• Wed 31 Mar 2021 08:55
    332 visningar
    3 svar
    3
    332

    Skickade in deklarationen 1 dag för sent, när kommer återbäringen?

    Givetvis skulle jag skickat in deklarationen senast 30/3 och glömde det!

    Kom på det på natten till den 31/3 kl.01.15 dagen efter för att man skulle få återbäringen direkt efter påsk.

    Vad tror Ni, får jag återbäringen ändå efter påsk?

    Någon som missat med någon dag tidigare år och ändå

    fått återbäringen i tidigt skede?

  • Svar på tråden Skickade in deklarationen 1 dag för sent, när kommer återbäringen?
  • Wed 31 Mar 2021 11:40
    #1

    Det är ju inte ens säkert att du får den innan påsk, det är väl bara dem som i princip accepterar vad skatteverket tycker du skall betala eller ha betalt som kan, och då verkligen kan, få skatteåterbäringen innan påsk. 

    Har du gjort några avdrag (vilket man alltid skall och kan göra) så kommer den till sommaren. 

  • Wed 31 Mar 2021 13:18
    #2
    RodisDoris skrev 2021-03-31 11:40:00 följande:

    Det är ju inte ens säkert att du får den innan påsk, det är väl bara dem som i princip accepterar vad skatteverket tycker du skall betala eller ha betalt som kan, och då verkligen kan, få skatteåterbäringen innan påsk. 

    Har du gjort några avdrag (vilket man alltid skall och kan göra) så kommer den till sommaren. 


    Vad menar du med att man alltid ska göra avdrag, vissa har inga avdrag?
  • Wed 7 Apr 2021 08:43
    #3

    Jag godkände deklarationen som den var!

    Hade inga avdrag att göra, inte heller behövde jag justera något av det som var förtryckt på blanketten.

    Det jag undrade över var om man får pengarna 7-11 april om man deklarerade natten mellan 30 och 31 mars?

    Eller var det tvunget att den var inne den 30 mars för att få utbetalning mellan 7-11 mars?

Svar på tråden Skickade in deklarationen 1 dag för sent, när kommer återbäringen?