• Anonym (TS)
    Fri 16 Apr 2021 14:33
    4890 visningar
    138 svar
    138
    4890

    Nya tjejen misshandlade exet

    Hej FL!

    Jag en man kring 45 som har en dotter på 6 år som jag älskar över allt annat.

    Henne har jag tillsammans med ett minst sagt labilt ex. Vi försökte hålla ihop men det var inte lätt med hennes humör och dramatiska utspel (hon har en diagnos fick jag reda på längre in i förhållandet även om jag misstänkte det ett tag innan). Hon var riktigt elak mot både mig och dottern.

    Jag tog steget och separerade från henne och hon hade väldigt svårt att acceptera detta. Värre blev det när jag träffade min nuvarande. Har aldrig tidigare upplevt sådana känslor och sådan kärlek jag gör med den nya. Hon är otroligt charmig, otroligt vacker och allt jag någonsin önskat mig förutom att hon är ganska ung. (26)

    Från att vi började dejta (dejtade 1,5 år innan vi flyttade ihop). Det som hände var att exet redan från början trakasserade min nuvarande på sociala medier och med samtal och sms. Som tur var brydde sig inte min nya.

    Det som också hände var att min nya kvinna tog till sig min dotter väldigt väldigt snabbt. Nästan lite för mycket. Hon ville spendera all vaken tid med tjejen och hitta på saker på egen hand, tjejgrejer som hon sa. Det var alltifrån parken, shoping, bio, gå med hennes vänner med barn, hon tog med henne själv till föräldrarnas landställe i Estland en hel vecka på segling osv. Hon går på gymmet på pass med min dotter vilket exet tycker är för tidigt. Hon anser att den nya köper för mycket hårband och skönhetsidealet till henne. Hon har tagit hål i öronen på henne på salong utan att fråga bara för att dottern ville det så gärna. Hon har om flickans rum tillsammans med henne en helg för massa pengar, hämtar henne från skolan och fikar efteråt. Har stenkoll på scheman, läxor, möten osv. Lilltjejen säger att hon älskar henne, kallar henne för mamma och går till henne hela tiden om hon behöver hjälp med vad som helst. Hon målar teckningar och gör smycken till henne.

    Det är som om nya ser sig själv som enda mamma till min dotter.

    När flickan skulle till sin mamma motsatte sig den nya detta efter ett tag och berättade att hon dejtade en ny och att han sagt elaka saker till min dotter. Hade inte en aning om detta!! Ville då heller inte släppa henne dit. Min nya hade kollat upp att han var dömd sedan tidigare för misshandel bland annat.

    Dottern ville heller inte gå dit. Den nya vägrade träffa oss.

    Relationen med exet blev värre och värre och vi fick gå i samarbetssamtal. Exet fortsatte trakassera min nya och sa till mig att hon kände att hon tog hennes plats som mamma vilket jag kan förstå. En dag nyligen var exet hemma hos oss för att planera semestern. Hon har börjat komma hem till oss för att träffa dottern då dottern ej går dit längre.

    Den här hagen var exet på sitt huggigaste humör, som om hon redan från början bestämt sig för att bråka ungefär.

    Jag behövde åka och handla snabbt kaffe bla men det drog ut på tiden. När jag kommer tillbaka möts jag av att exet stormar ut. Hon vägrar gå in igen och står och skriker helt hysterisk.

    Hon är helt hysterisk och säger att min nya har huggit henne i handen och vridit hennes handled ur led. Jag ser ett blödande sår på hennes hand och att hennes handled är helt svullen. Exet står utanför att skriker ett tag och min nuvarande står och diskar och vägrar tala om detta!!

    Jag är TOTALT i chock, hon är den lugnaste människa jag känner. Exets reaktioner lät heller inte vänta på sig via samtal och sms. Hon behövde sy sin hand då hon enligt henne blivit huggen med en sax samt att handleden behövt dras rätt och inte går att använda. Hon har skickat bilder på detta. Hon har gjort en polisanmälan och förväntar sig att jag ska vittna.

    Min nuvarande tiger som muren och säger bara att jag inte ska säga någonting alls, att jag ska låtsas som att det regnar och att jag istället bör söka om enskild vårdnad pga mannen i hemmet hos mamman. Snälla hjälp!! Vad bör jag göra? Jag älskar min nuvarande och vill helst inte vittna mot henne. Jag vill heller inte att min dotter är hos exet.

  • Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet
  • Anonym (Wow)
    Fri 16 Apr 2021 16:10
    #30
    +1

    Din nya är helt gränslös med sitt "leka mamma", sitt aggressiva beteende, lögner, labil och EXTREMT FARLIG!

    Du har bara 2 val, lämna din galna tant eller lämna barnet till mamman.

    Det du beskriver gör att jag förstår varför mamman "trakasserat" (dina ord) den nya. Hon är långt ifrån frisk.

    Stackars unge

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 16:16
    #31
    Anonym (Wow) skrev 2021-04-16 16:10:56 följande:

    Din nya är helt gränslös med sitt "leka mamma", sitt aggressiva beteende, lögner, labil och EXTREMT FARLIG!

    Du har bara 2 val, lämna din galna tant eller lämna barnet till mamman.

    Det du beskriver gör att jag förstår varför mamman "trakasserat" (dina ord) den nya. Hon är långt ifrån frisk.

    Stackars unge


    Mamman brister i sitt föräldraskap på många plan och bor dessutom med en man som är dömd för misshandel så som du förstår kan jag inte lämna dotter där. Vilka lögner pratar du om nu?
  • Anonym (Seriö­st)
    Fri 16 Apr 2021 16:29
    #32
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 16:16:33 följande:

    Mamman brister i sitt föräldraskap på många plan och bor dessutom med en man som är dömd för misshandel så som du förstår kan jag inte lämna dotter där. Vilka lögner pratar du om nu?


    Så om din nya döms för misshandel var ska då dottern vara?

    Varför dömdes han? Har du läst domen?

    På vilket vis brister ditt ex i sitt föräldraskap?

    Du verkar ju brista du med då du gett ansvaret för föräldraskapet till din nya tjej som verkar tro att hon är mamma till din dotter.

    Har din nya visat sms osv som visar att ditt ex trakasserar henne?
  • Fri 16 Apr 2021 16:29
    #33

    Förhoppningsvis blir barnet omhändertaget av socialtjänsten

  • Anonym (Naugh­ty40)
    Fri 16 Apr 2021 16:36
    #34
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 16:16:33 följande:

    Mamman brister i sitt föräldraskap på många plan och bor dessutom med en man som är dömd för misshandel så som du förstår kan jag inte lämna dotter där. Vilka lögner pratar du om nu?


    Och snart bor du själv med en kvinna som blivit dömd för misshandel så som du förstår kan du ju inte själv bo med din dotter längre då. Ursäkta, men du framställs inte som så mycket bättre än ditt ex.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 16:41
    #35
    Anonym (Seriöst) skrev 2021-04-16 16:29:00 följande:

    Så om din nya döms för misshandel var ska då dottern vara?

    Varför dömdes han? Har du läst domen?

    På vilket vis brister ditt ex i sitt föräldraskap?

    Du verkar ju brista du med då du gett ansvaret för föräldraskapet till din nya tjej som verkar tro att hon är mamma till din dotter.

    Har din nya visat sms osv som visar att ditt ex trakasserar henne?


    Ja, jag har sett det mesta i hennes telefon. Har sett det med egna ögon på sociala medier också.

    Hon får aggressiva utspel, har skickat henne med samma smutsiga kläder, lagar inte alltid mat till henne, har haft problem med alkohol.

    Okej har verkligen brustit i mitt föräldraskap genom att låta min dotter vara med någon som tagit till sig henne och hittat på saker med henne. Vad skulle jag gjort då? Förbjudit dem från att prata?

    Jag har alltid varit en engagerad pappa och aldrig haft missbruksproblem eller någonting men visst är lika dålig som exet verkligen.

    Har löst två domar, han har misshandlat en man och en kvinna.
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 16 Apr 2021 16:45
    #36

    Hallå allihopa det är ju fredag! Har mycket svårt att tro att denna tråd skulle vara sann. Vilket jäkla mähä till pappa låter en kvinna som misshandlar hans ex vara kvar? Du tänker inte göra slut säger du, men hon låter ärligt talat helt koko i huvudet. Lycka till.

  • Anonym (Seriö­st)
    Fri 16 Apr 2021 16:53
    #37
    +1
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 16:41:43 följande:

    Ja, jag har sett det mesta i hennes telefon. Har sett det med egna ögon på sociala medier också.

    Hon får aggressiva utspel, har skickat henne med samma smutsiga kläder, lagar inte alltid mat till henne, har haft problem med alkohol.

    Okej har verkligen brustit i mitt föräldraskap genom att låta min dotter vara med någon som tagit till sig henne och hittat på saker med henne. Vad skulle jag gjort då? Förbjudit dem från att prata?

    Jag har alltid varit en engagerad pappa och aldrig haft missbruksproblem eller någonting men visst är lika dålig som exet verkligen.

    Har löst två domar, han har misshandlat en man och en kvinna.


    En bra pappa skulle försöka främja en bra relation mellan sitt barn och barnets mamma, du verkar mer heja på hur allt är nu.

    Din nya får ju aggressiva utspel hon med, att gå så långt som att eventuellt misshandla sin bonusdotters mamma är ju att ta det för långt.

    Ditt ex brister i sitt föräldraskap och behöver nog stöttning, vad får dottern istället för lagad mat? Jag härnäst mina barn var små inte lagat middag alla gånger utan vi har ätit gröt exempelvis.

    Du skulle bromsat din nya i hennes expressfart med din dotter, självklart ska de ha en bra relation men att ta över mammarollen som hon verkar göra känns inte sunt.

    Vad sker om ni gör slut? Ska hon också ha dottern ibland eller vad?

    Så, hur gör du om hon döms för misshandel? För dottern ju ej vistas under samma tak som någon som är dömd för det
  • Anonym (Peter­)
    Fri 16 Apr 2021 16:59
    #38

    Du måste göra slut med din nya. Vad hade du ansett om ditt ex nya hade allt det här mot dig?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 17:02
    #39
    Anonym (Seriöst) skrev 2021-04-16 16:53:00 följande:

    En bra pappa skulle försöka främja en bra relation mellan sitt barn och barnets mamma, du verkar mer heja på hur allt är nu.

    Din nya får ju aggressiva utspel hon med, att gå så långt som att eventuellt misshandla sin bonusdotters mamma är ju att ta det för långt.

    Ditt ex brister i sitt föräldraskap och behöver nog stöttning, vad får dottern istället för lagad mat? Jag härnäst mina barn var små inte lagat middag alla gånger utan vi har ätit gröt exempelvis.

    Du skulle bromsat din nya i hennes expressfart med din dotter, självklart ska de ha en bra relation men att ta över mammarollen som hon verkar göra känns inte sunt.

    Vad sker om ni gör slut? Ska hon också ha dottern ibland eller vad?

    Så, hur gör du om hon döms för misshandel? För dottern ju ej vistas under samma tak som någon som är dömd för det


    Hon har inte ätit någonting då!! Druckit oboy. Kvinnan är 40+ kan inte städa inte tvätta, inte gå ut med henne, dricker och lever med en aggressiv karl.

    Jag hade så önskat att jag kunnat ha exakt samma lilla flicka fast ihop med denna nya. Hon har gjort allt för henne som en mamma ska till skillnad från hennes sprallade mamma. Jag har försökt allt för att tillmötesgå exet men det är inte helt lätt. Jag tror ej tjejen kommer att dömas för misshandel.

    Och nej hon får inte aggressiva utspel, detta har chockat mig som hänt. Och vet inte ens vad som hänt exakt.

    exet har psykiskt misshandlat och hotat min nya i flera flera år i streck helt oprovocerat, redan efter en vecka.
Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet