• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • H3JH3J
    Mckera skrev 2021-04-13 19:01:39 följande:

    Hej! Har fått två likadana nu, i förrgår var det supersvagt, igår och idag tydligare och såg ut som på bilden. Jag är gravid va? ^^ vilken julklapp de blir isåfall????


    Jag ser ett streck i alla fall. :)
  • Grapefrukt89
    Sellerin skrev 2021-04-13 17:54:58 följande:

    Jag fick en insikt idag efter att jag tänkt på vad några av mina bästa vänner sa i söndags när jag berättade för dem att jag var gravid i vecka 9 (de har båda barn sedan tidigare!).

    Det här med att just nu oroa sig för MF/MA. Den oron kmr gå över till något annat sen. Efter KUB kommer jag säkert börja oroa mig för om barnet växer som det ska. Inför förlossningen kommer jag oroa mig för om allt ska gå bra. Sen när barnet är satt till världen kommer jag oroa mig över plötslig spädbarnsdöd. Sen kommer jag vara orolig över att jag nu har ansvar för en annan människas liv! OMG! Sen kommer jag väl oroa mig över om något ska hända barnet i förskolan, sedan i grundskolan. Och tänk sen när tonåren startar och alla dumheter som kommer hittas på där! Riskerar ju att vara sömnlös om nätterna tills jag vet att den är hemma igen efter sitt galej!

    Ville bara säga att från och med nu kommer nog den där oron att finnas med oss. Jag ska själv försöka dämpa den och påminna mig själv om att oro inte gör mig själv något gott. Bättre att glädjas åt det jag vet här och nu. Och just nu är det att jag är gravid och vi ska kanske få vårt första barn. Amazing! :D


    Precis vad jag har hört sen innan! Oron är en del av föräldraskapet, så det är bara att vänja sig, hahahaha!Solig


    Häftigt att vi alla här är gravida! Vilken otrolig känsla! (fast om jag ska va bortskämd och får önska skulle det gärna kunnat va mindre illamående för min del.. hahah)

  • KNAS2
    Mckera skrev 2021-04-13 19:01:39 följande:

    Hej! Har fått två likadana nu, i förrgår var det supersvagt, igår och idag tydligare och såg ut som på bilden. Jag är gravid va? ^^ vilken julklapp de blir isåfall????


    Jag tycker mig se ett väldigt svagt streck. Har du haft BIM än?
  • Anna87a
    KNAS2 skrev 2021-03-28 20:02:40 följande:

    Hej! Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021. Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder. KNAS, 31 år, BF 7/12 Tjing!


    Hej!

    Anna87a, 34 år och BF 18/12 om allt vill väl denna gång. Har gjort IVF pga manlig faktor och detta är den fjärde återföringen (fryst femdagarsembryo). Har tyvärr två missfall i bagaget så en fruktansvärd oro så här i början men det är nog gemensamt för oss alla. Har officiellt testdag imorgon men fick ett väldigt tidigt plus, idag är jag bara i v. 4+4. Vet att mycket kan hända men känner att det är bättre att vara glad så länge det varar och inte låta dåliga erfarenheter ta över för mycket.

    Mina symtom är framförallt ömma bröst; avtar under natten och nästan borta när jag vaknar men sen börjar det om igen varje dag. En äcklig smak i munnen (haha aldrig upplevt det innan) och en del ilningar i magen.

    Ska bli kul att följa er resa, håller tummarna för allihopa!!
  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-04-13 17:46:41 följande:
    Haha den där tröttheten är inte att leka med :D suttit hela dagen på kurs (distans via Zoom). Det var så ansträngande att hålla ögonen öppna! Jobbigt när kameran måste vara på, men ärligt talat lite smått tortyr att sitta still rakt upp och ner och försöka hålla fokus! :D Skönt med en vanlig dag imorgon när jag är uppe och far runt som vanligt!

    En annan grej som hänt mig är avsmak för kaffe. Blir helt illamående bara av lukten! Sen har jag ju lite konstigt ont i magen. Vet inte om det är halsbränna som typ stannar i magen. Det är min egen lilla teori :D
    Haha ja extra jobbigt att hålla sig vaken när man jobbar hemma. Jag är inne på jobbet vissa dagar, vilket hjälper just nu.

    Intressant med kaffet. Dricker inte kaffe själv, men var beroende av Pepsi Max tills jag blev gravid haha. Tyckte att jag fick lite konstig magont efter jag druckit Pepsi Max, så vågar inte dricka det mer. Har konstigt nog inget sug heller. :)
  • neongirl
    MrsXy skrev 2021-04-13 18:41:49 följande:
    Enormt trött. Minimalt illamående som kommer och går. Andfådd?!/känsla av dålig kondition. (hade bra innan :) 
    Täppt, svullen i kroppen. Drömmer extremt mkt, varje natt. En definitiv skillnad från normalläge hehe 
    Känner också av det där med dålig kondition, fattar dock inte hur det kan komma så fort haha. Hade ju tänkt att det skulle komma mycket senare. Tungan ute

    Drömmer också extremt mycket. Har drömt mycket i perioder tidigare också, men inte som nu att det kommer varje natt under så lång tid.
  • neongirl
    Mckera skrev 2021-04-13 19:01:39 följande:

    Hej! Har fått två likadana nu, i förrgår var det supersvagt, igår och idag tydligare och såg ut som på bilden. Jag är gravid va? ^^ vilken julklapp de blir isåfall????


    Ser också ett svagt streck. :) När har du BIM?
  • jksk
    Sellerin skrev 2021-04-13 17:46:41 följande:
    En annan grej som hänt mig är avsmak för kaffe. Blir helt illamående bara av lukten! Sen har jag ju lite konstigt ont i magen. Vet inte om det är halsbränna som typ stannar i magen. Det är min egen lilla teori :D
    Alltså samma här, kaffe va en stor favvo spec på morgonen men för typ en vecka sen så kände jag nädehär går inte. och nu inte ett sug utav deSkrattande fast tanken vid att ta en kopp är lockande men de stannar i tanken för sen komma illamående känslan, haha.. 
  • bananmilkshake
    Sellerin skrev 2021-04-11 15:53:21 följande:
    Åh nej!! hoppas verkligen inte! Är det nedre delen av magen som du haft ont i? Har det varit bättre nu under helgen? Jag har haft väldigt ont till och från i övre delen av magen. Min syster hade likadant, allt gick sedan bra under hennes graviditet. Hoppas du bara fick en liten blödning så som vissa får, att kroppen liksom är lite förvirrad.. 

    Så tråkigt att du behövt jaga vård så, blir så ledsen för din skull :( Vilken vecka är du nu i? Hoppas på bra samtal imorgon med BM och att du kan få kolla HCG och kanske göra VUL snart? Största kramen till dig! Hjärta 
    Hej, förlåt, jag missade att du svarat! Jag har tagit bort tråden från favoriter pga ångest så jag fick ingen notis. 

    Ja, det är nedre delen. Som mensvärk, fast då när blödningen kom var det värre, som ett åtspänt metallband runt magen och ryggen typ. Jag tror kroppen försöker få missfall men den kan inte, som vanligt för mig. Så det är riktigt tungt nu. 

    Jag är i vecka 6 tror jag, snart 7. Jag fick ett jättebra möte med BM men det är helt omöjligt att få någon hjälp, jag har inte mycket till övers för kvinnosjukvården just nu. Den 23 april ska jag på min missfallsutredning och då kommer jag iaf få ett VUL. Tack för din omtanke. Hjärta
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET