• Elinlgustavsson

    Missfall, pco, ägglossning

    Lite bakgrund: Jag och min sambo planerade att bli gravida denna vår. I september slutade jag med p-piller och vi har sedan dess kört ?finska rycket?. I februari blev jag gravid efter att vi hade haft ETT fullbordat oskyddat samlag. Det kom som en chock men vi blev överlyckliga! Den 3 mars blev det missfall och det kändes som att hela vår värld rasade. Pga att jag har en väldigt oregelbunden menscykel (mellan 41-60 dagar) så ville jag i samband med kontrollen efter missfallet kolla upp att det inte var något galet med mina äggstockar eftersom att jag misstänkte pco. Till vår stora besvikelse var mina äggstockar proppfulla med omogna små äggblåsor och nu vill läkaren ha in mig för återbesök den 30/4 och börja medicinera för att få igång min ägglossning. Men nu till min fråga - jag testar med clearblue äl-tester och fick igår och idag (35 dagar efter missfallet) en glad gubbe!! Och jag känner en molande smärta precis som jag brukar göra vid ägglossning. Jag har läst att det kan ge ?falska? utslag vid pco så jag vågar inte riktigt tro på det. Men KAN det vara ägglossning? Borde inte gynekologen ha sett på ultraljudet att det var på g i förrgår isåfall? Eller går det inte att se när man har pco pga alla äggblåsor?

  • Svar på tråden Missfall, pco, ägglossning
  • Anonym (L)

    Det kan vara ägglossning. Det kan vara svårt att se om det är väldigt många äggblåsor och de inte kollar så noga.

    Angående falska positiva test så är jag en av de som får positiva test nästan hela tiden men för många funkar testen alldeles utmärkt.

Svar på tråden Missfall, pco, ägglossning