• Anonym (Ledse­n dotter­)
    Wed 7 Apr 2021 16:56
    2035 visningar
    49 svar
    49
    2035

    Min mamma sa att hon inte känner det där bandet mellan oss som mor och dotter brukar känna, betyder det att hon inte älskar mig?

    Ja, som rubriken lyder, mamma sa till mig att hon inte känner något band mellan oss.. Jag är 28 år och har precis fött mitt första barn och det har uppstått konflikter då jag plötsligt insett hur hon behandlat mig under min barndom, dvs kärlekslöst och oengagerat. I samband med vår senaste konflikt när jag pressade henne på varför hon betett sig så och varför hon beter sig kallt även i vuxen ålder, så kläckte hon ur sig det.. Jag är mycket ledsen och vet inte hur jag ska hantera detta.. :(

    Någon som kan hjälpa mig att tänka klart?

  • Svar på tråden Min mamma sa att hon inte känner det där bandet mellan oss som mor och dotter brukar känna, betyder det att hon inte älskar mig?
  • Anonym (E)
    Wed 7 Apr 2021 17:01
    #1

    Det behöver inte utesluta kärlek men brist på anknytning med t.ex obehandlad förlossningdepression kan förstöra mycket :/ Eller så är hon helt enkelt inte en kärleksfull person ens i grunden. Svårt för oss att veta. Trist för dig :(

  • Anonym (ddd)
    Wed 7 Apr 2021 17:04
    #2
    Anonym (Ledsen dotter) skrev 2021-04-07 16:56:32 följande:

    Ja, som rubriken lyder, mamma sa till mig att hon inte känner något band mellan oss.. Jag är 28 år och har precis fött mitt första barn och det har uppstått konflikter då jag plötsligt insett hur hon behandlat mig under min barndom, dvs kärlekslöst och oengagerat. I samband med vår senaste konflikt när jag pressade henne på varför hon betett sig så och varför hon beter sig kallt även i vuxen ålder, så kläckte hon ur sig det.. Jag är mycket ledsen och vet inte hur jag ska hantera detta.. :(

    Någon som kan hjälpa mig att tänka klart?


    Fokusera på ditt band med ditt barn istället Hjärta, det är det bästa du kan göra. 
  • Gameof­throne­s
    Wed 7 Apr 2021 17:14
    #3

    Oj, vad ledsamt med ditt inlägg.

    Blev din mamma oplanerad gravid och kanske va tvungen bilda familj för sina föräldrar skull och giftermål? Tänkte på hur det har varit igenom tiderna så har det inte varit lätt alla ggr.

    Hur har du det med ditt barn? Ärligt usch.

    Fick höra ifrån min familj ammar du inte knyter du inga band alls med dina barn. Jag va hemma med mina tre ca 6 - 8månader. Gamla dem fick bröstet och ersättning.

    Då va jag tvungen och jobba.

    Men vet du va min familj har fel. Man knyter band med sina barn iaf. Men kan det vara förlossningsdeprenession?

  • Gameof­throne­s
    Wed 7 Apr 2021 17:15
    #4

    Sorry för felstavningar skriver ifrån mobilen.

  • Anonym (Ledse­n dotter­) Trådstartaren
    Wed 7 Apr 2021 17:24
    #5
    Gameofthrones skrev 2021-04-07 17:14:34 följande:

    Oj, vad ledsamt med ditt inlägg.

    Blev din mamma oplanerad gravid och kanske va tvungen bilda familj för sina föräldrar skull och giftermål? Tänkte på hur det har varit igenom tiderna så har det inte varit lätt alla ggr.

    Hur har du det med ditt barn? Ärligt usch.

    Fick höra ifrån min familj ammar du inte knyter du inga band alls med dina barn. Jag va hemma med mina tre ca 6 - 8månader. Gamla dem fick bröstet och ersättning.

    Då va jag tvungen och jobba.

    Men vet du va min familj har fel. Man knyter band med sina barn iaf. Men kan det vara förlossningsdeprenession?


    Ja, jag var oplanerad, hon upptäckte att hon var gravid i fjärde månaden medan hon fortfarande ammade mitt syskon. Det är bara ett år mellan oss. Det var för sent för abort har hon sagt, annars hade hon gjort det.

    Vad gäller min kärlek till mitt barn så är den villkorslös, jag älskar honom över allt annat. Det var när jag var gravid som jag började fundera över relationen med min mamma.

