• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-11 21:18:10 följande:

    Känner likadant! Även om jag är lite allmänt otillfreds och låg pga illamåendet så är det en superhäftig grej att vara med om! Försöker tänka på det lite grann när jag är illamående eller orolig för missfall. Lite med inställningen; "det som är menat att hända kommer att hända". Inte för att jag är nå vidare religiös eller så, men det känns ganska skönt att tänka på det sättet för min egen del. Att jag då får chansen att mer njuta i stunden av att det faktiskt gick med att få en graviditet samtidigt som man är medveten om att det ändå inte finns nåt man kan göra åt saken om det skulle "gå snett" nu.

    Vi får hoppas på det bästa!

    Har du hunnit skriva in dig än Sellerin?


    Ska nog också försöka tänka det lite oftare, att det som är menat att hända kommer att hända :)

    Ja, jag träffade BM redan på v5+2! Detta eftersom jag inte har någon sköldkörtel och tar levaxin för det, och för låg medicindos ökar risken för missfall. Fick höja dosen 25% efter provtagning, så väldigt glad att min syster sa till mig att ringa direkt och att BM bad mig komma in redan kl 07:00 morgonen därpå efter vårt samtal :) Så träffat BM 2 gånger redan och nästa gång blir den 22 april :)

    Har du skrivit in dig än? :)
  • Sellerin
    jksk skrev 2021-04-12 16:07:44 följande:

    Har en enorm trötthet för tillfället och molande värk, är orolig typ varje gång jag går på toa.. försöker släppa och njuta av att det är ett liv som växer inom mig.. men svårt ibland.. 

    Någon som har lite svajningar i humöret, från glatt till tårar typ, haha 


    Det är väldigt svårt att inte känna oro! Man (eller i alla fall jag) får ju lite mer flytningar nu under graviditeten och jag får alltid en oro när jag känner det. Det första som kommer till mig är: tänk så är det missfall..

    Igår började tårarna rinna på kvällen och jag beskrev mig själv som världens tråkigaste person som inte orkade eller ville göra något överhuvudtaget. Bara en riktigt tråkig människa som är helt passiv här i livet och inte tar tag i något alls.

    Min sambo fick då påminna mig om att jag haft årets mest aktiva helg och varit igång non-stop.... mitt resonemang var verkligen helt orimligt, vi har kunnat skratta åt det rätt mycket idag :D så ja, även mitt humör är lite speciellt just nu! :D
  • Sellerin
    H3JH3J skrev 2021-04-12 17:28:19 följande:

    Hoppar upp i stolen efter jag lämnat kisset i luckan. Efter en stund sticker sköterskan in huvudet och säger "positivt". Jag fatta ingenting? Läkaren svarade då "Grattis! Du är gravid!" Så vi gjorde ett UL och mycket riktigt såg han att det var en pågående graviditet. Jag har försökt att bli gravid i 4 år.


    Så coolt! Stort grattis till att det nu gick!!
  • Grapefrukt89
    H3JH3J skrev 2021-04-12 17:28:19 följande:

    Var på gyn idag. Försenad mens så dom gjorde ett test för att se varför. Jag skulle börja en utredning då jag inte lyckats bli gravid, så det var ju lägligt just idag att passa på tänkte jag innan att snåla mig till ett test. Var övertygad om att mensen var sen bara.

    Hoppar upp i stolen efter jag lämnat kisset i luckan. Efter en stund sticker sköterskan in huvudet och säger "positivt". Jag fatta ingenting? Läkaren svarade då "Grattis! Du är gravid!" Så vi gjorde ett UL och mycket riktigt såg han att det var en pågående graviditet. Jag har försökt att bli gravid i 4 år.

    Vågar inte riktigt ropa hej än dock. Så rädd för MF.

    Jag är 34, sambo 49.

    Symtom: trött, illamående, ont i brösten, molande mensvärk och lite yrslig.

