• Sun 11 Apr 2021 13:44
    911 visningar
    12 svar
    12
    911

    Vunnit kläder på tradera och det stod att paketet var 158/164 eller större.

    Haj vann ett paker på tradera i stl 158/162.

    När jag fick hem kläderna var det

    2 st som var stl 140

    13 st i stl 146/152

    7 stycken var158/164 eller större... De andra kläderna har jag ingen andvändning för...

    Kan man bejära att hon betalar tillbaka vad kläderna kostar och står för frakten hem själv?

    Der är 5 kilokläder det gäller....

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vunnit kläder på tradera och det stod att paketet var 158/164 eller större.
  • Magica­l
    Sun 11 Apr 2021 14:03
    #1
    AvalonC skrev 2021-04-11 13:44:04 följande:

    Haj vann ett paker på tradera i stl 158/162.

    När jag fick hem kläderna var det

    2 st som var stl 140

    13 st i stl 146/152

    7 stycken var158/164 eller större... De andra kläderna har jag ingen andvändning för...

    Kan man bejära att hon betalar tillbaka vad kläderna kostar och står för frakten hem själv?

    Der är 5 kilokläder det gäller....

    Vad hade ni gjort?


    Givetvis ska du klaga om beskrivningen inte stämde med varan. Försök häva köpet, eller om du vill behålla det som går att använda, dra av den summen och sätt åt säljaren att betala tillbaka resten. Om säljaren bråkar, kontakta Tradera. Stod det tydligt i annonsen något och det sen inte var så, så kommer Tradera agera. 
  • Sun 11 Apr 2021 14:04
    #2

    Be säljaren snällt att betala tillbaka pengarna. Går hon inte med på det så anmäl. Lär nog inte hända så mycket men hon lär förstå att det hon gjort är fel iaf. Men prata snällt med henne först. Man vet ju aldrig varför det blivit så.. kanske helt enkelt haft fler paket att skicka och gjort en miss kanske?

  • Sun 11 Apr 2021 17:24
    #3

    Jag skrev till henne att det var många felaktiga storlekar och frågade om det blivit fel när hon packade kläderna.

    Det som är surt är att jag dissade 2 andra auktioner pga att jag fick denna. Hade det varit större storlekar hade jag ju kunnat lagt in den på vinden tills han växt i dem, nu har jag ju ingen andvändning av urvuxna kläder.

    Får se vad hon säger...

    Lägger in en bild på annonsbeskrivningen:

  • S23
    Sun 11 Apr 2021 18:11
    #4
    AvalonC skrev 2021-04-11 17:24:58 följande:

    Jag skrev till henne att det var många felaktiga storlekar och frågade om det blivit fel när hon packade kläderna.

    Det som är surt är att jag dissade 2 andra auktioner pga att jag fick denna. Hade det varit större storlekar hade jag ju kunnat lagt in den på vinden tills han växt i dem, nu har jag ju ingen andvändning av urvuxna kläder.

    Får se vad hon säger...

    Lägger in en bild på annonsbeskrivningen:


    Bra sätt att hänga ut säljaren på... tog mig 30 sekunder att få fram annonsen på tradera. Känns väldigt onödigt av dig. Vad säger bilden oss? Förstår inte syftet att lägga ut den innan säljaren ens fått en chans att förklara sig?
  • Sun 11 Apr 2021 19:25
    #5
    S23 skrev 2021-04-11 18:11:24 följande:

    Bra sätt att hänga ut säljaren på... tog mig 30 sekunder att få fram annonsen på tradera. Känns väldigt onödigt av dig. Vad säger bilden oss? Förstår inte syftet att lägga ut den innan säljaren ens fått en chans att förklara sig?


    Förlåt, insåg inte alls att man kunde söka på gamla annonser, trodde de togs bort och bara vi som köpare/säljare kunde se...

    Jag la ut texten för attvisa EXAKT vad hon skrivit i annonsen och om någon kunde hitta något som jag missat i den att det faktiskt ingår övervägande antal mindre kläder...

    Det var inte för att hänga ut henne, utan få råd hur andra gör vid sådana här sitationer....
  • S23
    Sun 11 Apr 2021 19:54
    #6
    AvalonC skrev 2021-04-11 19:25:05 följande:

    Förlåt, insåg inte alls att man kunde söka på gamla annonser, trodde de togs bort och bara vi som köpare/säljare kunde se...