    Vet inte alls hur jag ska kunna umgås med henne nu..
  • Anonym (ddd)
    Wed 7 Apr 2021 17:26
    #6
    Anonym (Ledsen dotter) skrev 2021-04-07 17:24:24 följande:
    Ja, jag var oplanerad, hon upptäckte att hon var gravid i fjärde månaden medan hon fortfarande ammade mitt syskon. Det är bara ett år mellan oss. Det var för sent för abort har hon sagt, annars hade hon gjort det.

    Vad gäller min kärlek till mitt barn så är den villkorslös, jag älskar honom över allt annat. Det var när jag var gravid som jag började fundera över relationen med min mamma.

    Vet inte alls hur jag ska kunna umgås med henne nu..
    Ta en paus, är mitt råd. Ta en sak i taget, fundera i lugn och ro på hur det ska vara framöver. 
  • Wed 7 Apr 2021 17:50
    #7
    Anonym (Ledsen dotter) skrev 2021-04-07 16:56:32 följande:
    då jag plötsligt insett hur hon behandlat mig under min barndom, dvs kärlekslöst och oengagerat. I samband med vår senaste konflikt när jag pressade henne på varför hon betett sig så och varför hon beter sig kallt även i vuxen ålder, så kläckte hon ur sig det.
    Hon kan vara en person som inte kan älska så där på riktigt. Det finns sådana människor.

    Hon kan också ha psykiska problem som aldrig blivit utredda. Kanske hon älskar ditt syskon men gick helt i baklås när du föddes.

    Just nu behöver du lägga din tid och energi på ditt barn. Låt inte din mamma stjäla av den tiden och energin! Ta hellre en paus från din mamma, tills du känner att du kan hantera hennes känslokyla. Kanske du bestämmer dig för att ändå ha kvar henne i ditt liv, för barnets skull? Eller så kanske du väljer bort henne, också för barnets skull ...
  • Wed 7 Apr 2021 17:59
    #8

    Ge tusan i att pressa henne. Kärlek kommer inte av tjat. Tyvärr i det här fallet...

  • Anonym (Ledse­n dotter­) Trådstartaren
    Wed 7 Apr 2021 18:04
    #9
    lövet2 skrev 2021-04-07 17:50:15 följande:

    Hon kan vara en person som inte kan älska så där på riktigt. Det finns sådana människor.

    Hon kan också ha psykiska problem som aldrig blivit utredda. Kanske hon älskar ditt syskon men gick helt i baklås när du föddes.

    Just nu behöver du lägga din tid och energi på ditt barn. Låt inte din mamma stjäla av den tiden och energin! Ta hellre en paus från din mamma, tills du känner att du kan hantera hennes känslokyla. Kanske du bestämmer dig för att ändå ha kvar henne i ditt liv, för barnets skull? Eller så kanske du väljer bort henne, också för barnets skull ...


    Tack, ja, det ska jag göra..
  • Anonym (Far)
    Wed 7 Apr 2021 18:04
    #10
    +1
    Anonym (Ledsen dotter) skrev 2021-04-07 16:56:32 följande:

    Ja, som rubriken lyder, mamma sa till mig att hon inte känner något band mellan oss.. Jag är 28 år och har precis fött mitt första barn och det har uppstått konflikter då jag plötsligt insett hur hon behandlat mig under min barndom, dvs kärlekslöst och oengagerat. I samband med vår senaste konflikt när jag pressade henne på varför hon betett sig så och varför hon beter sig kallt även i vuxen ålder, så kläckte hon ur sig det.. Jag är mycket ledsen och vet inte hur jag ska hantera detta.. :(

    Någon som kan hjälpa mig att tänka klart?


    Jag hade också känslomässigt usla föräldrar.

    Det bästa man kan göra är att se framåt. Vara tacksam för de bra saker ens föräldrar gjorde för än och sedan se till att bli den grymma föräldeg man aldrig fick själv.

    Vi är vuxna nu. Vi ska klara oss utan föräldrars kärlek. Låt därför inte din mamma såra dig. Gå vidare och inse att hon har stora begränsningar. Läggingen energi på att försöka uppfostra henne heller. Fokusera på att bli den bästa mamman du kan vara .
Svar på tråden Min mamma sa att hon inte känner det där bandet mellan oss som mor och dotter brukar känna, betyder det att hon inte älskar mig?