• Mon 12 Apr 2021 00:45
    1831 visningar
    22 svar
    22
    1831

    Hur och var förvarar ni flergångskassar?

    Har blivit ett antal flergångskassar här hemma, men hur ska man förvara dem på ett smidigt sätt? De är ju inte lika enkla som de vanliga plastpåsarna.

    Vika ihop dem, men sen? Några tips?

  • Svar på tråden Hur och var förvarar ni flergångskassar?
  • Mon 12 Apr 2021 01:22
    #1
    Emala skrev 2021-04-12 00:45:44 följande:

    Har blivit ett antal flergångskassar här hemma, men hur ska man förvara dem på ett smidigt sätt? De är ju inte lika enkla som de vanliga plastpåsarna.

    Vika ihop dem, men sen? Några tips?


    Beror ju lite på vad det är för flergångskassar. har 2 som går att vika ihop smått som tar noll plats i väskan. Bra ifall man kommer på att man behöver handla något när man inte är hemma. Har större, liknande papperskassar, som viks ihop platta och ligger i bilen och några ligger i hallen på en hylla utom synhåll
  • Mon 12 Apr 2021 01:32
    #2

    Jag har massa flergångskassar i plast och dom viker jag ihop så dom blir platta och kilar in mellan skohyllan och väggen i hallen. Problem solved.

  • Mon 12 Apr 2021 03:20
    #3

    Viker ihop och sticker in dem mellan en hylla och väggen i garderoben i hallen.

  • Mon 12 Apr 2021 08:35
    #4

    Jag har en del hopvikta i en kasse i bilen, inne i huset ligger de hopvikta på hatthyllan och när de är slut i bilen tar jag från hatthyllan och lägger ut i bilen.

  • Mon 12 Apr 2021 09:16
    #5

    Jag brukar ha några liggandes i bilen, instoppade under gummimattan bak. Sen hänger det ett antal i taket längs med källartrappan, där kommer de undan bra.

  • Mon 12 Apr 2021 19:09
    #6

    Dom ligger vanligen och ser groteskt fula ut i en hög på den nya marmorfönsterbänken i köket som vi betalt apmycket pengar för och som i övrigt upptas av blommande orkidéer och noga utvalda tidstypiska glasburkar med makens müsli.

    När vi får besök panikar vi och kör in dom i skafferiet. Några dagar senare följt av tio minuters vilt svärande när vi tankspridda höns inte kommer ihåg att dom kördes in i skafferiet.

    //true story and never on instagram Cool


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Mon 12 Apr 2021 19:11
    #7

    De mesta är i bilen - alla intryckta i en större. Några i handväskan.

  • Mon 12 Apr 2021 19:14
    #8

    Vi hänger dem på krokar i garderoben i hallen.

  • Mon 12 Apr 2021 20:14
    #9
    Themis skrev 2021-04-12 19:09:54 följande:

    Dom ligger vanligen och ser groteskt fula ut i en hög på den nya marmorfönsterbänken i köket som vi betalt apmycket pengar för och som i övrigt upptas av blommande orkidéer och noga utvalda tidstypiska glasburkar med makens müsli.

    När vi får besök panikar vi och kör in dom i skafferiet. Några dagar senare följt av tio minuters vilt svärande när vi tankspridda höns inte kommer ihåg att dom kördes in i skafferiet.

    //true story and never on instagram 


    Hahahahaha :D
  • Mon 12 Apr 2021 23:58
    #10

    Har en i tyg som ligger nerknölad i handväskan, och några i plast i bakluckan på bilen. Har dessutom en påse hängandes i hallen med ett par tygpåsar i men de använder jag sällan. 

Svar på tråden Hur och var förvarar ni flergångskassar?