    Jag la ut texten för attvisa EXAKT vad hon skrivit i annonsen och om någon kunde hitta något som jag missat i den att det faktiskt ingår övervägande antal mindre kläder...

    Det var inte för att hänga ut henne, utan få råd hur andra gör vid sådana här sitationer....


    Den löpande texten är mer relevant. Men det stod väl inget i texten heller om att storlekarna kunde variera?

    Det du har med i din dump är endast rubriken. Som också är det som genererar sökorden på tradera.

    Läs alltid beskrivningarna noga innan köp. Där finns exempelvis information om fläckar. Och skulle i detta fall kunnat stå att man är osäker på storlekarna och att vissa plagg kan vara mindre (vilket det nu dock inte gjorde)
  • Mon 12 Apr 2021 00:59
    #7
    S23 skrev 2021-04-11 19:54:00 följande:

    Den löpande texten är mer relevant. Men det stod väl inget i texten heller om att storlekarna kunde variera?

    Det du har med i din dump är endast rubriken. Som också är det som genererar sökorden på tradera.

    Läs alltid beskrivningarna noga innan köp. Där finns exempelvis information om fläckar. Och skulle i detta fall kunnat stå att man är osäker på storlekarna och att vissa plagg kan vara mindre (vilket det nu dock inte gjorde)


    Ts bad om ursäkt och du fortsätter gå på om att det är fel?

    Tror nog hon har fattat att det både va fel och lägga upp bilden här och att inte lita på säljare ....

    Antagligen har ts läst med tanke på att det ej stod något om det.
  • S23
    Mon 12 Apr 2021 07:01
    #8
    Puffisen skrev 2021-04-12 00:59:09 följande:

    Ts bad om ursäkt och du fortsätter gå på om att det är fel?

    Tror nog hon har fattat att det både va fel och lägga upp bilden här och att inte lita på säljare ....

    Antagligen har ts läst med tanke på att det ej stod något om det.


    Det var inte meningen att gå på utan att faktiskt förklara för ts hur det fungerar. Ts tror uppenbarligen att rubriken bevisar allt, vilket den inte gör, och därför vill jag förklara att texten under är mer avgörande
  • Mon 12 Apr 2021 07:23
    #9
    S23 skrev 2021-04-12 07:01:01 följande:

    Det var inte meningen att gå på utan att faktiskt förklara för ts hur det fungerar. Ts tror uppenbarligen att rubriken bevisar allt, vilket den inte gör, och därför vill jag förklara att texten under är mer avgörande


    Detta var vad som stid som extra beskrivning:

    Ett stort paket med kläder i storlek 158/164 och de kan vara, någon plagg större. Det är fina kläder.

    Paketet väger 5 kg.
  • Mon 12 Apr 2021 07:27
    #10

    Jag hade hört av mig och skrivit att jag ville lämna tillbaka kläderna och få pengarna tillbaka eftersom de inte stämde med beskrivningen.

  • S23
    Mon 12 Apr 2021 07:30
    #11
    AvalonC skrev 2021-04-12 07:23:59 följande:

    Detta var vad som stid som extra beskrivning:

    Ett stort paket med kläder i storlek 158/164 och de kan vara, någon plagg större. Det är fina kläder.

    Paketet väger 5 kg.


    Ja. Och då skall naturligtvis inga plagg vara mindre.

    Det jag ville med min förklaring gälland texten under, alltså beskrivningen, är att förklara för ts att rubriken inte är avgörande. Eftersom ts använde rubriken som ?bevisföring? och ville se om någon annan här såg något som hen missat u rubriken så ville jag helt enkelt förklara att man måste läsa beskrivningen.
  • Mon 12 Apr 2021 11:35
    #12

    Det är bara att säga att du vill skicka tillbaks kläderna. Hon får stå för frakten tillbaks eftersom hon inte sålt det som stod i beskrivningen. Får du problem, ta hjälp av Tradera som då kontaktar henne.

Svar på tråden Vunnit kläder på tradera och det stod att paketet var 158/164 eller större.