• Sun 4 Apr 2021 22:14
    13214 visningar
    62 svar
    62
    13214

    Ruvar 2021 - följas åt

    Hej! Är 34 år och ruvar just nu (dag 2 - återföring dag 0) på vår fjärde blastocyst. Har haft ett MA i vecka 9, ett tidigt missfall i vecka 6 och en återföring som inte ledde till något pluss på stickan.

    Någon mer som ruvar nu eller nyligen gjort?

  • Svar på tråden Ruvar 2021 - följas åt
  • Kaninb­unny
    Sun 4 Apr 2021 22:30
    #1

    Vi ruvar och ruvar våra blastocyster i frysen. Vi försökte avla oss i två år utan framgång på kalv. Nu lyckades det nästan bli någonting men inte hela vägen. Snart ska vi så in dessa via min cervix inuterus. Hoppas att det vill ge frukt och lycka denna gång! Hur länge har ni försökt befrukta er?

  • Sun 4 Apr 2021 23:01
    #2

    Vi startade vår första IVF-behandling sommaren 2020 på grund av manlig infertilitet. Då hade vi försökt på egen hand i 1,5 år. Håller tummarna för er lycka denna gång!

  • Kaninb­unny
    Sun 4 Apr 2021 23:08
    #3
    Anna87a skrev 2021-04-04 23:01:39 följande:

    Vi startade vår första IVF-behandling sommaren 2020 på grund av manlig infertilitet. Då hade vi försökt på egen hand i 1,5 år. Håller tummarna för er lycka denna gång!


    Desamma! jag förstår! Det kommer gå jättebra, håller alla tummar för detta!
  • Mon 5 Apr 2021 07:59
    #4

    Ruvar en blastocyt och är inne på min 10 ruvardag..ska egentligen ta ett graviditet test på onsdag men jag tog ett idag..Negativt såklart. Bara att försöka igen ????

    Har en son sen innan som kom naturligt och hur enkelt som helst. Att få ett syskon har varit svårare, vi har försökt I 4,5 år????

  • Mon 5 Apr 2021 09:00
    #5
    Catherin skrev 2021-04-05 07:59:00 följande:

    Ruvar en blastocyt och är inne på min 10 ruvardag..ska egentligen ta ett graviditet test på onsdag men jag tog ett idag..Negativt såklart. Bara att försöka igen ????

    Har en son sen innan som kom naturligt och hur enkelt som helst. Att få ett syskon har varit svårare, vi har försökt I 4,5 år????


    Vad tråkigt, vet precis den känslan. Man vill ju bara bli gravid, hade varit så skönt med ett steg i rätt riktning. Fick tidigt positivt på ruvardag 9 förra gången men det slutade ändå med tidigt missfall. Läst att vissa får positivt mycket tidigare men jag har aldrig fått det. Och kanske inte spelar någon roll? Håller tummarna för att det ändå kan bli positivt för dig på testdagen???? Har ni några embryon i frysen?
  • Mon 5 Apr 2021 10:10
    #6

    Ruvar för första ggn. Inne på dag 2 om ja förstått hur man räknar. Satte in på påskafton.

    Vet ni om man redan nu ska börja med begränsa intag av ex koffein? Har inga problem med det utan bara nyfiken om allt sånt spelar roll såhär tidigt?

  • Mon 5 Apr 2021 10:57
    #7
    Buggan skrev 2021-04-05 10:10:05 följande:

    Ruvar för första ggn. Inne på dag 2 om ja förstått hur man räknar. Satte in på påskafton.

    Vet ni om man redan nu ska börja med begränsa intag av ex koffein? Har inga problem med det utan bara nyfiken om allt sånt spelar roll såhär tidigt?


    Åh så spännande, hoppas allt går bra! Räknar också dagen efter återföring som första ruvardagen, satte in på långfredagen. Jag har fått info om att jag ska äta ?gravidkost? från och med återföringen så har gjort begränsningar redan från start.
  • Mon 5 Apr 2021 12:01
    #8
    Anna87a skrev 2021-04-05 10:57:24 följande:
    Åh så spännande, hoppas allt går bra! Räknar också dagen efter återföring som första ruvardagen, satte in på långfredagen. Jag har fått info om att jag ska äta ?gravidkost? från och med återföringen så har gjort begränsningar redan från start.
    Ja men då så, då ska jag vara extra uppmärksam med det! 
     

    Hoppas allt går bra för dig också!!

    Tar du lutinus tabletter? jag tar 3 om dagen sen ägggutplocket. till i lördags hade jag mkt biverkningar, ont i magen mestadels. igår blev det bättre nu känns bara lite spänt men inte ont. Brösten fortfarande ömma o spända. Det jag upplevt är att det blir svårare att stoppa upp lutinustabletterna, som att det känns trängre. ngn annan som upplever? är det normalt? tyder det på ngt speciellt? 
  • Mon 5 Apr 2021 13:33
    #9
    Buggan skrev 2021-04-05 12:01:03 följande:

    Ja men då så, då ska jag vara extra uppmärksam med det! 

     

    Hoppas allt går bra för dig också!!

    Tar du lutinus tabletter? jag tar 3 om dagen sen ägggutplocket. till i lördags hade jag mkt biverkningar, ont i magen mestadels. igår blev det bättre nu känns bara lite spänt men inte ont. Brösten fortfarande ömma o spända. Det jag upplevt är att det blir svårare att stoppa upp lutinustabletterna, som att det känns trängre. ngn annan som upplever? är det normalt? tyder det på ngt speciellt? 


    Tack, hoppas verkligen det! Jag tog också Lutinus första gången men det tre återföringarna efter det har varit ostimulerade i naturlig cykel. Hade också mycket biverkningar av Lutinus. Vid graviditet kan slemhinnorna bli torra vilket kanske gör det svårare att stoppa upp?
  • Mon 5 Apr 2021 16:24
    #10

    Hej, började med ivf i januari

    Mitt första försök vart kemisk gravidtet, fick plus på dag 8 som vart väldigt svagt blev aldrig starkare plus. Testdagen fick jag mens :/

    Mitt andra försök negativt

    Detta är mitt 3 försök fick en 5 dagara blastocyst 1 april, är väl ruvdag 4 nu?

    Gjorde ett graviditetstest på morgonen, vet att det är alldeles för tidigt men läste att vissa kan få plus. Men det visade inget.

    Får vänta några dagar till. Blir så nervös hellre att jag får veta tidigare att det inte blev till.

    Blev gravid 2019 men fick missfall tomt graviditet vart i "3 månaden" fick reda på att jag hade pco syndromet

    Året efter blev jag gravid igen men missfall några dagar efter plus. Känns väldigt jobbigt

    Man får väl inte ge upp kämpa o kämpa för att kunna hålla om den lillen ;)

Svar på tråden Ruvar 2021 - följas åt