• Tue 6 Apr 2021 13:48
    1075 visningar
    28 svar
    28
    1075

    S-flicknamn, vilket?

    Har fastnat lite för flicknamn på S, och gillar dessa. Vilket tycker ni är finast? Motivera gärna vad ni tycker om namnen också!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden S-flicknamn, vilket?
  • Anonym (Inget­)
    Tue 6 Apr 2021 13:49
    #1
    +3

    Alla låter som någon Instagramhora är det de du vill att ditt barn ska bli så kör på annars kanske något annat namn på s är att föredra

  • Anonym (S)
    Tue 6 Apr 2021 13:55
    #2
    +2

    Simone är för mig det enda ?normala? namnet i listan. Simone är fint. Får mig att le och tänka på Dårfinkar och dönickar.

    Salma är helt ok men det brukar vara Selma i Sverige (Selma är fint tycker jag).

  • Tue 6 Apr 2021 13:58
    #3

    Alla är gräsliga.

  • Tue 6 Apr 2021 14:09
    #4

    Simone är finast av dem.

    Jag föredrar :

    Signe

    Selma

    Saga

    Sara

    Stina

    Siri

    Sigrid

  • Anonym (Nja)
    Tue 6 Apr 2021 15:25
    #5

    Har ärligt talat svårt för samtliga du skrivit. Vår dotter i magen kommer sannolikt få heta Selma. Andra namn på S som vi var lite sugna på är:

    Signe

    Sally

    Stella

    Smilla

    Sigrid

    Svea

  • Anonym (What)
    Tue 6 Apr 2021 16:26
    #6

    Inget var direkt fint tyvärr, finns ju mer namn på S som är fina

    Saga

    Selma

    Stella

  • Anonym (Namnt­yckare­)
    Tue 6 Apr 2021 17:21
    #7
    +1

    Simone är det enda jag tycker är okej, de andra gillar jag inte alls. Salma får mig omedelbart att tänka på fiskolja och lax (BioSalma). Sasha ger mig tyvärr ganska plastiga associationer, lite porrskådis, om det inte är ett barn med ryskt påbrå - då är det helt okej. Hebreiska Salome klingar dåligt med svenskt efternamn (precis som Hailey och liknande väldigt osvenskklingande namn) och Sammie är för mycket ett smeknamn för pojkar för mig, för att funka riktigt bra som tilltalsnamn på en flicka.

  • Anonym (Skept­isk)
    Tue 6 Apr 2021 17:24
    #8

    Det enda bra var Simone, men det kan ju ingen uttala ordentligt. Se bara på Dårfinkar och dönickar ;) Nej, tänk om tänk rätt. Det finns så många andra namn. Sammie?? Sammie Davies JR tänker jag på då, går bort direkt. Salma får mig att tänka på lax och Salome är knappast ett bra namn, med tanke på den bibliska historien där hon gör en förförisk sexig dans med slöjor för sin egen pappa och som belöning kräver hon Johannes döparens huvud på ett fat.

  • Anonym (Skept­isk)
    Tue 6 Apr 2021 17:25
    #9

    Och Sasha är ett östeuropeiskt hårt namn som inte passar heller.

  • Anonym (Persi­mon)
    Tue 6 Apr 2021 18:51
    #10

    Gillar inte något av dom, men måste jag välja så säger jag Simone för det påminner mig om frukten persimon (sharon). 

Svar på tråden S-flicknamn, vilket?