• Tue 6 Apr 2021 19:38
    859 visningar
    15 svar
    15
    859

    Orkar inte med alla lyckliga barnbilder på FB längre

    Jag vet inte vad jag ska göra längre. Efter 6 missfall och två utredningar utan resultat har jag helt gett upp hoppet om att bli mamma. Jag orkar inte mer. Alla i min närhet har eller väntar barn. Har ingen jag kan vända mig till. Är så trött på att se alla lyckliga bebisar och gravid magar på Facebook. Snart orkar jag inte mer. Jag vet inte vem jag ska prata med längre. Jag ger upp snart både kroppsligt och mentalt. Orkar inte gå å hoppas för att sedan få ännu ett missfall... Klarar inte detta längre. Jag känner mig så okvinnlig. Jag lyckas inte med det som jag är "skapad för" usch jag är så ledsen ..

  • Svar på tråden Orkar inte med alla lyckliga barnbilder på FB längre
  • Tue 6 Apr 2021 19:52
    #1

    Du kan pausa de personerna 30 dagar. Då slipper du se deras babylycka så fort du går online.

  • Tue 6 Apr 2021 19:59
    #2
    Mortiscia80 skrev 2021-04-06 19:52:15 följande:

    Du kan pausa de personerna 30 dagar. Då slipper du se deras babylycka så fort du går online.


    Gjort de. Men svårt att pausa hela FB vän listan :( kanske lika bra att ta bort FB
  • Berguv­en
    Tue 6 Apr 2021 20:02
    #3

    Jag skulle ta en paus från sociala medier om jag var du. Jag gjorde det och det är verkligen en befrielse att känna att man inte behöver veta så himla mycket om andras liv hela tiden. Det blev per automatik att man alltid gick in på Facebook eller Instagram och hela tiden blev matad av en bild av att alla i min närhet lever perfekta liv.

    När jag insåg att sociala medier inte gav mig så mycket positivt i livet så valde jag att helt enkelt sluta med det. Rekommenderar det starkt.

  • Wed 7 Apr 2021 02:45
    #4
    -1
    Humlan88 skrev 2021-04-06 19:38:31 följande:

    Jag vet inte vad jag ska göra längre. Efter 6 missfall och två utredningar utan resultat har jag helt gett upp hoppet om att bli mamma. Jag orkar inte mer. Alla i min närhet har eller väntar barn. Har ingen jag kan vända mig till. Är så trött på att se alla lyckliga bebisar och gravid magar på Facebook. Snart orkar jag inte mer. Jag vet inte vem jag ska prata med längre. Jag ger upp snart både kroppsligt och mentalt. Orkar inte gå å hoppas för att sedan få ännu ett missfall... Klarar inte detta längre. Jag känner mig så okvinnlig. Jag lyckas inte med det som jag är "skapad för" usch jag är så ledsen ..


    Tycker du ska se de som nått possetivt istället. Bättre de än att få ett barn som inte är friskt.. åh kan ju vara just din kropps längtan efter barn som gör de med. Inte bra med stress/oro. Din dag kommer vännen
  • Ariell­an
    Wed 7 Apr 2021 13:00
    #5

    Har du sökt hjälp för dina missfall?

  • Wed 7 Apr 2021 17:07
    #6

    Jag förstår dig så väl! Det är FRUKTANSVÄRT!

    Jag skulle också rekommendera att av följa dessa personer eller helt sluta med sociala medier.

    Jag gissar att du är född - 88, så du har många år på dig att lyckas.

    Jag har gjort misslyckade ivf-behandlingar och har nu fått min dom: donation eller permanent barnlös. Detta är min sämsta reella livsföreställning. Jag är också helt gränslöst förkrossad!

  • Thu 8 Apr 2021 19:59
    #7

    Hej på er. Tipsar om att läsa detta, väldigt intressant tyckte jag. www.google.com/amp/s/chicandfair.wordpress.com/2017/12/07/fordomar-och-lardomar-kring-fertilitet/amp/

    Kram och lycka till

  • Fri 9 Apr 2021 18:57
    #8
    Ariellan skrev 2021-04-07 13:00:05 följande:

    Har du sökt hjälp för dina missfall?


    Ja 2 gånger utan resultat
  • Fri 9 Apr 2021 18:57
    #9
    Ariellan skrev 2021-04-07 13:00:05 följande:

    Har du sökt hjälp för dina missfall?


    Ja 2 gånger utan resultat
  • Sat 10 Apr 2021 10:45
    #10

    Låter så jäkla hemskt att behöva gå igenom det 6 gånger. :(

    Gissar på att ni lyckas bli gravida naturligt och att det sedan slutat i missfall? Har ni fått prova blodförtunnande som fragmin eller trombyl, kortison för immunförsvaret? Har ni sökt annan hjälp än att fått göra missfallsutredning som intr visar något? Ellrr har dem kollat allt dem kan? Kromosomanalys kollat blodet osv?

  • Sat 10 Apr 2021 12:45
    #11

    Kollat typ allt som går att kolla

  • Sat 10 Apr 2021 18:36
    #12
    Humlan88 skrev 2021-04-10 12:45:21 följande:

    Kollat typ allt som går att kolla


    Men har ni provat ta kortison och fragmin direkt när du blir gravid? Antingen är de ren otur eller så kanske de ändå är något. Har dem kollat inuti livmodern med kamera dvs hysteroskopi? Känns som ni isf är bra patienter för pgta för då skulle ni förmodligen få många blastocyster som dem kan testa.
  • Sat 10 Apr 2021 19:23
    #13

    www.vulverine.se/blogg/koffein-kaffe/

    Intressant artikel...

    Jag fick missfall I dag och får nu för mig att det beror på att jag drack starkt kaffe I dag (brukar aldrig dricka kaffe annars...)

    Så ledsen och arg på mig själv då jag inte hade en aning om hur koffein kan påverka...

  • Sun 11 Apr 2021 12:33
    #14
    urba skrev 2021-04-10 19:23:04 följande:

    www.vulverine.se/blogg/koffein-kaffe/

    Intressant artikel...

    Jag fick missfall I dag och får nu för mig att det beror på att jag drack starkt kaffe I dag (brukar aldrig dricka kaffe annars...)

    Så ledsen och arg på mig själv då jag inte hade en aning om hur koffein kan påverka...


    Var snäll mot dig själv! Graviditeter händer även under de mest vidriga omständigheter, som absolut är extremt stressfyllda (eller traumatiska på annat sätt). Ta hand om dig! 
  • Sun 11 Apr 2021 16:49
    #15
    Lacrimosa skrev 2021-04-11 12:33:46 följande:

    Var snäll mot dig själv! Graviditeter händer även under de mest vidriga omständigheter, som absolut är extremt stressfyllda (eller traumatiska på annat sätt). Ta hand om dig! 


    Tack för pepp! Ja jag ska inte skuldbelägga mig själv även om jag tror att detta kan ha påverkat. När man närmar sig 40 så inser man hur mkt svårare det är att bli gravid och man måste nu ta hänsyn till detaljer man inte behövt tidigare.
Svar på tråden Orkar inte med alla lyckliga barnbilder på FB längre