• sandra­29
    Thu 15 Apr 2021 11:35
    557 visningar
    4 svar
    4
    557

    När börjar bebisar att gripa?

    Hej.

    Vid vilken ålder började era bebisar att gripa leksaker?

    Min är 3 månader och har börjat slå på leksakerna i babysittern.

    / Sandra

  • Svar på tråden När börjar bebisar att gripa?
  • Anonym (A)
    Thu 15 Apr 2021 11:51
    #1

    Det är nog ungefär i den åldern (3-4 månader) dem flesta bebisar börjar, fast det är ju olika för alla. Mitt andra barn började vid ungefär 6 månader.

  • sandra­29
    Thu 15 Apr 2021 15:36
    #2
    Anonym (A) skrev 2021-04-15 11:51:36 följande:

    Det är nog ungefär i den åldern (3-4 månader) dem flesta bebisar börjar, fast det är ju olika för alla. Mitt andra barn började vid ungefär 6 månader.


    Okej. Just nu för en stund sen så grep hon ordentligt om en leksak för första gången. Grep så bra så hon blev efter ett tag arg för att hon inte kunde släppa. Visste nog inte riktigt hur man släppte. Kan det vara så i början att dom riktigt har koll på hur man släpper?
  • Anonym (:-))
    Thu 15 Apr 2021 16:29
    #3
    sandra29 skrev 2021-04-15 15:36:50 följande:

    Okej. Just nu för en stund sen så grep hon ordentligt om en leksak för första gången. Grep så bra så hon blev efter ett tag arg för att hon inte kunde släppa. Visste nog inte riktigt hur man släppte. Kan det vara så i början att dom riktigt har koll på hur man släpper?


    Jadå, minns i början när mitt barn lyckades pricka munnen med nappen, att nappen väldigt ofta följde med ut igen. Hon gjorde liksom inte kopplingen mellan att hon drar ut nappen och att den faktiskt försvinner ur munnen. De har så mycket att lära, de små.
  • Anonym (A)
    Thu 15 Apr 2021 19:18
    #4
    sandra29 skrev 2021-04-15 15:36:50 följande:
    Okej. Just nu för en stund sen så grep hon ordentligt om en leksak för första gången. Grep så bra så hon blev efter ett tag arg för att hon inte kunde släppa. Visste nog inte riktigt hur man släppte. Kan det vara så i början att dom riktigt har koll på hur man släpper?
    Ja! Att gripa är en helt annan sak än att släppa. Även det måste man öva på ;)
Svar på tråden När börjar bebisar att gripa?