• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • KNAS2
    Thewalk skrev 2021-05-10 16:58:25 följande:

    Jag är också så himla GLAD idag. 

    Jag var på tidigt UL då jag var orolig att något hade hänt.

    Ultraljudet visade inte bara en utan TVÅ små tickande hjärtan. Tvåäggstvillingar som rådde sig bra därinne.

    Vi är i CHOCK men överlyckliga! Jag har blivit gravid på naturlig väg och vi har inte tvillingar i släkten så det var verkligen inte väntat. BM sa att det var ovanligt men något vanligare efter 35, jag är 35 år så...

    Jag kan inte tro det, inte konstigt att jag har fått sådan ökad aptit det senaste :D

    Är fortfarande orolig att nåt ska hända, de var i v.8+1 resp v.8+2, så det är en kritisk period som väntar, men ska också försöka att slappna av lite och glädjas :D


    Oj vilken chock!! Men kul! :)

    Håller tummarna att det går fortsatt bra! <3
  • MrsXy
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-10 16:23:40 följande:

    Hej igen!

    Var på UL idag hos kvinnokliniken pga störtblödningen i tisdags och tog med sambon som stöd. Har varit mentalt och känslomässigt dränerad, bitter, sur och förtvivlad sen dess. Var inställd på det allra allra värsta. MEN idag på UL visade sig pyret ha det gött där inne och rörde sig för fullt! VILKEN HIMLA CHOCK! Förvånad


    Anledningen till störtblödningen var ett stort blåmärke som jag har på insidan av livmodern. Förmodligen pga att livmodern växer så snabbt på väldigt kort tid så kan det vara så att kärl inne i livmodern brister. Det var det som hände enligt läkaren. För vissa blir det SUPERDRAMATISKT (som i mitt fall) men för de flesta blir det endast så blödningar eller flytningar med lite blod. Tack för den, dumma kropp som skrämmer livet ur en... Obestämd Det ska enligt läkaren inte heller öka risk för missfall eller annan skada. Men sånt är såklart bra att ha över uppsikt så att det inte blir en infektion, för då kan det riskera min och fostrets hälsa. Jag har ju lite bruna spottings (gammalt blod) ibland och så länge det fortsätter så, så är det lugnt. Det betyder ju bara att kroppen vill göra sig av med gammalt gojs som ändå inte ska vara där... Jag går ju snart ändå på KUB (om 16 dagar) och kommer dubbelkolla utvecklingen med blåmärket då. Om så inte var fallet så hade de kollat upp mig efter 3-4 veckor.


    Även om detta inte innebär garantier för att det går hela vägen så ÄR VI SÅ HIMLA GLADA OCH TACKSAMMA. JAAAAAAAA! Solig


    Tack snälla för ert stöd fina ni! Hjärta Nu kan jag slappna av liiiiite mer och hoppas på det bästa inför KUB.


    YAAAAAAY! Solig


    Åhhh vad kul att höra !! Solig Försök njuta och slappna av nu när du fått reda på det. Måste vara så skönt att höra ! 
  • MrsXy
    Thewalk skrev 2021-05-10 16:58:25 följande:

    Jag är också så himla GLAD idag. 
    Jag var på tidigt UL då jag var orolig att något hade hänt.

    Ultraljudet visade inte bara en utan TVÅ små tickande hjärtan. Tvåäggstvillingar som rådde sig bra därinne.

    Vi är i CHOCK men överlyckliga! Jag har blivit gravid på naturlig väg och vi har inte tvillingar i släkten så det var verkligen inte väntat. BM sa att det var ovanligt men något vanligare efter 35, jag är 35 år så...
    Jag kan inte tro det, inte konstigt att jag har fått sådan ökad aptit det senaste :D

    Är fortfarande orolig att nåt ska hända, de var i v.8+1 resp v.8+2, så det är en kritisk period som väntar, men ska också försöka att slappna av lite och glädjas :D


    OJ WOW vad häftigt !!!! 
    Berätta, kände du något på dig?
    Eller känns det "annorlunda"? Svårt kanske om det är första graviditeten, men ändå Solig
  • bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-10 16:23:40 följande:

    Hej igen!

    Var på UL idag hos kvinnokliniken pga störtblödningen i tisdags och tog med sambon som stöd. Har varit mentalt och känslomässigt dränerad, bitter, sur och förtvivlad sen dess. Var inställd på det allra allra värsta. MEN idag på UL visade sig pyret ha det gött där inne och rörde sig för fullt! VILKEN HIMLA CHOCK!


    Thewalk skrev 2021-05-10 16:58:25 följande:

    Jag är också så himla GLAD idag. 

    Jag var på tidigt UL då jag var orolig att något hade hänt.

    Ultraljudet visade inte bara en utan TVÅ små tickande hjärtan. Tvåäggstvillingar som rådde sig bra därinne.


    Nej men jag dör!! Vilken lyckodag! Grattis till er båda, fantastiska nyheter. <3 <3
  • bananmilkshake

    Har också en liten glad nyhet, fick se en sprattlande liten räka idag i vecka 11! Hade mitt andra ultraljud inom 2 veckor pga mina tidigare missfall. Och för andra gången har jag fått skjuta fram (eller bak?) bf-datumet, från 8 till 4 och nu 2 december, på grund av att den varit några dagar större än beräknat.

    Nu är det kub om 2 veckor och äntligen känner jag att jag kan slappna av lite. :)

  • Grapefrukt89
    bananmilkshake skrev 2021-05-10 19:54:03 följande:

    Har också en liten glad nyhet, fick se en sprattlande liten räka idag i vecka 11! Hade mitt andra ultraljud inom 2 veckor pga mina tidigare missfall. Och för andra gången har jag fått skjuta fram (eller bak?) bf-datumet, från 8 till 4 och nu 2 december, på grund av att den varit några dagar större än beräknat.

