• Sat 3 Apr 2021 10:36
    1699 visningar
    37 svar
    37
    1699

    Bör jag lämna?

    Mannen jag älskar, och som även älskar mig är i ett förhållande.

    Han har en partner som bor långt bort och som han träffar sällan pga jobb. Ingen av dem vill flytta till den andre. Han ser inte att förhållandet med henne är bra, men han älskar henne fortfarande, trots sina känslor för mig.

    Vi trivs och passar med varandra på de flesta plan. Vi delar både ett djup, total öppenhet och skratt. Praktiskt sett, kan skulle allt kunna fungera mellan oss, vilket det inte kan mellan dem. Han vill leva med mig. Men han vill samtidigt inte skada den andra med att göra slut. (Han säger om sig själv att han är konflikträdd.) Och som sagt: han älskar henne fortfarande.

    Jag har försökt lämna honom, eftersom jag både tycker att det är fel att gå emellan i ett förhållande, och eftersom det är tortyr de dagar de ses. Men vi kommer hela tiden tillbaks till varandra.

    Jag vet också att om jag inte lyckas lämna honom känslomässigt, kan jag inte träffa någon annan. Jag vill leva i ett gott förhållande?som det jag föreställer mig att han och jag skulle kunna ha.

    Jag vill det ska bli rätt.

  • Svar på tråden Bör jag lämna?
  • Sat 3 Apr 2021 10:40
    #1

    "Han anser att förhållandet inte är bra", skulle det stå.

  • Sat 3 Apr 2021 11:02
    #2

    Han leker bara med dig - hade han menat allvar med dig hade han avslutat med henne.

  • Sat 3 Apr 2021 16:30
    #3

    Han leker inte men har inte kraft nog att lämna förhållandet och kommer antagligen aldrig att göra det. Så nu är tre olyckliga istället för en...

  • Anonym (eee)
    Sat 3 Apr 2021 17:53
    #4

    Han är som en sjöman med en flicka i varje hamn. Han gör det för att du tillåter det. den andra stackarn vet väl inget, antar jag? 

    Om du är en stabil person så bord du göra slut. Du är värd mer än så här. Sedan får han väl lämna den andra om han vill ha dig. 

  • Anonym (K2)
    Sat 3 Apr 2021 18:10
    #5
    Villdetblirbra skrev 2021-04-03 10:36:46 följande:

    Mannen jag älskar, och som även älskar mig är i ett förhållande.

    Han har en partner som bor långt bort och som han träffar sällan pga jobb. Ingen av dem vill flytta till den andre. Han ser inte att förhållandet med henne är bra, men han älskar henne fortfarande, trots sina känslor för mig.

    Vi trivs och passar med varandra på de flesta plan. Vi delar både ett djup, total öppenhet och skratt. Praktiskt sett, kan skulle allt kunna fungera mellan oss, vilket det inte kan mellan dem. Han vill leva med mig. Men han vill samtidigt inte skada den andra med att göra slut. (Han säger om sig själv att han är konflikträdd.) Och som sagt: han älskar henne fortfarande.

    Jag har försökt lämna honom, eftersom jag både tycker att det är fel att gå emellan i ett förhållande, och eftersom det är tortyr de dagar de ses. Men vi kommer hela tiden tillbaks till varandra.

    Jag vet också att om jag inte lyckas lämna honom känslomässigt, kan jag inte träffa någon annan. Jag vill leva i ett gott förhållande?som det jag föreställer mig att han och jag skulle kunna ha.

    Jag vill det ska bli rätt.


    Du är alltså tillsammans med en man som bedrar sin partner och litar på vad han säger? 

    Herregud, hur drog du den slutsatsen, att han är ärlig mot dig och det han säger stämmer? 
  • Anonym (Kgkf)
    Sat 3 Apr 2021 18:15
    #6

    Kanske är något han bara säger för han tycker det är jobbigt med avståndet med henne så vill han kanske ha någon till i smyg. Men visst kandke inte.

    En annan sak. Kan han vara otrogen mot henne, kan han vara det mot dig med.

  • Anonym (Kgkf)
    Sat 3 Apr 2021 18:16
    #7

    Hade jag varit du hade jag berättat för henne. Då är iaf du ärlig.

  • Anonym (Kgkf)
    Sat 3 Apr 2021 18:17
    #8

    Klart han säger att han hellre vill vara med dig. Annars skulle han ju inte ha kvar dig. Fattar inte ens hur du kan tro på vad han säger. Han säger säkert samma till henne med.

  • Anonym (Din enda chans)
    Sat 3 Apr 2021 19:50
    #9

    Troligen är det kört, han är inte tillräckligt förälskad i dig för att göra det som krävs (dvs bestämma sig, lämna den andra).

    Så länge du fortsätter som nu finns inte heller någon anledning för honom att agera. Han har dig för närhet och bekräftelse men behöver inte investera några känslor i dig. Du är ett bekvämt tröstpris. Han har dig tills hon ändrar sig och flyttar, eller om han flyttar tillbaka.

    Om du nöjer dig med läget och din roll behöver du inte ändra på något.

    Om du är rak, ärlig så meddelar du honom att det inte räcker för dig. Du vill vara nummer 1 och du vill inte vara med en man som är otrogen. Då tvingas han till ett val på riktigt.

    Kanske gillar han dig bättre om du visar att du inte är nån dörrmatta, det kan göra att han bestämmer sig.

    Min gissning är att det inte gör nån skillnad, han klarar sig utan dig, kanske hittar han nån ny reserv..

    Du behöver i alla fall bestämma dig och agera kraftfullt.

  • Anonym (Samma visa)
    Sat 3 Apr 2021 20:01
    #10

    Ahh, det här är Familjeliv. Alla kvinnor som skriver och undrar om deras förhållande är sunt egentligen ges alltid rådet att de ska lämna, och alla män som skriver och undrar samma sak får alltid rådet att de borde stanna och istället jobba på att bättra på sig själva. Obestämd

Svar på tråden Bör jag lämna?