• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Emlan93

    Förstår dock inte riktigt hur det här gick till, min ÄL måste varit minst en vecka tidigare än NC bekräftat. Vi har heller typ inte fått till det alls så bra denna månaden med sambo som fick covid o allt, så måste haft ÄL tätt med mens den här månaden. Så otroligt oväntat om vi säger så. En riktig surprise helt enkelt!

  • Grapefrukt89
    Emlan93 skrev 2021-04-19 14:43:40 följande:
    Åh tack!!! <3

    Hej Emlan93! Känner igen dig från en marstråd eller apriltråd (första barnet?) Eller tänker jag fel?


    Oavsett - Välkommen! En liten kommentar angående överraskningen för plusset (som jag läste i tidigare tråd) så säger jag som triss säger "plötsligt händer det" Solig hihi!

  • Emlan93
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-19 18:56:49 följande:

    Hej Emlan93! Känner igen dig från en marstråd eller apriltråd (första barnet?) Eller tänker jag fel?

    Oavsett - Välkommen! En liten kommentar angående överraskningen för plusset (som jag läste i tidigare tråd) så säger jag som triss säger "plötsligt händer det" hihi!


    Tack!! Haha, ja plötsligt händer det! Japrecis, jag har varit med sen oktober tråden. Känner igen dig med! Kul att få följas åt!! :))
  • MrsXy
    Emlan93 skrev 2021-04-19 14:46:53 följande:

    Förstår dock inte riktigt hur det här gick till, min ÄL måste varit minst en vecka tidigare än NC bekräftat. Vi har heller typ inte fått till det alls så bra denna månaden med sambo som fick covid o allt, så måste haft ÄL tätt med mens den här månaden. Så otroligt oväntat om vi säger så. En riktig surprise helt enkelt!


    Grattis :D ! Så roligt. Samma här, big surprise !
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-04-19 10:47:57 följande:

    Tack snälla, och tack till er andra som skrivit. 

    Ja, väntan är hemsk. Jag ringde i måndags till mottagningen jag ska till på fredag för jag stod inte ut. Började grina direkt när jag skulle förklara. Kunde knappt prata. xD BM förklarade att det inte är någon idé att kolla tidigare för risken är att det är tidigt och att man inte ser nåt. Men herregud!! Jag tar hellre att det ser osäkert ut så jag kan förbereda mig på mf, än det här totala ovetandet. Faktiskt så tror jag dom bara inte hade några tider, men att hon inte ville säga det. Om det blir mf, så går jag privat nästa gång. 

    Men iaf, igår var jag illamående hela dagen och en natt låg jag vaken pga brösten kliade så sjukt mycket. Så ett svagt hopp finns. För visst kan kroppen vara bisarr men vore det inte konstigt med NYA graviditetssymptom om det är ett MA? Haha, fattar att jag låter galen nu men är i sån förnekelse! 

    Nu ska jag läsa ikapp lite, så fint att läsa om allas symptom och tankar. 


    Åh förstår precis!!! Det kan vara såååå jobbigt att prata med sjukvården om något som man upptäckt inte riktigt verkar stämma med ens kropp/hälsa! Samt om du nu haft MA två gånger tidigare, så ja :( usch alltså!

    Kanske var det att de vill vänta in för att helt säkert kunna säga om där finns ett litet hjärta som slår eller ej? Och det är väl som tidigast i vecka 7 kanske? Nu ska du väl dit på fredag va? Oj vad väntan måste vara lång! Ska du ta alla andra tester då också? Kolla hormoner mm? Jag är i vanliga fall skriven på en vanlig vårdcentral, men just nu för barnmorskemottagningen går jag till en privat mottagning, och de är såååå bra. Fick en bra känsla redan förra hösten när jag blev kallad dit för cellprov, att detta var ett ställe med personal med bra bemötande :)

    Håller med om att det låter konstigt med nya graviditetssymtom, men svårt att säga! Om kroppen inte riktigt fattat det än så kanske den kan spela en ett spratt. Hoppas det bara är ett tecken på att graviditeten fortlöper som den ska!! <3

    Berätta gärna sen om ditt besök på fredag :) KRAM
  • MissJ00

    plussade nyligen, så lägger till mig i listan ????

    Livrädd för att något ska hända, men skönt att veta att jag kan bli gravid!

    Sellerin, 32 år, BF 16/11

    Grapefrukt89, 31år, BF 1/12.

    Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    MrsXy, 31 år, BF 7/12

    jksk, 34 år, BF 7/12

    Bananmilkshake, 35 år, BF 8/12

    H3JH3J, 34 år, BF 9/12

    Neongirl, 38 år, BF 10/12

    Litalu, 26 år, BF 14/12

    Emjol, 25 år, BF 15/12

    Hatamig, 34 år, BF 16/12

    BFdec2021, 32 år, BF 18/12

    VirrePirre06, 30år, BF 24/12

    Emlan93, 27 år, BF 27/12

    Fjaril90, 30år, BF 28/12

    Miss00J, 27år, BF 29/12

  • KNAS2
    MissJ00 skrev 2021-04-20 13:08:37 följande:

    plussade nyligen, så lägger till mig i listan ????

    Livrädd för att något ska hända, men skönt att veta att jag kan bli gravid!

    Sellerin, 32 år, BF 16/11

    Grapefrukt89, 31år, BF 1/12.

    Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    MrsXy, 31 år, BF 7/12

    jksk, 34 år, BF 7/12

    Bananmilkshake, 35 år, BF 8/12

    H3JH3J, 34 år, BF 9/12

    Neongirl, 38 år, BF 10/12

    Litalu, 26 år, BF 14/12

    Emjol, 25 år, BF 15/12

    Hatamig, 34 år, BF 16/12

    BFdec2021, 32 år, BF 18/12

    VirrePirre06, 30år, BF 24/12

    Emlan93, 27 år, BF 27/12

    Fjaril90, 30år, BF 28/12

    Miss00J, 27år, BF 29/12


    Grattis och välkommen! :)
  • Emlan93
    MrsXy skrev 2021-04-19 21:36:44 följande:

    Grattis :D ! Så roligt. Samma här, big surprise !


    Wiho!! Grattis till dig med :D
  • Maria54321

    Hej, jag följer gärna med denna tråd ???? Jag har bf 13.12. Det tog nästan 2 år innan pluset och följande månad skulle jag börja ta Letrozol så var verkligen överraskad när det plötsligt hände!

    Skall till mödrarådgivningen 10.5 och har ett tidigt ultraljud bokat fredagen före ????

    I dagsläget mår jag illa urk urk urk, har provat med armband för illamående men hjälper inte...

    Jag bor förresten i Finland så kan vara roligt att jämföra eventuella skillnader man kan stöta på.

    Oj, blev ett långt inlägg men undrar ännu när ni tänkte berätta för andra om er graviditet? Jag har inte ännu berättat för någon.

    Ha det gott!

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET