• Anonym (Julto­mten)
    Mon 12 Apr 2021 12:41
    6893 visningar
    583 svar
    -3 +1
    583
    6893

    Varför hatar alla SD?

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?

  • Svar på tråden Varför hatar alla SD?
  • sextio­talist
    Mon 12 Apr 2021 12:42
    #1
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:41:50 följande:

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?


    tror inte många hatar, men kanske föraktar eller saknar respekt för det partiet. 
  • Anonym (Julto­mten) Trådstartaren
    Mon 12 Apr 2021 12:45
    #2
    sextiotalist skrev 2021-04-12 12:42:49 följande:

    tror inte många hatar, men kanske föraktar eller saknar respekt för det partiet. 


    Herr Löfven verkar ju ha full sjå med att uttrycka sitt hat mot det partiet så han inte gör något åt våra samhälleliga problem, så något stort fel måste ju SD ha? Vad?
  • sextio­talist
    Mon 12 Apr 2021 12:48
    #3
    +2
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:45:38 följande:
    Herr Löfven verkar ju ha full sjå med att uttrycka sitt hat mot det partiet så han inte gör något åt våra samhälleliga problem, så något stort fel måste ju SD ha? Vad?
    Inom politik så angriper man det som man anser att motståndaren har fel. Så har det alltid varit. Men de flesta politiker har en annan relation till varandra utanför talarstolen. T.ex Gunnar Sträng och Gösta Boman kunde vara som två getingar mot varandra i talarstolen, men ta en varsin kopp kaffe efteråt och vara vänner. Riktiga politiker kan skilja mellan sak och person
  • Mon 12 Apr 2021 12:51
    #4
    +3

    Att alla råhatar SD stämmer väl knappast eftersom de har en tämligen stor andel av väljarkåren i Sverige. Man röstar inte på någon man råhatar....

    Personligen har jag svårt för SD eftersom partiet drar till sig många individer som håller främlingsfientligheten så viktig, att den överskuggar alla andra frågor. Det partiet har blivit lite av en samlingspunkt för personer som tycker väldigt olika om viktiga politiska samhällsfrågor - men ändå tillhör samma parti för att man ogillar människor från andra länder. Konstigt sätt att bedriva politik tycker jag.

    OBS: med detta menar jag inte att ALLA i SD är rasister eller att själva partiet inte har ett politiskt program. Jag syftar på en stor kluns av väljare - och en hop lokalpolitiker som jag inte för mitt liv skulle vilja att de talade för min räkning.... 

  • Anonym (Wtf)
    Mon 12 Apr 2021 12:52
    #5

    Alla? Du kanske har missat att det är en hel del som inte gör det.

  • Anonym (Peter­)
    Mon 12 Apr 2021 12:53
    #6
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:45:38 följande:

    Herr Löfven verkar ju ha full sjå med att uttrycka sitt hat mot det partiet så han inte gör något åt våra samhälleliga problem, så något stort fel måste ju SD ha? Vad?


    Kan du visa några uttalanden där Löfvén är hatisk?

    Ett enda?
  • Mon 12 Apr 2021 12:56
    #7
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-12 12:53:29 följande:

    Kan du visa några uttalanden där Löfvén är hatisk?

    Ett enda?


    Gissar att ts inte lärt sig skillnaden mellan kritisk och hatisk.
  • fiper
    Mon 12 Apr 2021 12:57
    #8
    +1
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:41:50 följande:

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?


    Så varför inte sätta dig in i saker och ting istället för att förlita dig på anonyma åsikter
  • Anonym (Julto­mten) Trådstartaren
    Mon 12 Apr 2021 13:01
    #9
    -2
    Elis73 skrev 2021-04-12 12:51:02 följande:

    Att alla råhatar SD stämmer väl knappast eftersom de har en tämligen stor andel av väljarkåren i Sverige. Man röstar inte på någon man råhatar....

    Personligen har jag svårt för SD eftersom partiet drar till sig många individer som håller främlingsfientligheten så viktig, att den överskuggar alla andra frågor. Det partiet har blivit lite av en samlingspunkt för personer som tycker väldigt olika om viktiga politiska samhällsfrågor - men ändå tillhör samma parti för att man ogillar människor från andra länder. Konstigt sätt att bedriva politik tycker jag.

    OBS: med detta menar jag inte att ALLA i SD är rasister eller att själva partiet inte har ett politiskt program. Jag syftar på en stor kluns av väljare - och en hop lokalpolitiker som jag inte för mitt liv skulle vilja att de talade för min räkning.... 


    Nej inte alla men otroligt många. Går man in på Facebook tex på någons sida så står det #inte i mitt namn, aldrig SD osv.

    Är de verkligen främligsfientliga då? Handlar det inte bara om att dra ner på mottagandet av migranter?
  • Anonym (Julto­mten) Trådstartaren
    Mon 12 Apr 2021 13:02
    #10
    -1
    fiper skrev 2021-04-12 12:57:35 följande:

    Så varför inte sätta dig in i saker och ting istället för att förlita dig på anonyma åsikter


    Jag vill höra era åsikter!
Svar på tråden Varför hatar alla SD?