• jag2000

    SKA EU BESTÄMMA SVENSKA LÖNER?

    Under 2021 kommer EU-kommissionen att komma med förslag om minimilöner inom EU. Byggnads ordförande Johan Lindholm manar Stefan Löfven att motarbeta detta förslag. Lindholm menar att om detta förslag går igenom är risken stor att det blir EU som på sikt bestämmer svenska löner, kollektivavtal och arbetsmarknadsregler.



  • Svar på tråden SKA EU BESTÄMMA SVENSKA LÖNER?
  • gabi1969

    Orkar inte bry mig längre om EU, jag röstade nej. Det blev t.o.m. värre än jag trodde när vi gick med. Lönedumpning försämrade villkor radera ut gränser och varje lands självbestämmande

  • HSOF
    jag2000 skrev 2021-04-10 09:08:57 följande:

    Under 2021 kommer EU-kommissionen att komma med förslag om minimilöner inom EU. Byggnads ordförande Johan Lindholm manar Stefan Löfven att motarbeta detta förslag. Lindholm menar att om detta förslag går igenom är risken stor att det blir EU som på sikt bestämmer svenska löner, kollektivavtal och arbetsmarknadsregler.


    Målet
    jag2000 skrev 2021-04-10 09:08:57 följande:

    Under 2021 kommer EU-kommissionen att komma med förslag om minimilöner inom EU. Byggnads ordförande Johan Lindholm manar Stefan Löfven att motarbeta detta förslag. Lindholm menar att om detta förslag går igenom är risken stor att det blir EU som på sikt bestämmer svenska löner, kollektivavtal och arbetsmarknadsregler.


    Målet är att EU ska bestämma allt och vi är snart där. Svensks politiker vågar inte gå mot sina federalistiska kompisar i Bryssel även om de egentligen ogillar det. Bara se på pinsamma KD och Moderaterna i omröstningen om den stora bidragsfonden till EUs misskötta ekonomier som de glatt släppte igenom även om det hette att de var emot den.. Men man kan inte stöta sig med kompisarna i Bryssel, då ryker karriären efter politiken.
  • Överste Senap
    Flash Gordon skrev 2021-04-25 13:56:50 följande:

    Spännande.

    De som hårdast kräver (med hot om "böter" och uteslutning) att EU ska bestämma över hur mycket invandring ett EU-land ska tvingas acceptera skriker som stuckna grisar när EU vill skapa regler för minimilöner inom unionen.

    sverigesradio.se/artikel/kravet-fran-elva-lander-eu-bor-inte-lagga-sig-i


    Du kanske kan länka till något annat än youtube?

    Hittar du ingen officiell källa på detta eller?
Svar på tråden SKA EU BESTÄMMA SVENSKA LÖNER?