• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • KNAS2
    Maria54321 skrev 2021-04-20 16:15:52 följande:

    Hej, jag följer gärna med denna tråd ???? Jag har bf 13.12. Det tog nästan 2 år innan pluset och följande månad skulle jag börja ta Letrozol så var verkligen överraskad när det plötsligt hände!

    Skall till mödrarådgivningen 10.5 och har ett tidigt ultraljud bokat fredagen före ????

    I dagsläget mår jag illa urk urk urk, har provat med armband för illamående men hjälper inte...

    Jag bor förresten i Finland så kan vara roligt att jämföra eventuella skillnader man kan stöta på.

    Oj, blev ett långt inlägg men undrar ännu när ni tänkte berätta för andra om er graviditet? Jag har inte ännu berättat för någon.

    Ha det gott!


    Grattis till plusset!

    Vi vill vänta till i alla fall efter vecka 12. Tror vi ska invänta morsdag 30/5 och berättade det för de närmsta då är jag i vecka 14. Undantaget blir att berätta för min sambos föräldrar då vi väldigt gärna vill göra detta på riktigt och inte via Skype och vi träffar dem i vecka 11 så berättar för dem då.

    Det är planen i alla fall, det kan ju ändras man vet ju inte. Vad är er plan?
  • Maria54321
    KNAS2 skrev 2021-04-20 16:43:29 följande:

    Grattis till plusset!

    Vi vill vänta till i alla fall efter vecka 12. Tror vi ska invänta morsdag 30/5 och berättade det för de närmsta då är jag i vecka 14. Undantaget blir att berätta för min sambos föräldrar då vi väldigt gärna vill göra detta på riktigt och inte via Skype och vi träffar dem i vecka 11 så berättar för dem då.

    Det är planen i alla fall, det kan ju ändras man vet ju inte. Vad är er plan?


    Tack :) Ja exakt man vill ju gärna vänta till typ vecka 12/13 och det kommer vi nog göra också om inte längre innan vi berättar för andra släkt och vänner. Förstår precis att man gärna berättar lite tidigare än planerat än över Skype om möjligheten finns :)

    Visste inte att morsdagen i Sveriges firas då för vi hade också faktiskt planerat berätta för föräldrar och syskon på morsdag, känns som en kul dag :) Enda minuset är att vi firar redan 9.5 morsdag här så då är jag bara i vecka 9, men tror det får bli så endå. Skall försöka komma på någon fiffig present att ge till föräldrarna istället för att berätta rakt ut :)
  • neongirl
    MissJ00 skrev 2021-04-20 13:08:37 följande:

    plussade nyligen, så lägger till mig i listan ????

    Livrädd för att något ska hända, men skönt att veta att jag kan bli gravid!


    Grattis och välkommen! :)
  • neongirl
    Maria54321 skrev 2021-04-20 16:15:52 följande:

    Hej, jag följer gärna med denna tråd ???? Jag har bf 13.12. Det tog nästan 2 år innan pluset och följande månad skulle jag börja ta Letrozol så var verkligen överraskad när det plötsligt hände!

    Skall till mödrarådgivningen 10.5 och har ett tidigt ultraljud bokat fredagen före ????

    I dagsläget mår jag illa urk urk urk, har provat med armband för illamående men hjälper inte...

    Jag bor förresten i Finland så kan vara roligt att jämföra eventuella skillnader man kan stöta på.

    Oj, blev ett långt inlägg men undrar ännu när ni tänkte berätta för andra om er graviditet? Jag har inte ännu berättat för någon.

    Ha det gott!


    Grattis och välkommen! :)

    Vi har inte heller berättat för någon än. Vill också vänta till efter vecka 12. Vill bara att veckorna ska gå nu haha. ;)
  • Sellerin
    Maria54321 skrev 2021-04-20 16:15:52 följande:

    Hej, jag följer gärna med denna tråd ???? Jag har bf 13.12. Det tog nästan 2 år innan pluset och följande månad skulle jag börja ta Letrozol så var verkligen överraskad när det plötsligt hände!

    Oj, blev ett långt inlägg men undrar ännu när ni tänkte berätta för andra om er graviditet? Jag har inte ännu berättat för någon.

    Ha det gott!


    Så härligt att även du har fått ditt plus nu :D vilken fin överraskning:)

    Jag insåg ganska snabbt att det här skulle jag ha svårt att hålla hemligt för mina närmsta :P jag berättade ganska tidigt för en av mina systrar, samt en av mina bästa vänner. Sedan ganska snart även för min mamma.

    Sedan har jag när jag träffat nära vänner berättat även för dem, samt för andra syskon och min pappa. Känns på något sätt bra för mig att få stöd från dem om att inte oroa mig i onödan, utan att vara glad i stunden och hoppas på bra nyheter på KUB :) Tror det lugnat mig lite att ha någon att ventilera det med. På min sambos sida är det ännu bara hans föräldrar som vet, han vill vänta med att berätta för vänner och syskon!
  • MissJ00

    Hur oroliga va ni att mensen skulle dyka upp på BIM trots plusset?

    Inbillar mig att jag känner mensvärk lite då och då

  • H3JH3J

    Jag bytte datum.. hade skrivit in fel datum. :)

    Sellerin, 32 år, BF 16/11

    Grapefrukt89, 31år, BF 1/12.

    Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

    H3JH3J, 34 år, BF 5/12

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    MrsXy, 31 år, BF 7/12

    jksk, 34 år, BF 7/12

    Bananmilkshake, 35 år, BF 8/12

    Neongirl, 38 år, BF 10/12

    Litalu, 26 år, BF 14/12

    Emjol, 25 år, BF 15/12

    Hatamig, 34 år, BF 16/12

    BFdec2021, 32 år, BF 18/12

    VirrePirre06, 30år, BF 24/12

    Emlan93, 27 år, BF 27/12

    Fjaril90, 30år, BF 28/12

    Miss00J, 27år, BF 29/12

  • KNAS2
    MissJ00 skrev 2021-04-21 15:26:03 följande:

    Hur oroliga va ni att mensen skulle dyka upp på BIM trots plusset?

    Inbillar mig att jag känner mensvärk lite då och då


    Väldigt orolig och är det fortfarande.
  • MissJ00
    KNAS2 skrev 2021-04-21 16:08:48 följande:

    Väldigt orolig och är det fortfarande.


    Ok vilken vecka är du i nu? Just nu är sambon i annan stad för jobb så är lite rädd att något ska hända innan han kommer hem.

    Hoppas det går bra för alla i tråden!! <3
  • KNAS2
    MissJ00 skrev 2021-04-21 16:18:14 följande:

    Ok vilken vecka är du i nu? Just nu är sambon i annan stad för jobb så är lite rädd att något ska hända innan han kommer hem.

    Hoppas det går bra för alla i tråden!! <3


    Är I vecka 8!

    Ska på tidigt UL imorgon, får se om det lugnar ner mig :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET