• Fri 16 Apr 2021 07:23
    480 visningar
    3 svar
    3
    480

    Kändisdrömmar

    mina söner är i tonåren och har distansundervisning några timmar varje vecka på grund av pandemin. det är skönt att ha dem hemma mer för då hinner de också jobba med musikprojektet som vi startat tillsammans. men ibland oroar jag mig för att de får konstiga värderingar av att umgås med sina jämnåriga. när jag föreslog att vi skulle göra musik tillsammans började de direkt att prata om att bli popstjärnor. som om det viktiga var att bli kända, inte att göra något intressant. Rynkar på näsan jag har själv sett vad musikindustrin kan göra med människor och jag vill inte fördärva mina barn. därför krävde jag att vi skulle maskera våra ansikten när vi tog bilder med vårt band (vår första låt är så bra att vi ska släppa den via ett riktigt skivbolag) . bilderna blev fina men killarna är jättebesvikna eftersom de vill vara kändisar. har någon tips på en bra film eller tv-serie som visar att det inte är hälsosamt att vara känd?


    all the things that i did, did it for you

  • Svar på tråden Kändisdrömmar
  • Anonym (Hanna­)
    Sat 24 Apr 2021 22:53
    #2

    Trollar du nu eller? om inte så måste jag bara fråga vad är det egentligen du försöker skydda dina barn ifrån, livet?

  • Thu 6 May 2021 15:59
    #3

    jag vill inte att mina barn ska bli besatta av kändisskap. det finns saker som är viktigare i livet än att synas. självklart kan jag inte skydda dem mot allt men när de visar mig vilka värderingar som gäller i sociala medier blir jag illa berörd. allt känns så ytligt. vi har pratat igenom det här tillsammans nu och de förstår bättre vad jag menar.

Svar på tråden Kändisdrömmar