• Anonym (Caee4­4)
    Thu 15 Apr 2021 23:51
    848 visningar
    45 svar
    45
    848

    Träffats i knappt 5 månader...kvävs...

    Hej

    Funderat och funderar... googlat och sökt info ifall ngn annan redan vart med om ngt liknande...Kanske ngn här..?

    För ca 5 månader sedan träffade jag en man efter en lång tid singel.

    Jag trivdes i hans sällskap och vi skrattade mycket ihop. Men rätt snart började jag få poängtera att vi behöver gå framåt sakta... han svara med självklara jaanden och att han förstår och känner lika som mig...

    Det går en tid och så är vi där igen... jag får bromsa... han pratar redan efter ngn vecka om att gifta sig osv... friar till mig osv... han har efter det fortsatt ...

    Jag bor i hans närhet och när jag kommer hem ser han detta.... och nu såhär efter en tid funderar jag på om han medvetet kollar om jag kommer och går ut för att möta mig... tänkte inte på det i början men nu börjar det bli tungt.... kan inte känna att jag kan slappna av och komma hem utan att han kommer gående mot min bil eller står på sin uteplats och ska prata.

    Jag har nu flera ggr sagt till att han måste backa och tona ner för jag känner mig trängd och att jag inte uppskattar att han bara dyker upp hemma hos mig när som helst.... jag får aldrig vara ifred känns det som... även trots att jag sagt till och vart tydlig om att jag inte kommer orka om det fortsätter, så fortsätter smsandet... kommentarer som ska ge mig dåligt samvete, sms om saker som jag måste svara på... känner mig kaos... kontrollerad och inträngd i ett hörn... fått så hemskt energibortfall och sover väldigt dåligt.

    Han skriver och säger flera ggr per dag att han älskar mig och vill vara med mig förevigt. Han har även vid flera tillfällen talat om för mig! att jag älskar honom!? Det är en underlig och för mig ovan sak att göra. Jag tänker att jag utgår från mig själv. Jag skulle aldrig säga att "du älskar mig och jag dig" eller att han är så tjatig och inkg på förlovning och allt så han anser vi måste bestämma när... kommentarer som "jag hopps verkligen du vill ses imorgon" eller nu kommer jag över till dig om du inte svarar"... osv osv...

    Är så svårt att få ord på allt och jag är ledsen om jag skriver otydligt... behöver få ngt råd... jag tycker ju om den delen av honom som jag mötte från början... Men hur ska jag kunna fortsätta om han inte respekterar mina ord... ?

    Är det jag som tänker galet? Är det jag som är "ovan" och borde acctera allt detta...?

    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Träffats i knappt 5 månader...kvävs...
  • Anonym (Panik­)
    Fri 16 Apr 2021 00:03
    #1

    Jag får panik bara av att läsa det där.

    Tacka för dig och gå vidare. Uppenbarligen är han den han visar nu, inte den han var från början. Ni verkar inte alls vara rätt för varandra (och på din beskrivning så är han nog rätt för väldigt få...)

  • Fri 16 Apr 2021 00:06
    #2

    Jag tänker att han inte är klok som inte lyssnar på dig och att han absolut inte respekterar dig. Jag tycker att du ska sätta dig med honom och tala om att du behöver tid, ensamtid men också tid för att se vad relationen kan utvecklas till. Han får dig att känna dig obekväm och påpassad och det är inte så det ska kännas efter 5 månader. Lita på din magkänsla!

  • Anonym (Aah)
    Fri 16 Apr 2021 00:09
    #3

    Jag får också panik av att läsa det här. Hur svårt ska det vara att lyssna på vad du säger. Kan han inte lyssna på dig nu så kommer han nog inte att göra det sen heller.

  • Anonym (Caee4­4) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 00:18
    #4

    Tack fina för era svar. Jag tänker att jag nu efter senaste samtalet med honom tog ett rejält kliv bort... det bar då han senast sa att jag älskar honom... ngt händer i mig... känns som han tänker på sig själv så mycketmen ändå vill verka så omtänksam...jag får inte fingret vem han egentligen är eller vad han vill med mig....Men han ger mig oerhört dåligt samvete och jag känner mig som en hemsk och elak människa som säger ifrån och vill ha mon egen tid osv... Men inte en dag alltså på dessa 5 månader har jag inte hört av honom...

    Jag har ju min egen ryggsäck också och den innehåller svek och psykisk och fysisk misshandel från tidigare relationer. Därav jag valde att vara ensam flera år... så ja...ska man skratta eller gråta...

  • Anonym (Teddy­)
    Fri 16 Apr 2021 01:48
    #5
    Anonym (Caee44) skrev 2021-04-16 00:18:15 följande:

    Tack fina för era svar. Jag tänker att jag nu efter senaste samtalet med honom tog ett rejält kliv bort... det bar då han senast sa att jag älskar honom... ngt händer i mig... känns som han tänker på sig själv så mycketmen ändå vill verka så omtänksam...jag får inte fingret vem han egentligen är eller vad han vill med mig....Men han ger mig oerhört dåligt samvete och jag känner mig som en hemsk och elak människa som säger ifrån och vill ha mon egen tid osv... Men inte en dag alltså på dessa 5 månader har jag inte hört av honom...

    Jag har ju min egen ryggsäck också och den innehåller svek och psykisk och fysisk misshandel från tidigare relationer. Därav jag valde att vara ensam flera år... så ja...ska man skratta eller gråta...


    Han är ju en kontrollerande man. Det visar han tydligt. Han verkar riktigt obehaglig. Den han var i början var som han är när han lyckas kontrollera sig själv och hålla igen. Nu kan han knte det mer. Såklart är det inte klokt att tala om för dig att du älskar honom. Mansplaining much!? Ingen annan människa kan tala om för dig vad du känner! Såklart! Vidare lyssnar han inte när du förklarar att du känner dig trängd. Han skiter i det. Och när du inte gör som han vill hotar han dig; " nu kommer jag över om du inte svarar" osv. Nej usch, snälla lämna denna man. Vill du leva så här? Är detta den relation du drömmer om? Han kommer dessutom bara bli värre. Det kommer eskalera.
  • Anonym (Nej)
    Fri 16 Apr 2021 05:21
    #7

    Massor av varningstecken! Lita på dig själv. Du skall må bra i ett förhållande. Fortsätter du med honom finns hög risk för fysisk och psykisk misshandel. De som vill gifta sig efter en vecka skall man vara misstänksam emot. Han kommer aldrig bli bättre än så här. Bara värre. Snälla, avsluta detta snabbt.

  • Anonym (Sprin­g!)
    Fri 16 Apr 2021 06:38
    #8

    Den mannen ska du lämna direkt! Han är kontrollerande och gränslös. Risken är tyvärr stor att han börjar stalka dig. Hoppas att det inte blir så. Var rädd om dig och satsa på en normal kille istället!

  • Anonym (Caee4­4) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 06:48
    #9
    Anonym (six) skrev 2021-04-16 04:25:45 följande:

    Han har personlighesstörning. Prova ge han mycket uppmärksamhet, han kommer upphöra med allt


    Är det personlighetsstörning tror du?
  • Anonym (Caee4­4) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 06:51
    #10
    Anonym (Spring!) skrev 2021-04-16 06:38:58 följande:

    Den mannen ska du lämna direkt! Han är kontrollerande och gränslös. Risken är tyvärr stor att han börjar stalka dig. Hoppas att det inte blir så. Var rädd om dig och satsa på en normal kille istället!


    Ja jag känner att ngt är galet här. Men har gått tillbaka till mig själv... tänker att det kanske är jag som har "fel" synsätt och /eller jag som är för självständig.... ja helt enkelt att det är jag som är okapabel på ngt sätt...
  • Anonym (Han Solo)
    Fri 16 Apr 2021 06:52
    #11

    Jag är man och får precis som de andra panik.

    Knepigt när man bor så nära varandra.

    Jag tror det enda sättet är att vara bestämd. Säga att nu har du inte lyssnat alls på mig så vi får ta paus. Det går för fort för mycket, jag blir stressad och mår inte bra.

Svar på tråden Träffats i knappt 5 månader...kvävs...