    Beräknad 9/12

    Hjälp. Haha. :D


    Wow vilken känsla! Grattis och välkommen hit!Solig
  • Grapefrukt89
    Sellerin skrev 2021-04-12 21:06:25 följande:
    Ska nog också försöka tänka det lite oftare, att det som är menat att hända kommer att hända :)

    Ja, jag träffade BM redan på v5+2! Detta eftersom jag inte har någon sköldkörtel och tar levaxin för det, och för låg medicindos ökar risken för missfall. Fick höja dosen 25% efter provtagning, så väldigt glad att min syster sa till mig att ringa direkt och att BM bad mig komma in redan kl 07:00 morgonen därpå efter vårt samtal :) Så träffat BM 2 gånger redan och nästa gång blir den 22 april :)

    Har du skrivit in dig än? :)

    Juste! Va bra hjälp du fick och snabbt! Låter läskigt annars att riskera missfall. Skönt att när man väl hittar bra ställen/personal inom vården så funkar det FANTASTISKT!


    Tyvärr har jag inte hunnit skriva in mig än. Det var sån himla lång kö till den mottagningen jag valt (valde att skriva in mig för två veckor sen) så att jag fick tidigast tid den 29/4, då jag är 1 dag från att gå in i vecka 10. Men men! Har hört att det är ganska normalt också. :)  Ser fram emot inskrivning, då jag tror det kommer känns skönt att landa lite i att man faktiskt är gravid och att barnmorskan förstår ens situation och är "expert" på den. Solig

  • H3JH3J
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-12 21:17:49 följande:

    Wow vilken känsla! Grattis och välkommen hit!


    Tack!! :D

    Längtar till om 2 veckor då jag ska tillbaka till Kvinnokliniken och göra ett till VUL :)
  • H3JH3J
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-12 21:17:49 följande:

    Wow vilken känsla! Grattis och välkommen hit!


    Tack!! :D

    Längtar till om 2 veckor då jag ska tillbaka till Kvinnokliniken och göra ett till VUL :)
  • KNAS2
    H3JH3J skrev 2021-04-12 18:38:40 följande:

    Ja, men eller hur! Ska på återbesök om 2 veckor igen. Lite skönt att det går via Kvinnokliniken sådär. Hade aldrig kunnat få ett UL annars. Det var såklart ett vaginalt. :)

    Varje gång det varit sen mens så har jag tagit test och det har inte visat något. Och nu helt plötsligt händer det??! Min sambo har två barn redan så han tar det med en klackspark medand jag har 4536 känslor och tankar. :D


    Åh känn på du! Helt rimligt.

    Jag och min sambo pratade ikväll, vi har varit lite avvaktande för att känna glädje om ifall att det skulle sluta i missfall. Men ikväll kom vi nog fram till att vi måste få vara lite glada ändå, för tänk om det faktiskt lyckas denna gång. Då, har vi ju gått miste om lyckan den första tiden :)
  • neongirl
    jksk skrev 2021-04-12 16:07:44 följande:

    Hej, 

    Tänkte hoppa med i tråden här om det går bra, smygläst lite och känns så skönt att man inte är ensam i dessa tankar, funderingar och mående.

    34år BF 7/12. 

    Har en enorm trötthet för tillfället och molande värk, är orolig typ varje gång jag går på toa.. försöker släppa och njuta av att det är ett liv som växer inom mig.. men svårt ibland.. 

    Någon som har lite svajningar i humöret, från glatt till tårar typ, haha 


    Grattis och välkommen! :) Känner igen mig i det du skriver om molvärk och oro vid toalettbesök. Hoppas att vi snart kan slappna av och njuta lite mer!
  • neongirl
    Hatamig skrev 2021-04-12 17:12:41 följande:

    Hej,

    Jag väntar mitt första barn den 16/12. Har ett tidigare missfall i bagaget och fick i samband med första graviditeten reda på att jag har under produkt i sköldkörteln så just nu äter jag levaxin.

    Jag har inte varit medlem här innan så jag tycker det ska bli kul att följas åt här och läsa om varandras erfarenheter och stötta varandra genom detta.

    Är 34 år.


    Grattis och välkommen! :) Roligt att vi börjar bli några stycken som följs åt här nu.

    Vi är fler med missfall i bagaget så vi får försöka stötta och peppa varandra. <3
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET