• mammat­ill2da­niella
    Sun 11 Apr 2021 22:12
    857 visningar
    5 svar
    5
    857

    Sjukdomskänsla i veckor utan förklaring?!

    Hej! Jag blev mamma till mitt tredje barn i januari. Sedan han blev en månad gammal ungefär så blev jag sjuk. Fick lite feber och halsont, symptom från magen också. Dem har besvären har kommit och gått ända sedan dess med även muskel och ledvärk. Har covid testat mig två ggr men negativt, sökt läkare och tagit vanliga prover men det visar ingenting. Nu börjar jag känna mig less på att gå runt och må bara lite ?halvbra? och vissa dagar även dåligt efter så många veckor, ledsen för att jag bara vill njuta av den här tiden som mammaledig men det är svårt när kan mår så här. Är det någon där ute som känner igen sig eller kan komma med någon teori?!

  • Svar på tråden Sjukdomskänsla i veckor utan förklaring?!
  • Mon 12 Apr 2021 00:32
    #1

    Vad visade järnprover, d-vitamin, b-vitamin och sköldkörtel? Riktiga siffror alltså, inte bara "bra" eller "över/under gränsvärde". Du behöver inte skriva dem här om du inte vill, men jag flaggar för att även om man har "bra" värden enligt sjukvärdens riktlinjer behöver de inte vara "bra" för en individ. Just dessa är det många som springer runt med "bra" värden och mår dåligt och när de sedan till slut testar blutsaft eller d-vitaminkapslar eller vad det nu är så märker de snabbt att "bra" inte var "tillräkligt bra".


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • mammat­ill2da­niella
    Mon 12 Apr 2021 08:36
    #2
    Aniiee skrev 2021-04-12 00:32:48 följande:

    Vad visade järnprover, d-vitamin, b-vitamin och sköldkörtel? Riktiga siffror alltså, inte bara "bra" eller "över/under gränsvärde". Du behöver inte skriva dem här om du inte vill, men jag flaggar för att även om man har "bra" värden enligt sjukvärdens riktlinjer behöver de inte vara "bra" för en individ. Just dessa är det många som springer runt med "bra" värden och mår dåligt och när de sedan till slut testar blutsaft eller d-vitaminkapslar eller vad det nu är så märker de snabbt att "bra" inte var "tillräkligt bra".


    Dem visade inom ?referensintervall? som dem kallar det... så svårt för en annan att förstå sig på provsvaren. Jag provar att ta vitaminer så får vi se vad som händer.
  • Mon 12 Apr 2021 08:50
    #3

    Ammar du? Isåfall har du problemet där. Annars bör du fortsätta testa dig. Jag har alltid känt mig småsjuk/led och muskelvärk/huvudvärk och jag har fibromyalgi när jag ammade mådde jag mycket sämre fick inte heller någon mjölk så slutade av den anledningen och då blev det bättre

  • Mon 12 Apr 2021 08:51
    #4

    Ammar du? Isåfall har du problemet där. Annars bör du fortsätta testa dig. Jag har alltid känt mig småsjuk/led och muskelvärk/huvudvärk och jag har fibromyalgi när jag ammade mådde jag mycket sämre fick inte heller någon mjölk så slutade av den anledningen och då blev det bättre

  • mammat­ill2da­niella
    Mon 12 Apr 2021 21:03
    #5
    Lilant skrev 2021-04-12 08:51:18 följande:

    Ammar du? Isåfall har du problemet där. Annars bör du fortsätta testa dig. Jag har alltid känt mig småsjuk/led och muskelvärk/huvudvärk och jag har fibromyalgi när jag ammade mådde jag mycket sämre fick inte heller någon mjölk så slutade av den anledningen och då blev det bättre


    Usch vad jobbigt. Jag har precis slutat amma. Just pga att det blev psykiskt jobbigt för att jag inte mått bra fysiskt. Har inte haft en tanke på att det kan inverka?
Svar på tråden Sjukdomskänsla i veckor utan förklaring?!