• Mon 5 Apr 2021 12:11
    1708 visningar
    13 svar
    13
    1708

    Gravid v 18 (17+1), ingen mage?

    Hej!

    Som rubriken lyder så är jag gravid i vecka 18, och jag känner mig så orolig

    för att jag har inte fått någon mage alls. Inte växt någonting, Bara världens miiiinsta bula om jag håller in magen allt jag kan :(

    Känner mig inte gravid heller. O inte börjat känna några fosterrörelser...

    Är det nån annan som också varit gravid i v.18 där iiingenting syns eller känns? Enligt appar o google ska ju ändå bebisen vara "rätt stor" om man jämför med magen liksom....

    Ska på ultraljudet den 21 April, känns såå långt dit, o är Så rädd att de ska hitta något fel eller att bebis inte lever längre:(

  • Svar på tråden Gravid v 18 (17+1), ingen mage?
  • Anonym (M)
    Mon 5 Apr 2021 12:31
    #1
    Stjärnan92 skrev 2021-04-05 12:11:56 följande:

    Hej!

    Som rubriken lyder så är jag gravid i vecka 18, och jag känner mig så orolig

    för att jag har inte fått någon mage alls. Inte växt någonting, Bara världens miiiinsta bula om jag håller in magen allt jag kan :(

    Känner mig inte gravid heller. O inte börjat känna några fosterrörelser...

    Är det nån annan som också varit gravid i v.18 där iiingenting syns eller känns? Enligt appar o google ska ju ändå bebisen vara "rätt stor" om man jämför med magen liksom....

    Ska på ultraljudet den 21 April, känns såå långt dit, o är Så rädd att de ska hitta något fel eller att bebis inte lever längre:(


    Det är supervanligt. När jag var i v 20 så sa en kollega till mig att man inte kunde tro på att jag var gravid för det syntes inget. (Tack för den ångesten liksom)

    Hade moderkakan fram så kände inte heller fosterrörelser förrän v 21-22 någon gång. Det finns mååånga liknande trådar här på familjeliv :) men hör av dig till din BM med din oro och se om du kan få komma och lyssna på hjärtljuden? Det fick jag göra ungefär vid den tiden du är nu.
  • Anonym (V 24)
    Mon 5 Apr 2021 12:35
    #2

    Jag började få mage i vecka 24. Om jag var naken och i rätt vinkel så kunde jag då ana en liiiten mage. I vecka 30 kunde andra ana en mage, men med ytterkläder på syntes det inte I vecka 35. Ge det tid. Det är ovanligt att få mage så tidigt. Jag hade moderkaka i bakvägg och kände första rörelsen i vecka 23.

  • Anonym (S)
    Mon 5 Apr 2021 14:24
    #3

    Första barnet för min del också, magen kom fram först i vecka 26. Innan dess som du, en liten kula om jag drog in den. Fram tills dess har jag haft mina vanliga jeans och kläder. Första rörelsen kom i vecka 20, sedan dröjde det innan jag kände något igen. Moderkaka i bakvägg så ingen stötdämpning från den.

  • Mon 5 Apr 2021 14:49
    #4

    Åh skönt att höra, slipper jag oroa mig så mycket!

  • Anonym (Vecka 39)
    Mon 5 Apr 2021 15:08
    #5

    Jag kände första rörelsen i v 20, gravid med första barnet och moderkakan i bakvägg. När jag berätta på jobbet i v 21 sa alla att det inte syntes på magen. Det var först runt v 25 jag tydligt kunde se på mig själv utan kläder. Så jag skulle inte vara orolig om jag var du!

  • Anonym (Först­a)
    Mon 5 Apr 2021 15:31
    #6

    Första graviditeten fick jag ingen mage alls såg bara ut att ha ätit lite mycket dagen innan hon föddes, kände henne i vecka 12 så va inte orolig( och mådde illa till vecka 25) Nu är jag i vecka 15 med nummer 2 och är lika stor nu som dagen hon föddes inte känt bäbisen mer än en gång idag så det är olika:)

  • Anonym (Ida)
    Mon 5 Apr 2021 15:53
    #7

    Jag går in i v18 på torsdag, och detta blir mitt tredje barn!

    Känner precis som du, har gått upp 1 kg och magen har inte växt på mig heller, känner inga graviditets symtom heller längre, illamåendet gick bort i v12 sen dess har symtomen försvunnit, så jag blir också lite orolig och har inte känt bebis ännu! Var på kub i v13 och såg bebis då, och blev lite lugnare, men är orolig igen! Min första graviditet hade jag redan en lagom kula i v 12 och gick upp 31kg och kände bebis i v 18 och med andra graviditeten hade jag en kula i v 14 och gick upp 16kg och kände bebis i v14 dock denna graviditet har jag moderkakan på framvägg och hade med dom andra två bakvägg! Har Rul 22 april så känner som du att det är långt dit, och rädd att det ska vara nåt fel på bebis!

  • Tue 6 Apr 2021 14:00
    #8

    Nej inte ska du oroa dig! Jag är gravid andra gången i v17, (16+1) och jag kan väl ana att magen börjar växa men det är ju också vanligt i andra graviditet om jag flförstått det rätt. Men i min första graviditet kunde jag nog dölja det bra fram till v22-23 och kände ingen rörelse förrän v 22. Jag kan dölja de bra nu också med rätt kläder.

    Oroa dig inte och framförallt, sitt inte och jämför med andra. De finns de som får mage långt innan och andra som inte alls har en betydande mage under hela graviditeten. Alla är olika skapta och ingen graviditet är det minsta lik någon annan. Men jag är också otroligt orolig över att något ska vara fel när jag får gå på RUL men det är nog bara en känsla man får komma till ro med att man kommer ha tills man fött och efter det börjar nästa oro för barnet utanför magen, men att du inte känner rörelser är ju beroende på hur barnet ligger i magen också. Ta vecka för vecka och sen är 21:a ska du se här!<3

  • Tue 6 Apr 2021 14:04
    #9

    Med andra barnet syntes INGET förrän efter vecka 30 typ. Såg gravid ut efter vecka 35 kanske. Sedan kom hon i 37+0. Fjärde barnet hann jag aldrig se gravid ut. Ingen mage alls. Kanske man kunde känna en aningens om jag låg helt platt på rygg. (Är smal, så det handlar inte om att en eventuell övervikt skulle dölja.) Så kom hon prematurt i 33+, jag hade gått upp något kg bara allt som allt... Men alltså, helt friska barn och inga konstigheter, så jag hade inte oroat mig.

  • Tue 6 Apr 2021 14:04
    #10

    Med andra barnet syntes INGET förrän efter vecka 30 typ. Såg gravid ut efter vecka 35 kanske. Sedan kom hon i 37+0. Fjärde barnet hann jag aldrig se gravid ut. Ingen mage alls. Kanske man kunde känna en aningens om jag låg helt platt på rygg. (Är smal, så det handlar inte om att en eventuell övervikt skulle dölja.) Så kom hon prematurt i 33+, jag hade gått upp något kg bara allt som allt... Men alltså, helt friska barn och inga konstigheter, så jag hade inte oroat mig.

  • Wed 7 Apr 2021 15:25
    #11

    Är i v 24 och har bara svullen mage på kvällen ????

  • Wed 21 Apr 2021 19:05
    #12

    Nu har jag som startade tråden äntligen fått gå på mitt rul! Och allting såg jättebra ut, o har känt den lilla puffa i 2 dagar, o idag fick vi veta att det förmodligen är en tjej!!! Så kul, var 100 på att de va en pojke haha

  • Anonym (Pregg­o)
    Wed 21 Apr 2021 19:32
    #13

    Grattis, vad roligt!! Jag ska på kub om 1 vecka, hoppas få se att allt är ok då!

Svar på tråden Gravid v 18 (17+1), ingen mage?