• Anonym (Kaffedraken)

    Känns orgasm mindre om man är väldigt våt?

    Hej!

    Jag har den senaste tiden blivit väldigt våt när jag har sex och även fått svagare orgasmer.

    Är det vanligt att man får svagare orgasmer när man är väldigt våt?

    / Sandra

  • Svar på tråden Känns orgasm mindre om man är väldigt våt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej våtheten har inget med sammandragningarna att göra.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-08 16:37:32 följande:

    Nej våtheten har inget med sammandragningarna att göra.


    Okej då vet jag.

    Jag fick barn för 2 månader sen så får hoppas att det beror på det och att det blir bättre.
  • Anonym (Kaffedraken)
    sandra29 skrev 2021-04-08 17:39:48 följande:

    Okej då vet jag.

    Jag fick barn för 2 månader sen så får hoppas att det beror på det och att det blir bättre.


    Det ca 9 månader innan kroppen räknas som återställd efter en förlossning. Tänk på att hela kroppen förändras och givetvis därmed påverkas orgasmer av det. Din livmoder har nyss varit uttöjd av ett barn och varit med om en förlossning. Även dina magmuskler påverkar en orgasm och just nu är din mage uttänjd och otränad. Din mage och livmoder är just nu slapp och hängig och därför känns orgasmen mindre. Därför är det viktigt att knipöva så du får tillbaka spänsten i underlivet
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Matilda) skrev 2021-04-08 17:47:13 följande:

    Det ca 9 månader innan kroppen räknas som återställd efter en förlossning. Tänk på att hela kroppen förändras och givetvis därmed påverkas orgasmer av det. Din livmoder har nyss varit uttöjd av ett barn och varit med om en förlossning. Även dina magmuskler påverkar en orgasm och just nu är din mage uttänjd och otränad. Din mage och livmoder är just nu slapp och hängig och därför känns orgasmen mindre. Därför är det viktigt att knipöva så du får tillbaka spänsten i underlivet


    Tack för ett bra svar.

    Jag hade ett planerat kejsarsnitt men det kanske inte spelar någon roll?
  • Anonym (Kaffedraken)
    sandra29 skrev 2021-04-08 17:39:48 följande:
    Okej då vet jag.

    Jag fick barn för 2 månader sen så får hoppas att det beror på det och att det blir bättre.
    Självklart kan det bero på det, muskulaturen tänjs ut osv så det kan säkert gå tillbaka senare.
Svar på tråden Känns orgasm mindre om man är väldigt våt?