• Anonym (Fråga­nde)
    Tue 6 Apr 2021 18:59
    2056 visningar
    40 svar
    40
    2056

    Hur vet man om en kille raggar?!

    Hej!

    Hur f*n vet man om en kille raggar eller inte? Går i en gruppaktivitet där jag började snacka med en kille(han som började snacka med mig) och han frågar om vi ska ses någon gång och träna tillsammans, det va flera där i samma ålder som mig och han frågade ingen annan. Vi har tränat på tumanhand nu några gånger och denna kille är så snygg, skulle inte banga 1 sekund på honom om man säger så... Om vi skippar det ytliga så är han jättetrevlig, vi har flera gemensamma intressen, verkar allmänt allmänbildad etc. Jag tror han är singel, finns ingen på hans sociala medier som visar något annat men alla lägger ju inte upp sånt där men han har aldrig nämnt något som ?vi? eller ?min tjej? etc etc när vi har snackat. När vi har gruppaktiviteter så står vi alltid bredvid varandra och snackar både innan under och efter passet. Jag vet som sagt inte om han bara vänskapligt vill ses och träna eller om han kanske raggar, hur f*n vet man? Vad skulle ni andra säga utifrån min text?

  • Svar på tråden Hur vet man om en kille raggar?!
  • Anonym (Solkl­art!)
    Tue 6 Apr 2021 20:13
    #1
    +3
    Anonym (Frågande) skrev 2021-04-06 18:59:03 följande:

    Hej!

    Hur f*n vet man om en kille raggar eller inte? Går i en gruppaktivitet där jag började snacka med en kille(han som började snacka med mig) och han frågar om vi ska ses någon gång och träna tillsammans, det va flera där i samma ålder som mig och han frågade ingen annan. Vi har tränat på tumanhand nu några gånger och denna kille är så snygg, skulle inte banga 1 sekund på honom om man säger så... Om vi skippar det ytliga så är han jättetrevlig, vi har flera gemensamma intressen, verkar allmänt allmänbildad etc. Jag tror han är singel, finns ingen på hans sociala medier som visar något annat men alla lägger ju inte upp sånt där men han har aldrig nämnt något som ?vi? eller ?min tjej? etc etc när vi har snackat. När vi har gruppaktiviteter så står vi alltid bredvid varandra och snackar både innan under och efter passet. Jag vet som sagt inte om han bara vänskapligt vill ses och träna eller om han kanske raggar, hur f*n vet man? Vad skulle ni andra säga utifrån min text?


    Eftersom han är man skulle jag säga att det är helt solklart att han är intresserad! Kvinnor kan mycket väl bli vänskapligt intresserade av en man och ta såna här initiativ utan att öht ha tänkt tanken att det kan ses som ragg, men är det en man som tar såna här initiativ är han i 100 fall av hundra intresserad! Det är iaf min erfarenhet :) Om han inte tar nästa steg snart får du väl hjälpa honom lite på traven ;)
  • Anonym (Fråga­nde) Trådstartaren
    Tue 6 Apr 2021 20:58
    #2

    Det är verkligen så att det kan betyda olika saker för män och kvinnor...

  • Anonym (Fråga­nde) Trådstartaren
    Tue 6 Apr 2021 23:21
    #3

    Hur ska jag då visa denna kille att det är okej att ta ?nästa steg? /själv ta första steget? Vill inte att det ska bli nått konstigt och att man ska ha misstolkat någon signal och så står man där med skägget i brevlådan och måste träffa personen efter en sån incident... va tror ni andra?

  • Anonym (Man)
    Tue 6 Apr 2021 23:30
    #4

    Är du själv singel?

  • Anonym (Det vet man inte, chansa­?)
    Tue 6 Apr 2021 23:44
    #5

    Det är inte alltid så lätt att veta... har vart med om att jag tyckt att en manlig kollega flirtat med mig, känt att han spanat in mig och verkligen var bombsäker på att han ville ha mig. Jag kände det jättestarkt.

    Jag blev intresserad av honom när vi "flirtade" (eller vad nu jag trodde att vi gjorde) och eftersom han inte agerade på det och jag blev mer och mer tänd så tänkte jag att då måste väl jag agera då.

