• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    Lägger till mig på listan också :) 

    Sellerin, 32 år, BF 16/11


    Grapefrukt89, 31år, BF 1/12.

    Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

    H3JH3J, 34 år, BF 5/12

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    MrsXy, 31 år, BF 7/12

    jksk, 34 år, BF 7/12

    Bananmilkshake, 35 år, BF 8/12

    Neongirl, 38 år, BF 10/12

    Litalu, 26 år, BF 14/12

    Emjol, 25 år, BF 15/12

    Hatamig, 34 år, BF 16/12

    thewalk, 35 år, BF 16/12

    BFdec2021, 32 år, BF 18/12

    VirrePirre06, 30år, BF 24/12

    Emlan93, 27 år, BF 27/12

    Fjaril90, 30år, BF 28/12

    Miss00J, 27år, BF 29/12
  • neongirl
    MissJ00 skrev 2021-04-21 17:47:14 följande:

    Någon som har tips på hur man låtsas dricka? Nu när många kommer bjuda in en för ett glas rose i solen XD


    Har bara behövt fejka en gång och körde då migränkortet haha. Att jag hade lite migränkänningar och inte vågar dricka för det kanske blir värre då. :p

    Vi träffar inte så mycket folk med tanke på smittspridning och allt, så det underlättar ju lite... något positivt med det hela. ;) I sommar, när folk kanske vill träffas mer utomhus, tänker jag att jag får vara ärlig och säga som det är. :)
  • KNAS2
    MissJ00 skrev 2021-04-21 17:47:14 följande:

    Någon som har tips på hur man låtsas dricka? Nu när många kommer bjuda in en för ett glas rose i solen XD


    Jag tänker att det är inte så många veckor som man behöver tacka nej eller komma på bortförklaringar till att inte kunna ses. När jag var gravid sist så hällde jag i alkoholfritt vin I en vanlig vinflaska. Det var bara jag som drack ur den flaskan vitt vin den gången då de andra drack rödvin. Tror inte någon misstänkte ngt.
  • bananmilkshake
    Sellerin skrev 2021-04-19 22:01:49 följande:
    Åh förstår precis!!! Det kan vara såååå jobbigt att prata med sjukvården om något som man upptäckt inte riktigt verkar stämma med ens kropp/hälsa! Samt om du nu haft MA två gånger tidigare, så ja :( usch alltså!

    Kanske var det att de vill vänta in för att helt säkert kunna säga om där finns ett litet hjärta som slår eller ej? Och det är väl som tidigast i vecka 7 kanske? Nu ska du väl dit på fredag va? Oj vad väntan måste vara lång! Ska du ta alla andra tester då också? Kolla hormoner mm? Jag är i vanliga fall skriven på en vanlig vårdcentral, men just nu för barnmorskemottagningen går jag till en privat mottagning, och de är såååå bra. Fick en bra känsla redan förra hösten när jag blev kallad dit för cellprov, att detta var ett ställe med personal med bra bemötande :)

    Håller med om att det låter konstigt med nya graviditetssymtom, men svårt att säga! Om kroppen inte riktigt fattat det än så kanske den kan spela en ett spratt. Hoppas det bara är ett tecken på att graviditeten fortlöper som den ska!! <3

    Berätta gärna sen om ditt besök på fredag :) KRAM

    Åh, jag skrev ett långt svar som jag råkade trycka bort. :( 


    Mitt besök imorgon blev inställt. Hon som ringde ville ge mig en ny tid om 2 veckor för hon såg ju bara att jag ska på missfallsutredning, men jag förklarade och då fick jag en tid på måndag. Men jag förstår inte hur jag ska klara av att vänta hela helgen, jag kommer gå sönder. Och imorgon kunde min sambo åka med mig men på måndag måste jag åka själv med tåg. Pallar verkligen inte mer nu. :( 

  • MrsXy

    Angående tidigt UL, har ni fått eller inte?
    Jag ringde och ville kolla om jag kunde få en - icke. 
    Bm/telefonist sa att vecka 18 gäller  (?) 
    Blev superstressad. 
    Borde man inte få göra i v. 12 åtminstonde? Eller är allt inställt nu ? 
    Att vänta 10 v..... helst inte 

  • KNAS2
    MrsXy skrev 2021-04-22 13:50:53 följande:

    Angående tidigt UL, har ni fått eller inte?

