• TheWorkingshorse

    Film om två unga killar

    Hej!

    Skulle behöva hjälp med att hitta en film jag sökt efter nu en stund. Kommer ej på vad den heter. Hoppas någon kan hjälpa mig :)

    Den handlar om två unga killar som lider av olika diagnoser. Den ena är väldigt liten, smal samt mycket smart. Den andra killen är ganska stor och har det svårt i skolan. De hittar varandra och blir goda vänner. Den smala killen dör på slutet och jag har ett svagt minne om att han hade lurat den andra killen om att han skulle till ett tvätteri? Men sen förstår han att hans vän dött.

    Help?

  • Svar på tråden Film om två unga killar
  • Anonym (Skeptisk)

    Känner igen storyn men kommer inte på namnet. Det kanske dessutom finns fler än en film. Tror den jag tänker på är från före 2000 iaf.

    Den stora killen bar den andra på sina axlar nån gång?

  • Anonym (??)
    TheWorkingshorse skrev 2021-04-02 14:29:15 följande:

    Hej!

    Skulle behöva hjälp med att hitta en film jag sökt efter nu en stund. Kommer ej på vad den heter. Hoppas någon kan hjälpa mig :)

    Den handlar om två unga killar som lider av olika diagnoser. Den ena är väldigt liten, smal samt mycket smart. Den andra killen är ganska stor och har det svårt i skolan. De hittar varandra och blir goda vänner. Den smala killen dör på slutet och jag har ett svagt minne om att han hade lurat den andra killen om att han skulle till ett tvätteri? Men sen förstår han att hans vän dött.

    Help?


    Var det en brittisk film? Tycker det eventuellt ringer en klocka här. 
  • Anonym (E)

    Det kom upp en film när jag googlade på annat. Kan det vara "En oförglömlig sommar"

Svar på tråden Film om två unga killar