    Så på en afterwork dansade jag framför honom (han satt, jag dansade men kände även då att han tittade jättemycket och var attraherad) så försökte jag kyssa honom men han höll liksom bort huvudet och sa "Du är jättesöt men du vet att jag är gift" eller något i den stilen. Så liksom hela min känsla att han ville ha mig var falsk. Gått och fantiserat i tre månader om hur tänd han var på mig eller så.

    Men hade jag inte försökt själv hade jag väl fantiserat åratal efter, kanske fortfarande fantiserat

  • Anonym (E)
    Wed 7 Apr 2021 00:09
    #6

    Så du är singel nu?

  • Anonym (Killa­r raggar bara om de aktivt stöter och handla­r)
    Wed 7 Apr 2021 02:43
    #7
    Anonym (Det vet man inte, chansa?) skrev 2021-04-06 23:44:31 följande:

    Det är inte alltid så lätt att veta... har vart med om att jag tyckt att en manlig kollega flirtat med mig, känt att han spanat in mig och verkligen var bombsäker på att han ville ha mig. Jag kände det jättestarkt.

    Jag blev intresserad av honom när vi "flirtade" (eller vad nu jag trodde att vi gjorde) och eftersom han inte agerade på det och jag blev mer och mer tänd så tänkte jag att då måste väl jag agera då.

    Så på en afterwork dansade jag framför honom (han satt, jag dansade men kände även då att han tittade jättemycket och var attraherad) så försökte jag kyssa honom men han höll liksom bort huvudet och sa "Du är jättesöt men du vet att jag är gift" eller något i den stilen. Så liksom hela min känsla att han ville ha mig var falsk. Gått och fantiserat i tre månader om hur tänd han var på mig eller så.

    Men hade jag inte försökt själv hade jag väl fantiserat åratal efter, kanske fortfarande fantiserat


    Har varit med om samma, men din känsla var nog äkta. Att en man är gift säger ju inget om att han inte trånat efter dig precis som du känt. Men han var inte villig att riskera sitt äktenskap eller förhållande för dessa känslor.

    Män och säkert kvinnor också kan vara väldigt oärliga där och spela hela spelet trots att de inte vill mer. Bekräftelse och stundens infall och lite krydda i livet.

    Du var cool som vågade utmana det. Han var med all säkerhet tänd på dig, tro inget annat.
  • Anonym (Killa­r raggar bara om de aktivt stöter och handla­r)
    Wed 7 Apr 2021 02:46
    #8
    +1
    Anonym (Det vet man inte, chansa?) skrev 2021-04-06 23:44:31 följande:

    Det är inte alltid så lätt att veta... har vart med om att jag tyckt att en manlig kollega flirtat med mig, känt att han spanat in mig och verkligen var bombsäker på att han ville ha mig. Jag kände det jättestarkt.

    Jag blev intresserad av honom när vi "flirtade" (eller vad nu jag trodde att vi gjorde) och eftersom han inte agerade på det och jag blev mer och mer tänd så tänkte jag att då måste väl jag agera då.

    Så på en afterwork dansade jag framför honom (han satt, jag dansade men kände även då att han tittade jättemycket och var attraherad) så försökte jag kyssa honom men han höll liksom bort huvudet och sa "Du är jättesöt men du vet att jag är gift" eller något i den stilen. Så liksom hela min känsla att han ville ha mig var falsk. Gått och fantiserat i tre månader om hur tänd han var på mig eller så.

    Men hade jag inte försökt själv hade jag väl fantiserat åratal efter, kanske fortfarande fantiserat


    Man kan väl säga att en intresserad man ALLTID uppvaktar, är min erfarenhet. En lite intresserad man eller en upptagen man gör inga handlingar som kan leda framåt. Handlingar är vad som skiljer. Snackar, tafsar och flirtar gör de flesta.
  • Anonym (Fråga­nde) Trådstartaren
    Wed 7 Apr 2021 09:41
    #9

    Vad menar du med handling?

  • Anonym (Rastv­akt)
    Wed 7 Apr 2021 10:46
    #10
    Anonym (Killar raggar bara om de aktivt stöter och handlar) skrev 2021-04-07 02:43:22 följande:
    Du var cool som vågade utmana det. Han var med all säkerhet tänd på dig, tro inget annat.
    Tror du att dom flesta tycker att personer som vågar, är coola?
    Är det mest vanligt att man tar fel på intresse, eller att man har rätt?
Svar på tråden Hur vet man om en kille raggar?!