    Jag ringde och ville kolla om jag kunde få en - icke. 

    Bm/telefonist sa att vecka 18 gäller  (?) 

    Blev superstressad. 

    Borde man inte få göra i v. 12 åtminstonde? Eller är allt inställt nu ? 

    Att vänta 10 v..... helst inte 


    Jag ska på ett tidigt UL idag. Fick komma på det för jag har haft MF tidigare. Det var barnmorskan som ville det (jag med såklart!)
  • Sellerin
    KNAS2 skrev 2021-04-21 18:27:18 följande:
    Hur sjukt att du redan är i vecka 10?

    Vad händer :))
    Vad händer :))

    I KNOW! :D Känns helt galet. Var hos BM idag och tog en massa blodprov inför KUB och allt annat de behöver kolla upp med en. Kändes såååååå märkligt att boka in RUL och även den där sockerkollen (kanske glukosbelastning?) lång in på sommarmånaderna. Det kändes som att detta kanske är på riktigt trots allt, nu när jag varit hos BM igen, hihi. Ser framemot KUB, vi har tur då min sambo får lov att följa med. Känns jättebra, vill så gärna ha honom där oavsett vilken information vi får. Två veckor kvar tills dess. 


    hur gick VUL för dig idag?!?! 

  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-21 19:02:37 följande:

    Wow! Så kul att du kommit så långt! De brukar ju säga att runt vecka 9 är en av de mest kritiska perioderna, så det måste kännas skönt att du kommit ut på andra sidan och närmar dig vecka 12/13. Solig


    Jag går själv in i vecka 9 på fredag. Vi får se hur det går! Men jag går själv och är beredd på mens utifall att... Jobbigt om det störtblöds på jobbet liksom, jobbar som lärare, så det hade varit intressant att veta hur det ska lösas då... hm... :p

    Har du fortfarande illamåendet kvar?


    Jaså är det så? det hade jag inte koll på (det där om v9 och riskerna)! 


    Så spännande att du snart går in i vecka 9! Samtidigt som jag tycker det går långsamt, noterar jag även att det går väldigt snabbt :D Det var ju så nyligen vi satt i BIM-grupperna och hejade på varandra <3 

    Först hade jag illamåendet på morgnarna, nu har jag det mest på kvällarna. Mår rätt kasst efter jobb, orkar nästan ingenting. Både jag och BM tror att mitt magont i övre delen av magen kan vara halsbränna, så ska testa omeprazol i 14 dagar och se om det kan hjälpa. Har börjat småäta så fasligt mkt pga ont i magen och illamåendet, så var helt övertygad om att jag gått upp i vikt. När jag vägde mig hos BM idag vägde jag istället 1 kg mindre än vad jag uppgav i början av graviditeten, hahaha! Tror jag måste tappat i muskler, enbart ägnat mig åt promenader den senaste 1,5 månaden, för jag känner definitivt hur både trosor och byxor spänner åt mer runt låren, så blev väldigt förvånad, och ifrågasatte om deras våg verkligen var kalibrerad ;) 

  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-21 19:07:08 följande:

     Spydde igår efter ett akupunkturbesök för just illamående. Ironin i det, alltså. Hahahah. 


    Hoppas min "bakfylla" inte håller i sig... :P


    HAHAHA! det var verkligen ironi i det Skrattande Usch din stackare. 
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-04-22 10:21:38 följande:

    Åh, jag skrev ett långt svar som jag råkade trycka bort. :( 


    Mitt besök imorgon blev inställt. Hon som ringde ville ge mig en ny tid om 2 veckor för hon såg ju bara att jag ska på missfallsutredning, men jag förklarade och då fick jag en tid på måndag. Men jag förstår inte hur jag ska klara av att vänta hela helgen, jag kommer gå sönder. Och imorgon kunde min sambo åka med mig men på måndag måste jag åka själv med tåg. Pallar verkligen inte mer nu. :( 


    Amen nej! Fy så tråkigt! Du som redan väntat sååå många dagar på att få komma dit imorgon! Dock positivt att du fick en tid redan på måndag. Förstår att du helst ville ha din sambo med dig, så tråkigt att det inte gick att ordna :( När man inte vet vad man ska vänta sig känns det så mycket bättre att ens respektive kan finnas där vid ens sida. 


    Håll ut under helgen, måndag kommer snart! Fortsätter hoppas på att det ser fint ut för dig! KRAM 

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET