• alltidplatå

    Svanktatuering efter 30

    Satt på middag för en tid sedan med lite vänner.

    Jag har en större tatuering i svanken, ingen tribal utan mer ett konstverk.

    Mina vänner kommenterade den och undrade om jag gjort den idag nu efter 30, och ja det hade jag gjort.

    Har aldrig ångrat den för den är en del av mig och jag tycker den är vacker.

    En väninna sa att hon inte skulle vilja ha det men hennes kille sa att han alla dagar i veckan kunde se henne med en sådan.

    Vi fikade i helgen och frågan kom upp igen, han vill, hon är emot pga. vad folk ska tycka och smärtan, men egentligen vill hon ha en för hon tycker det är fint.

    Tänkte detta är ju ett roligt forum med många instick av åsikter, vad tycker ni, ska vi coacha henne?

    Eller är alla emot, hon tänkte något liknande min och inte ngn tribal ala -90 talet.


    En klack kan aldrig vara för hög
  • Svar på tråden Svanktatuering efter 30
  • AMCG

    Generellt tycker jag människor lägger sig i andras liv och val i för stor utsträckning. En tatuering eller ej. Vad gör det om 100 år? Vill hon ha en svanktatuering så borde hon satsa på det och strunta i omgivningens eventuella åsikter. Den kommer inte synas speciellt ofta (enbart på badstranden om inte magtröjor á la 90-talet är tillbaka?) oavsett. Den går lätt att dölja om det är så att hon inte önskar visa upp den på morfars 90 års kalas eller andra tillställningar.

  • bananmilkshake

    Tvekar man om en tatuering pga vad folk ska tycka och smärta, då tycker jag kanske inte man är riktigt redo. Och att övertalas att göra en tatuering, även om man tycker det är fint, kanske inte är så bra.

  • Vild mamma
    Jag tycker alla gör som de vill.
    Att man inte vågar är inget som ska hindra henne, det är att bygga upp mod bara.

    Köper även att "vad ska folk tycka" - samhället tycker så mycket idag att man har den känslan lite i sig & bara måste få ur den ur hjärnan.

    Hoppas att din vän väljer det rätta för henne.
  • Um Hamza

    Placeringen går ju i trender, liksom motivet. När jag började tatuera mig fanns inget töntigare än ett kinatecken i nacken eller nån gammal tribal, oavsett placering. Jag gjorde flera i oldschool-stil i stället och tyckte det kändes äkta. Men även tribalen är en riktigt gammal klassiker i tatueringsvärlden, och kommer garanterat tillbaka. Nu är ju 90-talet hett igen, så varför skulle man inte kunna göra en tatuering i svanken. Eller annars med förresten. Hennes kille borde strunta i det tycker jag, det är ett ställe som går att täcka enkelt, perfekt.

Svar på tråden Svanktatuering efter 30