• Anonym (snik)
    Mon 5 Apr 2021 17:53
    202 visningar
    7 svar
    +1
    7
    202

    skicka kärleksbrev till käresta

    Jag tänkte överraska min älskling med brev tillsammans med present där jag förklarar hur jag känner för henne.

    Hon tror att jag inte tänker på henne då jag reser ofta och skriver till hennne ibland.

    Jag såg coca coola reklamen förr där det stod något i stil med "we keep distance but we are yet still close"

    Jag tänkte skriva typ "we are far away but yet in my mind we are close"

    I ett snyggt brev jag lyckats hitta utomlands som har extraordinär design.

    Har ni tips på hur jag kan förbättra? Är den bra nog?

    Vill påminna henne om att hon är den enda som betyder för mig

  • Svar på tråden skicka kärleksbrev till käresta
  • Anonym (snik) Trådstartaren
    Mon 5 Apr 2021 18:06
    #1

    Någon?

  • Anonym (Prism­a)
    Tue 6 Apr 2021 09:35
    #2

    Eftersom du ber om svar så, jag hade inte velat ha ett sånt brev. För mig låter det klyschigt och som att det kommer från nån töntig film eller nåt. Men det är ju jag det. Din tjej kanske gillar sånt. 

  • Anonym (snik) Trådstartaren
    Tue 6 Apr 2021 12:57
    #3
    Anonym (Prisma) skrev 2021-04-06 09:35:12 följande:

    Eftersom du ber om svar så, jag hade inte velat ha ett sånt brev. För mig låter det klyschigt och som att det kommer från nån töntig film eller nåt. Men det är ju jag det. Din tjej kanske gillar sånt. 


    Det är budskapet som är viktigast, inte vad det låter som. Speciellt när det har stort betydelse.
  • Tue 6 Apr 2021 13:47
    #4

    Skulle råda dig att skriva på svenska, det blir mycket starkare och mer genuint.

    Berätta om vad du gör med henne, vad hon gör med dig, att du vill vakna varje morgon med hennes värme, att hennes leende får ditt hjärtas fågel att lyfta...

  • Anonym (pppp)
    Tue 6 Apr 2021 16:12
    #5

    Jättegulligt med ett riktigt kärleksbrev. Jag hade alla gånger uppskatta det om min man var bortrest. 

    Men skippa citat. Skriva något från hjärtat istället. På svenska. Kanske något om hur ni träffades och att du ibland tänker tillbaka på det. Hur ni har det nu, hur du saknar henne och längtar hem. 

  • Anonym (E)
    Thu 8 Apr 2021 10:23
    #6

    Skriv inte på engelska, om det nu inte är så att hon faktiskt pratar engelska. Det låter otroligt tramsigt och som att du har tagit det rätt av från någon sida på internet med klyschiga citat.

  • Anonym (spöks­krivar­e)
    Thu 8 Apr 2021 11:03
    #7

    utifrån ditt inlägg skulle jag valt att skicka ett handskrivet litet brev på fint papper.


    Så skulle jag skriva (ungefär, utifrån ditt inlägg):


    "Min älskade!


    Jag reser alldeles för mycket och jag är dålig på att höra av mig ibland. Du kanske tror att jag inte tänker på dig när jag är borta men du finns alltid nära, i mina tankar.


    Vill säga det, bara så du vet.
    Du är den enda och du betyder allt för mig
    Jag älskar dig"


     


    Detta är det du egentligen säger i ditt inlägg.
    Du behöver inga lökiga citat från coca-colas reklam eller annat.


    Säg vad du vill ha sagt med dina egna ord.

    En absolut vinnare skulle vara om du har kvar någon gammal biobiljett, konsertbiljett eller liknande som du kan skicka med (som är ett gemensamt minne). i så fall skriver du några rader om detta och lägger till i ett ps.

Svar på tråden skicka kärleksbrev till käresta