    Nu är det kub om 2 veckor och äntligen känner jag att jag kan slappna av lite. :)


    Nämen åhhhhh! Denna dag är ju helt fantastiskt! Så kul för er! :D <3


    Då har vi ju typ samma BF nu! Har där i början på december 1a eller 2a december. Jag har KUB den 27/5! Är nog större chans att de klarar sig än tvärtom nu tänker jag, så det är lika bra att försöka vara positiv, iaf för ens egen skull så att man inte går sönder av oron.


    <3 Massa pepp till dig!

  • Thewalk
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-10 17:33:00 följande:
    Thewalk skrev 2021-05-10 16:58:25 följande:

    Jag är också så himla GLAD idag. 
    Jag var på tidigt UL då jag var orolig att något hade hänt.

    Ultraljudet visade inte bara en utan TVÅ små tickande hjärtan. Tvåäggstvillingar som rådde sig bra därinne.

    Vi är i CHOCK men överlyckliga! Jag har blivit gravid på naturlig väg och vi har inte tvillingar i släkten så det var verkligen inte väntat. BM sa att det var ovanligt men något vanligare efter 35, jag är 35 år så...
    Jag kan inte tro det, inte konstigt att jag har fått sådan ökad aptit det senaste :D

    Är fortfarande orolig att nåt ska hända, de var i v.8+1 resp v.8+2, så det är en kritisk period som väntar, men ska också försöka att slappna av lite och glädjas :D


    <3 NÄMEN ÅHHHH! OH HAPPY DAY idag alltså! Inte bara underbart väder och temperatur men annat fantastiskt också! Så spännande för er. Vilken resa! <3


    Haha, påminner mig om ett avsnitt från serien Parks n' Rec där en gynekolog berättar till ett par (som kanske ska va nånstans mellan 36 och 41år) att de väntar trillingar. HURSOMHELST! Så spännande för er!


    En fråga ba: hur vet man att det är tvåäggstvillingar? Egna moderkakor? Och enäggs så är dem i samma?


    Ja, den här jäkla väntan och hoppet/längtan som hela tiden utmanas... Som en del säger gång på gång kring detta: Man får försöka tänka att man väntar barn och inte missfall. Majoriteten av fallen blir det barn av det ändå. Lättare sagt än gjort, men försöker övertala mig själv om detta mantra också samtidigt. <3 Massa pepp till dig/er <3


    Så kul och tack för stödet Hjärta


    Ja det var verkligen en ovanligt bra måndag :D

    Jag var livrädd när hon sedan sa att "jag måste bara kolla lite till så det inte är en tredje som gömmer sig" då hon såg de två snabbt. Haha

    Det är spännande som attan, dock har jag läst att det inte är helt ovanligt fram till v.10-11 att ena fostret krymper ihop och försvinner. Men hoppas såklart att båda ska klara sig!

    Det är inte 100% att det är tvåäggstvillingar men det var mycket som talade för det. De har varsin moderkaka och hinnsäck men det kan även enäggsvillingar ha. I det här fallet var den ena tvillingen lite mindre och troligen en dag yngre. Så det talade helt klart för tvåäggs..:) 

    Ska även läsa på lite mer själv då jag inte har någon vidare koll. Det var en del att ta in och jag kommer nog med många frågor till min nästa träff med "ordinarie" BM
  • Thewalk
    bananmilkshake skrev 2021-05-10 19:54:03 följande:

    Har också en liten glad nyhet, fick se en sprattlande liten räka idag i vecka 11! Hade mitt andra ultraljud inom 2 veckor pga mina tidigare missfall. Och för andra gången har jag fått skjuta fram (eller bak?) bf-datumet, från 8 till 4 och nu 2 december, på grund av att den varit några dagar större än beräknat.

    Nu är det kub om 2 veckor och äntligen känner jag att jag kan slappna av lite. :)


    ÅH vad fint att höra, så roligt!
    Hoppas du kan slappna av och glädjas nu :D
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-05-10 19:54:03 följande:

    Har också en liten glad nyhet, fick se en sprattlande liten räka idag i vecka 11! Hade mitt andra ultraljud inom 2 veckor pga mina tidigare missfall. Och för andra gången har jag fått skjuta fram (eller bak?) bf-datumet, från 8 till 4 och nu 2 december, på grund av att den varit några dagar större än beräknat.

    Nu är det kub om 2 veckor och äntligen känner jag att jag kan slappna av lite. :)


    Härliga nyheter!! Jag ska på mitt andra tidiga VUL på onsdag. Sen KUB om tre veckor :)
  • bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-10 20:08:14 följande:

    Nämen åhhhhh! Denna dag är ju helt fantastiskt! Så kul för er! :D <3

    Då har vi ju typ samma BF nu! Har där i början på december 1a eller 2a december. Jag har KUB den 27/5! Är nog större chans att de klarar sig än tvärtom nu tänker jag, så det är lika bra att försöka vara positiv, iaf för ens egen skull så att man inte går sönder av oron.

    <3 Massa pepp till dig!


    Ja så himla bra dag alltså!! Åh vad roligt! Jag ska ändra i bf-listan senare. :) Tänker att det ju alltid kan ändras tillbaka sen men kul ändå att ha det aktuella datumet just för stunden. :) Jag har kub den 25! :D

    Ja men precis, läkaren jag hade idag sa så bra saker om oro och tyckte att nu är det dags att slappna av och glädjas åt graviditeten. Han pratade väldigt mkt och jag missade nog hälften men ändå. xD

    Och jättemycket pepp till dig! Så fantastiskt efter din skrämmande upplevelse, och så skönt det måste vara att få en riktig förklaring till varför det hände. :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET