• Sun 28 Mar 2021 20:02
    121776 visningar
    2612 svar
    2612
    121776

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Tue 11 May 2021 08:42
    Sellerin skrev 2021-05-10 22:18:03 följande:
    Ååååhhhh! Så härligt! Vilken positiv måndag!

    Skönt att få ta en titt igen och lugnas lite. Wiee!! Du då blir det ju mer sannolikt med kejsarsnitt i november nu när BF är tidigarelagt!
    Ja, det lär ju bli så, och jag som var så glad för en december-bebis! Tungan ute
    neongirl skrev 2021-05-10 23:42:50 följande:
    Åh vad härligt att se en sprattlande liten räka! <3 Spännande att de flyttat bf-datumet också. :) Längtar så till mitt UL i början på juni.
    Ja nu har jag flyttats nästan en hel vecka, men jag antar att dom kan växa olika snabbt och så kanske det planas ut sen? 
    Förstår att du gör det, men det är inte så jättejättelänge kvar! Även om det förstås alltid känns så! :) 
  • Tue 11 May 2021 08:46
    +1
    KNAS2 skrev 2021-05-11 06:54:49 följande:
    Jag är i vecka 11 (10+1). Ja vi valde att boka ett privat bara för att sambon skulle få möjlighet till att vara med. Det får vara värt de extra kronorna tänker jag :)
    Alltså hur sjukt snabbt har det gått egentligen? :D Ja såklart det är värt det! Dom ska ju också få vara delaktiga (nu ska jag inte bli vansinnig över att gallerior och köpcentrum får översvämmas av människor men gravida får inte ens ha med sin partner, gaaah).  
  • Tue 11 May 2021 08:48

    Vill tipsa om den här sidan som jag hittade i nån annan tråd på FL efter mina google-maraton om försvunna symptom, som jag oroade mig för innan det senaste vul:et. 

    Efter vecka 13 står det lite om dom sk spökveckorna som jag tyckte var väldigt lugnande. Om det kanske är fler som börjar närma sig den tiden (mitt började typ vecka 9 redan) som oroar sig!

    niomanader.se/graviditetsutveckling/

  • Tue 11 May 2021 09:10
    +1
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-10 16:23:40 följande:

    Hej igen!

    Var på UL idag hos kvinnokliniken pga störtblödningen i tisdags och tog med sambon som stöd. Har varit mentalt och känslomässigt dränerad, bitter, sur och förtvivlad sen dess. Var inställd på det allra allra värsta. MEN idag på UL visade sig pyret ha det gött där inne och rörde sig för fullt! VILKEN HIMLA CHOCK!


    Men åh så skönt för dig och din partner!! <3
  • Tue 11 May 2021 09:12
    Thewalk skrev 2021-05-10 16:58:25 följande:

    Jag är också så himla GLAD idag. 

    Jag var på tidigt UL då jag var orolig att något hade hänt.

    Ultraljudet visade inte bara en utan TVÅ små tickande hjärtan. Tvåäggstvillingar som rådde sig bra därinne.


    Men wow så häftigt!! Jag har tvillingar i släkten, mina syskon närmre bestämt. Så himla kul ju! Tänk vilken glädje de kommer ha av varandra. Åh vad fint <3
  • Tue 11 May 2021 09:14
    +1
    bananmilkshake skrev 2021-05-10 19:54:03 följande:

    Har också en liten glad nyhet, fick se en sprattlande liten räka idag i vecka 11! Hade mitt andra ultraljud inom 2 veckor pga mina tidigare missfall. Och för andra gången har jag fått skjuta fram (eller bak?) bf-datumet, från 8 till 4 och nu 2 december, på grund av att den varit några dagar större än beräknat.

    Nu är det kub om 2 veckor och äntligen känner jag att jag kan slappna av lite. :)


    Åh så härligt <333
  • Tue 11 May 2021 09:26
    Thewalk skrev 2021-05-10 20:27:01 följande:
    Ja så häftigt!

    Jag hade det inte alls på känn, har aldrig varit gravid innan så har inget att jämföra med och vi har det inte i någon av våra släkter heller. 
    Det som jag känner av mest är hunger. Kan äta stora mängder och blir snabbt hungrig igen. Men tänker att det inte är alltför ovanligt hos vilken gravid som helst :)
    Okej ! 
    Vad spännande ändå :D 
  • Tue 11 May 2021 09:26
    +1
    bananmilkshake skrev 2021-05-11 08:48:18 följande:

    Vill tipsa om den här sidan som jag hittade i nån annan tråd på FL efter mina google-maraton om försvunna symptom, som jag oroade mig för innan det senaste vul:et. 

    Efter vecka 13 står det lite om dom sk spökveckorna som jag tyckte var väldigt lugnande. Om det kanske är fler som börjar närma sig den tiden (mitt började typ vecka 9 redan) som oroar sig!

    niomanader.se/graviditetsutveckling/


    Tack ! Den var ju bra ! 
  • Tue 11 May 2021 09:36
    bananmilkshake skrev 2021-05-11 08:46:04 följande:

    Alltså hur sjukt snabbt har det gått egentligen? :D Ja såklart det är värt det! Dom ska ju också få vara delaktiga (nu ska jag inte bli vansinnig över att gallerior och köpcentrum får översvämmas av människor men gravida får inte ens ha med sin partner, gaaah).  


    Ja jag håller med om att det är knasigt.

    Det ska bli spännande imorgon, det känns på ett sätt som jag har ställt in mig på att graviditeten avstannat (lite för att förbereda mig samt skydda mig) då jag inte haft jättemycket känningar eller symtom, mådde I och för sig illa igår men på ett konstigt sätt.. Knepigt att förklara. Men jag hoppas såklart att få se det lilla och det tickande hjärtat igen! :)
  • Tue 11 May 2021 10:49
    KNAS2 skrev 2021-05-11 09:36:36 följande:
    Ja jag håller med om att det är knasigt.

    Det ska bli spännande imorgon, det känns på ett sätt som jag har ställt in mig på att graviditeten avstannat (lite för att förbereda mig samt skydda mig) då jag inte haft jättemycket känningar eller symtom, mådde I och för sig illa igår men på ett konstigt sätt.. Knepigt att förklara. Men jag hoppas såklart att få se det lilla och det tickande hjärtat igen! :)
    Förstår din känsla. Jag tror jag kommer känna så inför varje koll, tills man börjar känna rörelser. Jag tänker lite att man ändå ska tillåta sig att känna alla känslor, även oro, ibland. Och samtidigt veta att hjärnan kan lura en så himla mycket! 

    Jag håller tummarna att det ska gå jättebra och ser fram emot en glad uppdatering från dig! <3 
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET