• Anonym (Kluro­)
    Mon 5 Apr 2021 12:14
    740 visningar
    73 svar
    73
    740

    Är FL representativt?

    Tror ni att Familjeliv är representativt för Sverige i stort när det kommer till frågor, åsikter osv?

    Resonerar gemene svensk som FLs medlemmar och representeras Sverige av medlemmarnas sammansättning?

    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Är FL representativt?
  • Anonym (NEJ)
    Mon 5 Apr 2021 13:05
    #1

    Absolut inte. Min uppfattning om familjeliv är att, om man inte redan är det, så blir man extremt narcissistisk här. Bara en åsikt är värd något och det är ens egen. Det är så oerhört många här som inte verkar ha någon empati alls. I verkligheten hade de knappast vågat säga som de så övertygande försöker bekräfta här att de minsann gör likadant i verkligheten. Varför har vi då inte samma hårda klimat i verkliga livet? Inte hade jag velat vara vän med en narcissist som bara vill hävda sin rätt hela tiden och bryr sig extremt lite om andra.

    Familjeliv= här ska man hävda sig till varje pris.

    Jag tycker egentligen inte om servern alls. Den är riktigt dålig, hänger sig ofta, klarar inte att skriva tecken utan att de blir frågeteckens, man kan inte trycka gilla knappen från mobilen. Dessutom tror jag att det är väldigt få, men samma som skriver i de flesta trådarna i känsliga rummet. De som hängt här ett tag blir härdade och snart skriver alla på ungefär samma sätt.

  • Anonym (E)
    Mon 5 Apr 2021 13:15
    #2

    Nej, det är så stor del troll att det är hopplöst att få ut vettiga åsikter för det mesta.

  • Jonnyn­ilsson
    Mon 5 Apr 2021 13:17
    #3
    +1

    Och överreperesenation av kvinnor skevar till det än mer.

  • Anonym (Skept­isk)
    Mon 5 Apr 2021 13:19
    #4

    Nej, de som hänger här motsvarar medelsvensson och neråt både socioekonomiskt och mentalt. Sedan har du ett litet skikt mentalt störda personer också förstås.

  • Mon 5 Apr 2021 13:19
    #5

    Nej verkligen inte. Här samlas dom mest extrema.

  • Anonym (Kluro­) Trådstartaren
    Mon 5 Apr 2021 14:01
    #6
    Anonym (NEJ) skrev 2021-04-05 13:05:29 följande:

    Absolut inte. Min uppfattning om familjeliv är att, om man inte redan är det, så blir man extremt narcissistisk här. Bara en åsikt är värd något och det är ens egen. Det är så oerhört många här som inte verkar ha någon empati alls. I verkligheten hade de knappast vågat säga som de så övertygande försöker bekräfta här att de minsann gör likadant i verkligheten. Varför har vi då inte samma hårda klimat i verkliga livet? Inte hade jag velat vara vän med en narcissist som bara vill hävda sin rätt hela tiden och bryr sig extremt lite om andra.

    Familjeliv= här ska man hävda sig till varje pris.

    Jag tycker egentligen inte om servern alls. Den är riktigt dålig, hänger sig ofta, klarar inte att skriva tecken utan att de blir frågeteckens, man kan inte trycka gilla knappen från mobilen. Dessutom tror jag att det är väldigt få, men samma som skriver i de flesta trådarna i känsliga rummet. De som hängt här ett tag blir härdade och snart skriver alla på ungefär samma sätt.


    Anonym (E) skrev 2021-04-05 13:15:32 följande:

    Nej, det är så stor del troll att det är hopplöst att få ut vettiga åsikter för det mesta.


    Jonnynilsson skrev 2021-04-05 13:17:45 följande:

    Och överreperesenation av kvinnor skevar till det än mer.


    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-04-05 13:19:48 följande:

    Nej, de som hänger här motsvarar medelsvensson och neråt både socioekonomiskt och mentalt. Sedan har du ett litet skikt mentalt störda personer också förstås.


    Egon den stora skrev 2021-04-05 13:19:53 följande:

    Nej verkligen inte. Här samlas dom mest extrema.



    Ni verkar rörande överens. Jag hoppas själv på samma sak, att det inte är representativt. Men vad är det då för folk som hänger här och varför? Trollen är ju givna, de trollar. Och de som faktiskt söker råd och tankar kring riktiga frågor kring föräldraskap osv. Men resten? De som bara sitter här och ... ja vad gör ni?



  • Anonym (Skept­isk)
    Mon 5 Apr 2021 14:28
    #7
    +2
    Anonym (Kluro) skrev 2021-04-05 14:01:00 följande:
    Anonym (E) skrev 2021-04-05 13:15:32 följande:

    Nej, det är så stor del troll att det är hopplöst att få ut vettiga åsikter för det mesta.


    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-04-05 13:19:48 följande:

    Nej, de som hänger här motsvarar medelsvensson och neråt både socioekonomiskt och mentalt. Sedan har du ett litet skikt mentalt störda personer också förstås.



    Ni verkar rörande överens. Jag hoppas själv på samma sak, att det inte är representativt. Men vad är det då för folk som hänger här och varför? Trollen är ju givna, de trollar. Och de som faktiskt söker råd och tankar kring riktiga frågor kring föräldraskap osv. Men resten? De som bara sitter här och ... ja vad gör ni?



    Själv hänger jag här ibland om jag har tråkigt :) Alltid kan man få råd om saker man inte ens visste att man behövde, eller hjälpa nån annan. Eller bara skratta lite åt token som finns här :)
  • Anonym (NEJ)
    Mon 5 Apr 2021 15:07
    #8
    Anonym (Kluro) skrev 2021-04-05 14:01:00 följande:

    Ni verkar rörande överens. Jag hoppas själv på samma sak, att det inte är representativt. Men vad är det då för folk som hänger här och varför? Trollen är ju givna, de trollar. Och de som faktiskt söker råd och tankar kring riktiga frågor kring föräldraskap osv. Men resten? De som bara sitter här och ... ja vad gör ni?


    Min gissning är att de flesta använder familjeliv som tidsfördriv. Som sociala media ungefär, men här är man anonym, och det är nog just det som gör klimatet så hårt. Jag ser mobbing på tex fb, men inte alls i den utsträckningen som här.

    Den som söker råd i en tråd är nog de som tror ty de ska kunna få råd här. Ungefär som att be om råd hos en vän fast här kan de vara mer öppen eftersom ingen kan döma den riktiga personen. Tyvärr blir nästan alltid responsen ett hårt klimat och direkt menat till Ts, som ofta blir ledsen och sårad och försvinner från tråden. Kvar står mobben och undrar snopet vart Ts tog vägen. Vilken jäkla sopa som bara försvann (dvs nått sin gräns för vad skit de kan ta)
  • Anonym (pooo)
    Mon 5 Apr 2021 15:07
    #9
    Anonym (Kluro) skrev 2021-04-05 12:14:28 följande:

    Tror ni att Familjeliv är representativt för Sverige i stort när det kommer till frågor, åsikter osv?

    Resonerar gemene svensk som FLs medlemmar och representeras Sverige av medlemmarnas sammansättning?

    Vad tror ni? 


    Nej varför skulle det vara det? För att få till det skulle de behövas folk jämt fördelade demografiskt, åldersmässigt, kön osv. 
  • Mon 5 Apr 2021 16:14
    #10
    +1

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Nej......


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
Svar på tråden Är FL representativt?