• C.J
    Sun 11 Apr 2021 10:42
    1524 visningar
    5 svar
    5
    1524

    Ständig helgjobb, förskola vardag?

    Min man ska börja jobba ständig helg, alltså fre- sön. Jag studerar på heltid, just nu distans. Hur kommer mitt barn att få vara på förskolan på vardagarna? Ska hon vara hemma med min man mån-tors? Hon är idag 2 år och har gått på förskola sedan aug -20.

  • Svar på tråden Ständig helgjobb, förskola vardag?
  • Anonym (Y)
    Sun 11 Apr 2021 11:14
    #1

    Ja, dottern får vara hemma med din man mån-tors. Iaf fram tills dess att hon fyller 3, då får hon vara där 15 timmar oavsett om ni jobbar eller inte.

  • Sun 11 Apr 2021 11:21
    #2

    Ni får ta en dialog med förskolan men det verkar orimligt lite att hon bara ska gå fredagar.

    De jag känner som jobbat omlott har fått ha mer tid för att barnet ska få kontinuitet. Vet t ex en familj där mamman ofta började på em men hon fick lämna ändå på fm för det blev inte rimligt för barnen att komma 14:30 när många började gå hem.

    Jag skulle tro att ni ändå kan komma fram till en lösning som innebär 3 dagar i veckan men där de två dagarna hon inte behöver vara där kan vara ganska korta. 

  • Anonym (F)
    Sun 11 Apr 2021 13:33
    #3

    Fast om man redan har en förskoleplats så har man väl rätt till 15h förskola oavsett? Eller är det bara så i vår kommun?

    Lösning annars att mannen börjar studera 50% på distans bara för att dottern ska få vara regelbundet på förskola?

  • Anonym (F)
    Sun 11 Apr 2021 13:35
    #4

    Känns helt otroligt om inte detta skall gälla även den som arbetar helg.

  • Anonym (S)
    Sun 11 Apr 2021 13:58
    #5
    Anonym (Y) skrev 2021-04-11 11:14:37 följande:

    Ja, dottern får vara hemma med din man mån-tors. Iaf fram tills dess att hon fyller 3, då får hon vara där 15 timmar oavsett om ni jobbar eller inte.


    Hon får gå 15 timmar redan nu.
Svar på tråden Ständig helgjobb, förskola vardag?