• Anonym (Agne?­ka)
    Wed 31 Mar 2021 17:50
    375 visningar
    34 svar
    34
    375

    Är det fel av honom eller överreagerar jag?

    Jag är särbo med en man i 5 år.

    Vi är alltid hos mig för han bor fortfarande hemma hos föräldrarna. Vi båda är 26 år.

    När han kommer så kan han vara här i 1-2 veckor sträck. Han tar sällan undan sin tallrik, han diskar aldrig. Han tar inte undan något efter sig. Det är kaos när han är här.

    Jag struntade i att diska några dagar för att se om han själv skulle ta tag i det. Det gick 3 dagar, sen orkade jag inte, så jag diskade själv. Jag tog upp detta med honom och då säger han att han skulle göra det men han glömde.

    Jag lagar mat och kallar på honom så vi kan äta ihop.

    Jag säger vilken tid maten är klar, exempel kl 17. Okej det blir bra säger han.

    Men han kommer 19-20, alldeles för sent. För han är ute på stan och roar sig med vännerna. Jag sitter och väntar hungrig och maten blir kall. Han gör så här alltid.

    Jag ger en tid, hur svårt är det att passa den?

    Detta känner jag är sjukt respektlöst.

    Jag förstår om man jobbar och jobbar över eller kör hem mitt i rusningstrafik. Men han är på stan med vännerna.

    Överdriver jag??

    Jag blir så himla arg och ledsen för det känns som han pissar på mig

  • Svar på tråden Är det fel av honom eller överreagerar jag?
  • Anonym (Rey)
    Wed 31 Mar 2021 17:55
    #1

    Nej, du överdriver INTE. Han låter som ett barn. Han är en mansbebisar helt enkelt.

    Sitt inte och vänta på honom när han är 2 timmar sen till middagen, ät själv istället. Att du ens vill bjuda honom på mat? Nej det där kommer inte funka, vad du än gör så flytta inte ihop med honom.

  • Anonym (Ö)
    Wed 31 Mar 2021 18:05
    #2

    Men vem fan diskar inte efter sig??

    Dumpa honom. Ni har ingen framtid.

  • Anonym (Svar på tal)
    Wed 31 Mar 2021 18:05
    #3

    Det är bara att inse. Han går från en mamma till en annan. De kräver säkert inte att han ska ta undan efter sig där han bor så han fattar inte instinktivt att man ska göra det.

    Och sedan, vadå särbo i fem år? Det skulle inte jag kalla det. Du har en pojkvän, som bor hemma fortfarande. Han har ju inte ens ett eget boende!

    Han behöver fortfarande växa upp, det kommer att ta flera år. Sitt inte och vänta på det utan gör slut så du kan träffa en vuxen man istället.

  • Anonym (oooo)
    Wed 31 Mar 2021 18:18
    #4

    Han behöver bo ensam ett år eller så, innan man ens kan tänka på att ha en vettig relation med en sån person. Tyvärr gör han väl inget hemma hos sina föräldrar heller och därmed fattar han inte att han borde bete sig som sina 26 år, när han är hos dig. 

  • Anonym (oooo)
    Wed 31 Mar 2021 18:20
    #5
    +1
    Anonym (Rey) skrev 2021-03-31 17:55:17 följande:

    Nej, du överdriver INTE. Han låter som ett barn. Han är en mansbebisar helt enkelt.

    Sitt inte och vänta på honom när han är 2 timmar sen till middagen, ät själv istället. Att du ens vill bjuda honom på mat? Nej det där kommer inte funka, vad du än gör så flytta inte ihop med honom.


    Jag skulle skriva detsamma. 
    TS blir som ett mähä som sitter och väntar. Eftersom han inte begriper att hans beteende blir fel om man har bestämt en tid, så fattar han inte om han sen ändå kommer till dukat bort 2 timmar senare!
  • Anonym (Em)
    Wed 31 Mar 2021 18:36
    #6

    Jag skulle ha dumpat honom för länge sedan! Slackers är det värsta jag vet, fy för lata människor utan driv och respekt för andra.

  • Anonym (T)
    Wed 31 Mar 2021 18:48
    #7

    Antingen accepterar du att det är så här ert förhållande och ev. framtida samboliv kommer vara, för han kommer INTE ändra sig, och håller tyst och ger fan i att klaga eller så lämnar du förhållandet. Det är upp till dig. Du vet precis hur han är och det finns inget du kan göra för att ändra honom, så väljer du att fortsätta förhållandet med honom väljer du per automatik att ha det så här resten av livet. Kom inte och klaga sen, eller hävda att du vill separera, när ni om några år kanske bor ihop och har barn etc. Du har i sådana fall aktivt och medvetet valt det livet själv och det ska varken han eller ev. framtida barn behöva lida för om du ångrar.

  • Wed 31 Mar 2021 18:48
    #8

    Strunta i att laga mat till honom och diska bara åt dig själv. Låt honom inte stanna hos dig så länge, har han nyckel så ta tillbaka den. När han kommer på besök, se honom som gäst i ditt hem inte som en särbo. Stick ut på grejer du också. Säg att det inte passar att han kommer på onsdag, för då ska du göra ditt eller datt.

    Agerar du som hans mamma målar du in dig i ett hörn som du får svårt att ta dig ut från!

  • Anonym (.....­)
    Wed 31 Mar 2021 18:53
    #9

    Varför gör du allt detta åt honom? Han kommer ju bara fortsätta att glatt utnyttja dig
    Antingen hårt mot hårt direkt, eller så visar ditt beteende honom nu bara att du inte är värd något bättre. 

  • Anonym (Anna)
    Wed 31 Mar 2021 18:57
    #10
    +1
    Anonym (Agne?ka) skrev 2021-03-31 17:50:36 följande:

    Jag är särbo med en man i 5 år.

    Vi är alltid hos mig för han bor fortfarande hemma hos föräldrarna. Vi båda är 26 år.

    När han kommer så kan han vara här i 1-2 veckor sträck. Han tar sällan undan sin tallrik, han diskar aldrig. Han tar inte undan något efter sig. Det är kaos när han är här.

    Jag struntade i att diska några dagar för att se om han själv skulle ta tag i det. Det gick 3 dagar, sen orkade jag inte, så jag diskade själv. Jag tog upp detta med honom och då säger han att han skulle göra det men han glömde.

    Jag lagar mat och kallar på honom så vi kan äta ihop.

    Jag säger vilken tid maten är klar, exempel kl 17. Okej det blir bra säger han.

    Men han kommer 19-20, alldeles för sent. För han är ute på stan och roar sig med vännerna. Jag sitter och väntar hungrig och maten blir kall. Han gör så här alltid.

    Jag ger en tid, hur svårt är det att passa den?

    Detta känner jag är sjukt respektlöst.

    Jag förstår om man jobbar och jobbar över eller kör hem mitt i rusningstrafik. Men han är på stan med vännerna.

    Överdriver jag??

    Jag blir så himla arg och ledsen för det känns som han pissar på mig


    Den enda skillnaden mellan dig och din mamma, är att du ligger med honom.

    Han respekterar dig inte, han utnyttjar dig, han bor på ett hotell, kommer och går när det passar och skiter i dig.

    Gör slut. 
Svar på tråden Är det fel av honom eller överreagerar jag?