• Sun 28 Mar 2021 20:02
    122301 visningar
    2612 svar
    2612
    122301

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Mon 25 Oct 2021 11:04

    Tack för era svar! Kul att se hur alla tänker kring amning eller ersättning. Skönt att ni är openminded och inte gått med i sekten amning gör man annars dör man. Typ så i alla fall haha.

    Vi får se hur vi gör. Min sambo vill så gärna hjälpa till att mata och jag vill inte vara enda resursen. Som det känns nu så blir det ersättning från start.

  • Mon 25 Oct 2021 11:53
    mandarincurd skrev 2021-10-25 11:04:18 följande:

    Tack för era svar! Kul att se hur alla tänker kring amning eller ersättning. Skönt att ni är openminded och inte gått med i sekten amning gör man annars dör man. Typ så i alla fall haha.

    Vi får se hur vi gör. Min sambo vill så gärna hjälpa till att mata och jag vill inte vara enda resursen. Som det känns nu så blir det ersättning från start.


    Ja skönt att alla verkar vara väldigt chill och open minded här. :) Tycker det är helt upp till var och en. Man är inte dålig för att man väljer att inte amma eller inte kan amma.

    Har vänner som inte alls fick det att fungera med amning och där vården var väldigt på om att de skulle amma. Slutade med att den ena kompisen fick åka in med sin lilla till sjukhuset p.g.a. vätskebrist efter någon vecka och då äntligen sa en läkare till henne att börja ge ersättning. Men detta var 8 år sedan. Min barnmorska har varit väldigt öppen med att alla får göra som de vill, vilket jag tycker är skönt ändå.

    Jag tänker mest att skulle amningen fungera så är det ju billigt och bra. :) Men samtidigt har jag inte tänkt att visa mina bröst för allt och alla. Jag vet att det är naturligt och det är helt okej om man vill det. Alla gör som de vill, men jag är inte bekväm med det. Så därför tänker jag att ersättning kan vara ett bra alternativ om man är iväg. Sambon vill ju också gärna hjälpa till och jag lär nog vilja ha avlastning också. :)
  • Mon 25 Oct 2021 12:09
    Thewalk skrev 2021-10-25 10:52:36 följande:

    Tycker att Losec (20mg) som finns receptfritt på apoteket hjälper mig bra mot mina sura uppstötningar. Har haft det i nån månad. Tar medicinen när jag börjar känna av och det brukar ge sig snabbt då.


    Jag har tagit Gaviscon tuggtabletter två kvällar vid sänggående nu oc det verkar funka - än så länge!
  • Tue 26 Oct 2021 11:16

    Nån mer som är less på att allt tar så lång tid att göra med en gravidkropp? xD Enkla sysslor, gå, kliva upp ur sängen.. jag ska måla ett litet element idag och måste redan lägga mig och vila pga sammandragningar och en rygg som är som gelé. Har bara hunnit lägga ut plast och ställa upp alla grejer jag ska använda. :D

    Jag älskar att jag kan vara gravid, och resultatet, men inte hur begränsande det är. Längtar efter att få tillbaka (typ) min rörliga kropp!

  • Tue 26 Oct 2021 13:32
    bananmilkshake skrev 2021-10-26 11:16:50 följande:

    Nån mer som är less på att allt tar så lång tid att göra med en gravidkropp? xD Enkla sysslor, gå, kliva upp ur sängen.. jag ska måla ett litet element idag och måste redan lägga mig och vila pga sammandragningar och en rygg som är som gelé. Har bara hunnit lägga ut plast och ställa upp alla grejer jag ska använda. :D

    Jag älskar att jag kan vara gravid, och resultatet, men inte hur begränsande det är. Längtar efter att få tillbaka (typ) min rörliga kropp!


    Jag!!! Mest påverkad av smärta från lever/galla så fort jag sitter ned :( Men även sammandragningarna är en pain, och insikten av att inte kunna gå fort, länge, långt osv.
  • Tue 26 Oct 2021 14:09
    Bula2021 skrev 2021-10-26 13:32:22 följande:

    Jag!!! Mest påverkad av smärta från lever/galla så fort jag sitter ned :( Men även sammandragningarna är en pain, och insikten av att inte kunna gå fort, länge, långt osv.


    Jamen exakt! Hatar att inte kunna gå längre än runt kvarteret, jättesakta. :( Sammandragningarna är verkligen jobbiga, som att få en tiokilos-sten i magen som trycker undan allt på insidan. :o
  • Tue 26 Oct 2021 15:54
    bananmilkshake skrev 2021-10-26 11:16:50 följande:

    Nån mer som är less på att allt tar så lång tid att göra med en gravidkropp? xD Enkla sysslor, gå, kliva upp ur sängen.. jag ska måla ett litet element idag och måste redan lägga mig och vila pga sammandragningar och en rygg som är som gelé. Har bara hunnit lägga ut plast och ställa upp alla grejer jag ska använda. :D

    Jag älskar att jag kan vara gravid, och resultatet, men inte hur begränsande det är. Längtar efter att få tillbaka (typ) min rörliga kropp!


    Visst är det mysigt att vara gravid, men man hade ju gärna sluppit alla krämpor xD Foglossning, klumpighet, kan inte promenera alls och sammandragningar, suck haha
  • Tue 26 Oct 2021 17:41
    VirrePirre06 skrev 2021-10-26 15:54:02 följande:

    Visst är det mysigt att vara gravid, men man hade ju gärna sluppit alla krämpor xD Foglossning, klumpighet, kan inte promenera alls och sammandragningar, suck haha


    Verkligen :D Jag får erkänna att jag börjat räkna ner dagarna nu..
  • Tue 26 Oct 2021 17:46
    bananmilkshake skrev 2021-10-26 17:41:39 följande:

    Verkligen :D Jag får erkänna att jag börjat räkna ner dagarna nu..


    Jag var på ny mätning av sf-mått i går. Har bara gått en vecka sedan förra mätningen men måttet var TVÅ centimeter större! Herregud var ska detta sluta? Inte konstigt att magen känns som en gasfylld ballong dygnet runt!
  • Tue 26 Oct 2021 18:43
    Bula2021 skrev 2021-10-26 17:46:10 följande:

    Jag var på ny mätning av sf-mått i går. Har bara gått en vecka sedan förra mätningen men måttet var TVÅ centimeter större! Herregud var ska detta sluta? Inte konstigt att magen känns som en gasfylld ballong dygnet runt!


    Åh nej det är verkligen inte konstigt! D:
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET