• Tue 6 Apr 2021 20:03
    6032 visningar
    156 svar
    -5 +2
    156
    6032

    Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män

    Nån som kan förklara fenomenet?

    Feminister hatar ju vita män, de beskyller vita män för att vara rasister, nazister, kränkta, misogyna, kolonialister, immuna mot hat etc. Varför går man då och blir tillsammans eller gifter sig med en vit man? Minst sagt märkligt. Hela feminismen världen över ska ständigt demonisera vita män, att då gå och bli tsm eller gifta sig med sin förtryckare....ja jag har inga ord.

    Feminister kan ju gifta sig med icke-vita män istället, de som är så mycket bättre än vita män.
  • Svar på tråden Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män
  • Tue 6 Apr 2021 20:08
    #1
    +7

    "Fenomenet" förklaras enklast med att du generaliserar och har allmänt jättefel. Finns inget mer att säga.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Tue 6 Apr 2021 20:09
    #2
    Themis skrev 2021-04-06 20:08:07 följande:

    "Fenomenet" förklaras enklast med att du generaliserar och har allmänt jättefel. Finns inget mer att säga.


    Jasså? Då får du hemskt visa mig var feminister kritiserar icke-vita män, för de säger ju att kritik och generaliseringar om icke-vita män är rasism.
  • Tue 6 Apr 2021 20:11
    #3
    +1

    Därför att biologi, attraktion och känslor slår slagord  och grupptillhörighet alla dar i veckan. Snacka skit i stora högstämda ord går alltid, likaså att vilja vara en i gänget och utmärka sig där. Men de flesta heterosexuella vill ha en egen partner av motsatt kön, det går före.
    Sak samma med män som pratar skit om kvinnor, eller incels, de vill inget hellre än att ha en egen kvinna.

    Men många av de mest högljudda feministerna är lebbor och de är duktiga på att ta plats och dominera. Debatten blir därefter. 

  • Tue 6 Apr 2021 20:50
    #4

    Ja du, om frågan är allvarligt menad så har du lite grann att fundera över. Frågan är om man ska behöva ge ledtrådar eller om du kan komma på svaret själv.

  • Tue 6 Apr 2021 20:57
    #5
    Överste Senap skrev 2021-04-06 20:50:34 följande:

    Ja du, om frågan är allvarligt menad så har du lite grann att fundera över. Frågan är om man ska behöva ge ledtrådar eller om du kan komma på svaret själv.


    ja, den allvarligt menat.

    ja, jag fattar att man kan bli kär i en vit man och känna sig attaherad. däremot kan man ju bli det av icke-vita män också, att välja att bli tillsammans med vita män när de är förtryckarna enligt feminister är ju helt åt skogen.
  • Tue 6 Apr 2021 21:02
    #6
    +2

    Varför skulle jag inte vilja vara gift med en man bara för att jag anser att han ska ha samma rättigheter och skyldigheter som jag här i världen?

    Märkligt resonemang.

    Du behöver läsa på om feminism. Det är ganska enkelt. Ett googleklick bort.

    Sen finns det radikalfeministen där vissa avskyr män. Och de har med all säkerhet valt bort män ur sina liv. Men du kan vara lugn, deras mansförakt utgör ingen fysisk fara för dig. Du kan sova gott om natten. Du kan fortfarande röra sig ute oavsett hur mörkt det är. Du behöver inte ringa dina föräldrar eller en vän när du är på väg hem. Ingen nyckelknippa i handen. För ingen argsint feminist kommer skrämma eller våldföra sig på dig.

  • Tue 6 Apr 2021 21:11
    #7
    amkasss skrev 2021-04-06 20:57:58 följande:

    ja, den allvarligt menat.

    ja, jag fattar att man kan bli kär i en vit man och känna sig attaherad. däremot kan man ju bli det av icke-vita män också, att välja att bli tillsammans med vita män när de är förtryckarna enligt feminister är ju helt åt skogen.


    Beklagar att frågan är allvarligt menad. Det är inte så lite missuppfattningar som ligger bakom i så fall.
  • Tue 6 Apr 2021 21:13
    #8
    Mimosa86 skrev 2021-04-06 21:02:27 följande:
    Varför skulle jag inte vilja vara gift med en man bara för att jag anser att han ska ha samma rättigheter och skyldigheter som jag här i världen?

    Märkligt resonemang.

    Du behöver läsa på om feminism. Det är ganska enkelt. Ett googleklick bort.

    Sen finns det radikalfeministen där vissa avskyr män. Och de har med all säkerhet valt bort män ur sina liv. Men du kan vara lugn, deras mansförakt utgör ingen fysisk fara för dig. Du kan sova gott om natten. Du kan fortfarande röra sig ute oavsett hur mörkt det är. Du behöver inte ringa dina föräldrar eller en vän när du är på väg hem. Ingen nyckelknippa i handen. För ingen argsint feminist kommer skrämma eller våldföra sig på dig.
    Nja, psykiskt sjuka människor finns av bägge kön. Som hon som försökte mörda Andy Warhol.
  • Tue 6 Apr 2021 21:16
    #9
    Mimosa86 skrev 2021-04-06 21:02:27 följande:

    Varför skulle jag inte vilja vara gift med en man bara för att jag anser att han ska ha samma rättigheter och skyldigheter som jag här i världen?

    Märkligt resonemang.

    Du behöver läsa på om feminism. Det är ganska enkelt. Ett googleklick bort.

    Sen finns det radikalfeministen där vissa avskyr män. Och de har med all säkerhet valt bort män ur sina liv. Men du kan vara lugn, deras mansförakt utgör ingen fysisk fara för dig. Du kan sova gott om natten. Du kan fortfarande röra sig ute oavsett hur mörkt det är. Du behöver inte ringa dina föräldrar eller en vän när du är på väg hem. Ingen nyckelknippa i handen. För ingen argsint feminist kommer skrämma eller våldföra sig på dig.


    hela dagens feminism avskyr vita män, de har inget emot icke-vita män för då är det rasism ju, så ja feminism världen över är endast emot den vita mannen.

    jag är inte rädd för feminister, jag är bara fundersam till varför de öht blir tillsammans med förtryckarna, dvs vita män.
  • Magica­l
    Tue 6 Apr 2021 21:51
    #10
    amkasss skrev 2021-04-06 20:03:20 följande:
    Nån som kan förklara fenomenet?

    Feminister hatar ju vita män, de beskyller vita män för att vara rasister, nazister, kränkta, misogyna, kolonialister, immuna mot hat etc. Varför går man då och blir tillsammans eller gifter sig med en vit man? Minst sagt märkligt. Hela feminismen världen över ska ständigt demonisera vita män, att då gå och bli tsm eller gifta sig med sin förtryckare....ja jag har inga ord.

    Feminister kan ju gifta sig med icke-vita män istället, de som är så mycket bättre än vita män.
    haha, dagens garv. Du kan inte vara så här korkad, det är inte möjligt att ha fått allt om bakfoten på det här viset. 
Svar på tråden Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män