stolen efter jag lämnat kisset i luckan. Efter en stund sticker sköterskan in huvudet och säger "positivt". Jag fatta ingenting? Läkaren svarade då "Grattis! Du är gravid!" Så vi gjorde ett UL och mycket riktigt såg han att det var en pågående graviditet. Jag har försökt att bli gravid i 4 år.

    Vågar inte riktigt ropa hej än dock. Så rädd för MF.

    Jag är 34, sambo 49.

    Symtom: trött, illamående, ont i brösten, molande mensvärk och lite yrslig.

    Beräknad 9/12

    Hjälp. Haha. :D

  • Mon 12 Apr 2021 17:49
    H3JH3J skrev 2021-04-12 17:28:19 följande:

    Var på gyn idag. Försenad mens så dom gjorde ett test för att se varför. Jag skulle börja en utredning då jag inte lyckats bli gravid, så det var ju lägligt just idag att passa på tänkte jag innan att snåla mig till ett test. Var övertygad om att mensen var sen bara.

    Hoppar upp i stolen efter jag lämnat kisset i luckan. Efter en stund sticker sköterskan in huvudet och säger "positivt". Jag fatta ingenting? Läkaren svarade då "Grattis! Du är gravid!" Så vi gjorde ett UL och mycket riktigt såg han att det var en pågående graviditet. Jag har försökt att bli gravid i 4 år.

    Vågar inte riktigt ropa hej än dock. Så rädd för MF.

    Jag är 34, sambo 49.

    Symtom: trött, illamående, ont i brösten, molande mensvärk och lite yrslig.

    Beräknad 9/12

    Hjälp. Haha. :D


    Men hur sjukt är inte detta? Jisses så kul!!

    Hoppas verkligen att det håller i sig! :D
  • Mon 12 Apr 2021 18:38
    KNAS2 skrev 2021-04-12 17:49:27 följande:

    Men hur sjukt är inte detta? Jisses så kul!!

    Hoppas verkligen att det håller i sig! :D


    Ja, men eller hur! Ska på återbesök om 2 veckor igen. Lite skönt att det går via Kvinnokliniken sådär. Hade aldrig kunnat få ett UL annars. Det var såklart ett vaginalt. :)

    Varje gång det varit sen mens så har jag tagit test och det har inte visat något. Och nu helt plötsligt händer det??! Min sambo har två barn redan så han tar det med en klackspark medand jag har 4536 känslor och tankar. :D
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET