• Mon 5 Apr 2021 00:52
    1554 visningar
    18 svar
    18
    1554

    Vad ska lillasyster heta?

    Vi velar vilket namn som är finast. Vilket av dessa tre namn hade ni valt till en lillasyster om storasyskonen heter Edwin & Elise? Skriv gärna varför ni tycker namnet ni röstat på :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillasyster heta?
  • Anonym (E)
    Tue 6 Apr 2021 17:25
    #1

    Ella så klart! De andra barnen börjar ju på E, varför ska då lillasyster uteslutas från den gemenskapen?

  • Tue 6 Apr 2021 18:18
    #2

    Det namn ni tycker är finast.

    Men om ni vill att det ska klinga med syskonens så säger jag Liv. Tycker det blir lite lätt tramsigt när alla börjar på samma bokstav, i alla fall när det är tre eller fler barn i en skara. 

    Och personligen tycker jag att Isabelle och Elise låter lite för lika. Liv bryter av och blir ett eget namn istället för en förlängning på syskonen. 

    Men alla namnen är fina och det blir bra hur det än blir

  • Anonym (U)
    Tue 6 Apr 2021 18:22
    #3

    Ella är fint men skulle ej ha valt det pga det blir för mycket E. Så något av de andra

  • Tue 6 Apr 2021 19:18
    #4

    Röstar för Liv. Helt opartiskt och så ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Leoni­e)
    Tue 6 Apr 2021 19:22
    #5

    Jag röstar på Leonie. Det är ett väldigt fint namn som jag tyvärr sabbade för en annan som frågade om namnförslag. Så även om det inte är ett av alternativen, så välj Leonie ändå, så har jag kanske gjort bot för att jag sabbade det för någon annan.

  • Anonym (-)
    Wed 7 Apr 2021 21:40
    #6

    Livia

  • Wed 7 Apr 2021 21:45
    #7
    Sajli skrev 2021-04-05 00:52:31 följande:

    Vi velar vilket namn som är finast. Vilket av dessa tre namn hade ni valt till en lillasyster om storasyskonen heter Edwin & Elise? Skriv gärna varför ni tycker namnet ni röstat på :)


    Jag tycker inte att någon av namnförslagen passar med syskonnamnen helt ärligt.

    Isabelle passar inte alls.
    Liv går an bäst av de tre men passar ändå inte riktigt.
    Ella låter som ett smeknamn till skillnad från syskonen som fick "riktiga" namn.
  • Anonym (-)
    Thu 8 Apr 2021 08:57
    #8
    trollhona skrev 2021-04-07 21:45:20 följande:

    Jag tycker inte att någon av namnförslagen passar med syskonnamnen helt ärligt.

    Isabelle passar inte alls.

    Liv går an bäst av de tre men passar ändå inte riktigt.

    Ella låter som ett smeknamn till skillnad från syskonen som fick "riktiga" namn.


    Anonym (-) skrev 2021-04-07 21:40:22 följande:

    Livia


  • Anonym (Försl­ag)
    Thu 8 Apr 2021 09:15
    #9
    trollhona skrev 2021-04-07 21:45:20 följande:

    Jag tycker inte att någon av namnförslagen passar med syskonnamnen helt ärligt.

    Isabelle passar inte alls.

    Liv går an bäst av de tre men passar ändå inte riktigt.

    Ella låter som ett smeknamn till skillnad från syskonen som fick "riktiga" namn.


    Ge gärna förslag till vad som passar. Varför är inte Isabelle ett riktigt namn?
  • Anonym (-)
    Thu 8 Apr 2021 09:34
    #10
    +1
    Anonym (Förslag) skrev 2021-04-08 09:15:04 följande:

    Ge gärna förslag till vad som passar. Varför är inte Isabelle ett riktigt namn?


    Hon skrev att Ella inte är ett riktigt namn. Vilket stämmer. Ella är ett smeknamn. Det är som att döpa någon till Wille, Robban, Kimpa, osv.

    Jag tycker att LIVIA passar bra med syskonen.
  • Anonym (Försl­ag)
    Thu 8 Apr 2021 15:16
    #11
    Anonym (-) skrev 2021-04-08 09:34:52 följande:

    Hon skrev att Ella inte är ett riktigt namn. Vilket stämmer. Ella är ett smeknamn. Det är som att döpa någon till Wille, Robban, Kimpa, osv.

    Jag tycker att LIVIA passar bra med syskonen.


    Okej, läste lite för snabbt men uppfattade inte varför Isabelle inte passar till syskonens namn? Livia var väldigt fint! Tycker du att det namnet passar ihop stilmässigt med syskonens namn i ts fråga?
  • Anonym (-)
    Thu 8 Apr 2021 18:17
    #12
    Anonym (Förslag) skrev 2021-04-08 15:16:45 följande:

    Okej, läste lite för snabbt men uppfattade inte varför Isabelle inte passar till syskonens namn? Livia var väldigt fint! Tycker du att det namnet passar ihop stilmässigt med syskonens namn i ts fråga?


    Jag tycker att Livia passar ihop med syskonen namn, så väl uttalsmässigt- som stilmässigt.

    Jag håller med om att Isabelle inte passar ihop med syskonens namn. De klingar helt enkelt inte bra ihop.
  • Thu 8 Apr 2021 22:10
    #13
    Anonym (Förslag) skrev 2021-04-08 09:15:04 följande:
    Ge gärna förslag till vad som passar. Varför är inte Isabelle ett riktigt namn?
    Isabelle är ett riktigt namn. Det är Ella jag anser inte är det, det är en smeknamnsvariant som jag inte är förtjust i. Det enda jag gillade med det förslaget är att det börjar på E, vilket matchar syskonens namn,

    Andra förslag:
    Elvira
    Erika
    Edith
    Esther
    Enya
    Emilia
  • Anonym (Försl­ag)
    Thu 8 Apr 2021 22:28
    #14
    trollhona skrev 2021-04-08 22:10:10 följande:

    Isabelle är ett riktigt namn. Det är Ella jag anser inte är det, det är en smeknamnsvariant som jag inte är förtjust i. Det enda jag gillade med det förslaget är att det börjar på E, vilket matchar syskonens namn,

    Andra förslag:

    Elvira

    Erika

    Edith

    Esther

    Enya

    Emilia


    Bra förslag! På vilket sätt passar inte Isabelle till syskonens namn? Är det för att syskonens namn är av äldre stil? Passar Livia bättre stilmässigt tycker du?
  • Anonym (-)
    Fri 9 Apr 2021 09:42
    #15
    +1
    Anonym (Förslag) skrev 2021-04-08 22:28:04 följande:

    Bra förslag! På vilket sätt passar inte Isabelle till syskonens namn? Är det för att syskonens namn är av äldre stil? Passar Livia bättre stilmässigt tycker du?


    Alltså om du tänker stilmässigt så kan du ta vad som, för Edwin och Elise passar inte heller ihop stilmässigt.

    Jag tänkte mer på var som passar ihop uttalsmässigt.
  • Sat 10 Apr 2021 06:05
    #16

    Isabelle tycker jag att är finast. Fast övriga två är fortfarande okej samt passar hyfsat bra till syskonens namn tycker jag.

  • Anonym (Fanny­)
    Thu 3 Jun 2021 11:16
    #17

    Av de namnen, så tycker jag liv. Ella låter som en förkortning, å tråkigt namn.

    Vilken bokstav namnen börjar på spelar absolut ingen roll, tycker jag.

  • Thu 3 Jun 2021 19:25
    #18

    Ella.

Svar på tråden Vad ska lillasyster heta?